.
Dank je!
Hoi, ik ben benieuwd naar de tekeningen van Vic Steele!
De achterzijde van de romp is inderdaad bijna rond, maar het midden en vooral de neus is veel meer een ei-vorm.
Om van de spitse variant het eerste of tweede prototype te maken is niet veel aanpas werk.
Hoofdzakelijk de stompere neus en een andere, grotere canopy vorm.
Tip verdraaiing (wash-out) is heel belangrijk bij deze vleugel i.c.m. het S-slag profiel inderdaad!
Die tip verdraaiing maak ik van de vleugelwortel aan de romp tot aan de tip (gehele lengte vleugel).
1.2m span is ook een leuke maat, zijn de tekeningen van Vic Steele ergens te downloaden?
[edit] Gevonden: https://www.sarikhobbies.com/product/dh108-swallow-2/
Dat ziet er inderdaad als een ronde romp uit en de vleugels zijn schuimkern lees ik.
Is het tekeningetje welke ik gebruik dan eigenlijk niet net zo geschikt?
Aanpassingen moet je toch maken voor een 1,2m motor versie.
.
Nieuwe pagina in het verslag, fotootje van de huidige staat van m`n Swallow:
Groeten, Ramses
.
Dank je!

Ook gekeken naar de tekening van Vic Steele . 86 inch spanwijdte is mij wat te gortig en het richtingsroer klopt niet. Romp is opgebouwd uit cirkels en er is voor de spitse variant gekozen. Profiel is MH45, geen tipverdraaiing.
Ik heb nog eens gekeken naar de tekening van Vic Steele. In tegenstelling tot wat ik eerder beweerde is de tipverdraaiing aan de tip twee graden. Uit de tekening blijkt niet waar de tipverdraaing begint. Als ik hem zou bouwen zou ik vanaf ergens halverwege de vleugel beginnen met tipverdraaiing. Ik zit te denken aan 1.20 meter spanwijdte maar dan gemotoriseerd.
Hoi, ik ben benieuwd naar de tekeningen van Vic Steele!
De achterzijde van de romp is inderdaad bijna rond, maar het midden en vooral de neus is veel meer een ei-vorm.
Om van de spitse variant het eerste of tweede prototype te maken is niet veel aanpas werk.
Hoofdzakelijk de stompere neus en een andere, grotere canopy vorm.
Tip verdraaiing (wash-out) is heel belangrijk bij deze vleugel i.c.m. het S-slag profiel inderdaad!
Die tip verdraaiing maak ik van de vleugelwortel aan de romp tot aan de tip (gehele lengte vleugel).
1.2m span is ook een leuke maat, zijn de tekeningen van Vic Steele ergens te downloaden?
[edit] Gevonden: https://www.sarikhobbies.com/product/dh108-swallow-2/
Dat ziet er inderdaad als een ronde romp uit en de vleugels zijn schuimkern lees ik.
Is het tekeningetje welke ik gebruik dan eigenlijk niet net zo geschikt?
Aanpassingen moet je toch maken voor een 1,2m motor versie.
.
Nieuwe pagina in het verslag, fotootje van de huidige staat van m`n Swallow:
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: