Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een nieuw rondhout gepaktDie dagen heb ik ook wel eens, dan zit ik op mijn kruk kijk wat, doe wat maar dan is er geen inspiratie. En het slaat idd nergens op Hans
Maar hij ziet er verder zo goed uit, kun je er niets iets opplakken en opnieuw vlakken? Heb ik ook wel eens gedaan. Na het schuren en beitsen zie je niks meer van.
Hahaha Koos. Nou, nee hoor, daar krijg ik geen stress van. Van dat althans niet.Was je afgeleid Hans?? Of slaat de stress al toe van het aanstaande “Opa schap”![]()
Het boegbeeld staat inderdaad wat fier rechtop. E.a. heeft te maken met de uitsparing in de scheg zelf. Het boegbeeld had wel iets onderuit gezakt kunnen worden. De schuinte van de spriet zelf in combinatie met de verticale steng zorgt er straks voor dat ik straks vrij ben boven het boegbeeld.De afwijking van de masten lijkt mij op te vangen met het plaatsen van de stagen en het want, zo groot is de afwijking nu ook niet.
Kan het boegbeeld niet meer naar voor kantelen, zodat de boekspriet erboven kan passeren?
Als ik de 7 Provinciën zie, ligt ook daar het boegbeeld meer dan dat het rechtop op de galjoenscheg staat.
Dat is ook een optie inderdaadAan de helling van de mast te zien, zal een paar 10den van een mm al volstaan. Je kan misschien de voet (onderste +-5mm van de mast zelf aan de bakboordzijde 2/10 mm afvijlen en kijken of de mast al niet veel rechter staat.