De "Friesland" van Mamoli

De één is bezig met de opvoeding van een poes en doet zijn ding aan de Willem. De ander zit gebogen over het vraagstuk van zijstagen. Weer een ander maakt een waterstag met boegstagen er tegen. Er zijn er zelfs, die ontwikkelen een fluyt. Ieder zijn ding dus. Ik zit in gemakkelijker werk op dit moment en heb alle dwarsrailingen gereed.:)
20201008_211239.jpg

Laatst bewerkt:
En net als iemand denkt de "Friesland " had toch torentjes?
Hier komen ze. De basis is een blokje beuken welke in vorm is gevijld.
20201009_214718.jpg

Het dak is gepotdekseld met fineer 3x0.8mm en de zijkanten met houtfineer in eenzelfde maat.
Natuurlijk geeft dit gebeuren met een kant en klare ornament rondom snel resultaat. Maar wel leuk om dit te maken.
20201009_215209.jpg
20201009_214700.jpg
20201009_215224.jpg

Het dak is het groen van de fortuining en tussen de lijst is de achtergrond nog donkerder groen.
Op dit vlak komt nog een raamkozijntje. Dit zal ik zelf moeten maken aangezien deze niet meer aanwezig zijn helaas.

Super dat je dit pracht schip ook bouwt. Door omstandig heden ligt het bij mij een beetje stil kwa bouw. Maar mocht je wat nodig hebben met ornamenten ik heb ze dubbel voor de friesland .
Ik heb inderdaad nog iets nodig en ik hoop dat je het hebt. Heb jij dit raampje toevallig over @SjorsZ ? Deze is voor de zijkant van de gallerij.
20201009_233753.jpg

De één is bezig met de opvoeding van een poes en doet zijn ding aan de Willem. De ander zit gebogen over het vraagstuk van zijstagen. Weer een ander maakt een waterstag met boegstagen er tegen. Er zijn er zelfs, die ontwikkelen een fluyt. Ieder zijn ding dus.
Ik heb het gemakkelijkste werk, ik kijk, lees en geniet.....

Maar is ie in verhouding?
Dat is de kwestie..
Het is niet echt in de juiste verhouding inderdaad. Geen idee hoe de ontwerpers dit modelletje bedacht hebben. Ik denk inderdaad dat ik maar zelf een sloepje ga bouwen en lijkt me wel leuk om te doen. *Hans* geeft in een afbeelding al aan hoe een mooie sloep er uit ziet. Ook kan ik zoals Ton aangeeft dit bootje bij Kolderstok bestellen. Dit is een leuk bijbootje welke ook op de 7P is geplaatst.

Begint het dan niet te kriebelen Jinny, dat je denkt van dat lijkt me leuk, ga ik ook eens proberen??? :rolleyes::rolleyes:
Ja en nee.
Ik vind het prachtig om te volgen en te zien.
Een oom van mij bouwt al zeker 50 jaar modelscheepjes, er hangt er een van hem in de oude kerk te A'dam, maar er zijn een paar redenen waarom ik hier niet aan zal moeten beginnen.
a] Jinny en hout is al een levenslang stuk ellende.
Ik heb domweg het inzicht niet hoe een stukje hout draait en gaat.
Dan wordt modelbouw lastig.
b] Ik heb een eigen bedrijfje en daar gaat een heleboel tijd in zitten.
c] Mijn andere hobby, electronica en zenders, komt al in de knel door b, nog een hobby erbij trek ik niet.

Oke, tot hier de topickaap.

Hans, het lijkt wel alsof je die details zo uit je losse mouw schud zeg. Prachtige torentjes hoor.:wave

Maar de tekeningen van je botter heb ik zojuist op de bus gedaan, die zijn onderweg naar meneer @Ed Majoor, die zal binnenkort contact met je op nemen voor jouw adresgegevens :):), om ze te retourneren.

Hans, het lijkt wel alsof je die details zo uit je losse mouw schud zeg. Prachtige torentjes hoor.:wave

Maar de tekeningen van je botter heb ik zojuist op de bus gedaan, die zijn onderweg naar meneer @Ed Majoor, die zal binnenkort contact met je op nemen voor jouw adresgegevens :):), om ze te retourneren.
Het is beslist niet zo dat ik dit uit mijn mouw schud hoor. Ik kijk zeker wel op tekening voor maten en uitstraling etc. Maar de uitvoering maak ik zelf. En op een bouwbeschrijving kijk ik zijdelings. Het leuke van een bouwbeschrijving is dat ik hier enkel de maatvoering van de latjes gemakkelijk kan lezen. De beschreven handelingen volg ik al lang niet meer.
Dan komen mijn tekeningen weer goed van pas toch? :)

Laatst bewerkt:
Dan komen mijn tekeningen weer goed van pas toch?
Dat klopt Hans, die zijn hartstikke fijn als naslagwerk. Ik hoop dat Ed er ook zoveel aan heeft als ik had, want ik heb er meerdere malen in zitten te gluren..

De beschreven handelingen volg ik al lang niet meer
Ik denk dat de meeste van ons de beschreven handelingen slechts zeer zijdelings volgen Hans, die zijn meestal veel te summier.:):)

Back