De bouw van de Smit Mississippi, Schaal 1:25

Dank je wel Sjoerd.

Wat betreft de bouw. Er hoeft er maar een te zijn uiteindelijk die het mooi vindt. En dat ben ik zelf toch? Als je gaat bouwen voor een ander is het einde snel zoek.

Vanavond even wat zitten pielen met een van de ontluchters op het achterdek. Had ik in mijn hoofd al tig keer gemaakt en dat moest er nu uit. Ik vind hem best aardig gelukt. Het is nog wel de ruwe vorm.

En zo komt het er ongeveer uit te zien op het dek. Hij moet nog iets naar links maar dan kantelt hij naar achteren. Er zit nog niets vast immers.

Vind het persoonlijk altijd veel "strakker" worden van een mat laagje.
Ook de details komen vaak beter uit.

Dat ben in wel met je eens Adam. De kleine oneffenheden in de verflaag zijn minder zichtbaar in strijklicht waardoor het strakker oogt.

William, het is wat Harm zegt , Alles is te koop !
Als er morgen bij jou iemand aan de deur staat met € 5000,00
denk ik dat je hem gelijk verkoopt ! :D

Dan moet ze eerst klaar zijn hoor. Na vier jaar een project onafgebouwd verkopen? Nee, daar zit dan toch teveel hart en ziel voor ingebouwd.
Ik wil haar ook wel eens af zien.

Niet dat jullie denken dat het stilstaat hier.

Het is alleen heel veel herhaling.
Ontluchters, leidingwerk en afsluiters.

Ik ben op een derde van het werk, schat ik.

Erg netjes William,

Ook de ontluchters zijn erg netjes geworden, ik kan alleen
de donkergrijze "afsluiters" niet plaatsen, ben ze nog nooit
tegengekomen.
En het zijn er gelijk ook heel veel.

Jan

Ze blijven ook niet grijs hoor. Dit is gedraaid uit grijze pvc staf. Alles wordt straks het geel van de binnenkant van de verschansing dus echt opvallen zal het niet. Het niet aanbrengen geeft daarentegen weer een gemis. Maar zoals gezegd. Ik ben pas op een derde van het werk.

Mooi werk William! Blijf je zeker volgen.

Jan, hierbij een voorbeeld zoals deze aan boord staan bij de Damen ASD 2810.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond weer een stapje verder.

Allereerst een blokje gemaakt om de onderdelen te kunnen stralen. Optimaal gebruik van de ruimte.

Daarna stralen en daarna in de primer gezet.

Ik had nog wel pech. De 4 mmleiding met blindflens die ik een paar posten terug heb laten zien was helaas niet sterk genoeg, het gedeelte met de bocht brak in tweeen na het losmaken uit de steunmal.
Die wordt dus opnieuw gemaakt. de 5 mm dikke uitvoering is gelukkig wel gelukt.

Dit soort dingen maak ik altijd van perspex staf.
Laat zich met enig oefening perfect buigen als je het rustig verwarmd met een verffohn.
Even een malletje maken uit bijvoorbeeld hardboard met de goede radius, en je buigt probleemloos meerder identieke bochten.
Dikker als rond 6mm kan je ook voorzichtig in een oven verwarmen, je kan dan grotere radiussen buigen.

en wat is er verkeerd om er een malletje van te maken
daarna giet hars er in en je maakt er zoveel je nodig hebt binnen korte tijd

het voordeel van zo een malletje is als er eens eentje sneuvelt dat je binnen de korste keren een nieuwe hebt
gr raf en wel mooi werk

Back