De bouw van de Smit Mississippi, Schaal 1:25

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wiggie
Daarna moesten de trapjes er uitgehaald worden. Dat gaat dus alleen netjes met de punt van een scherpe scalpel omdat schuurpapier of een vijl meteen vol loopt. Helaas houdt je dan ook kleine groeven over.
Je kan het natuurlijk ook gewoon plamuren!

Ik vrees het ook Adam. De motortjes die er nu in zitten zijn echter de enige die er in passen.
Daar ben ik na een week 's avonds op het net speuren wel achter.

Een van de twee liep vanaf het begin al slechter dan de andere. Het is vervelend maar niet onoverkomenlijk. Ik denk dat ik het wel gerepareerd zou kunnen krijgen maar het risico dat ik twee en een halve maand werk verknoei wil ik niet lopen nu. Misschien in de toekomst.

In de praktijk gebruik je de lieren niet zo veel en als je ze gebruikt dan staan ze meestal nog stil. ;). De remmen werken nog prima dus op het met de hand moeten op- en afdraaien na kan ik er prima mee slepen straks.

Wbt de richels in de verhaalkoppen. Natuurlijk kan ik de verhaalkoppen strak plamuren en schuren. Een beetje doorwerkt uiterlijk vind ik geen kwaad kunnen dus ik hou ze zo.

En een radiusbeitel heb ik helaas niet, die had een mooier resultaat gegeven, voor het verlanglijstje dan maar

De verschansing staat in de primer, tijd om de voorlier op het dek te zetten in combinatie met de voorste verschansing. Weet je weer waar je het allemaal voor doet.

Ook de achterlier heeft een kleurtje gekregen. De hechting is hier wel een stuk minder omdat deze niet gestraald is voor de primer erop ging. Het scheelt toch wel heel veel.

Het blijft jammer dat alles zwart moet worden. De details zitten er nog wel maar vallen minder op.

Ik denk het wel Adam. De foto's zijn genomen net na het spuiten van het zwart. In een week of twee droogt het uiteindelijk wel een soort van zijdemat op maar echt mooi is het niet. De matte lak sessie doe ik in een keert alle andere kleine onderdelen. Dat is makkelijker.
Als je trouwens de af-werf foto's bekijkt glom het toen ook wel aardig maar het is mij iets te.

Vanavond het touw op de lieren gezet en het toont zoveel beter zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de raad van Adam opgevolgd en het toont nu weer veel beter dan met de glans.
Matlak van Modelmasters.

[fluistermode] Ik heb hetzelfde gedacht, maar niet gezegd[/fluistermode]

Alles boven het berghout staat toch in de lak?

Gelukkig valt er over smaak niet te twisten mannen. In het echt is de matte lak een hele verbetering. De verf wilde niet echt zijdemat opdrogen. Ik denk dat de matte verf door het gebruik nog wel wat meer gaat glimmen. Komen we halverwege uit.

als ie buiten in het zonnetje op het water ligt, zal er wel terug wat blink-blink zijn.

prachtig , netjes afgewerkt en de details vallen heus nog wel op maak je daar maar geen zorgen om. Na de winter gaan er veel met open mond staan te kijken als je modelletje op het water ligt.
vgr
Marc

William, ik heb je toegevoegd als leermeester. Wat een vakwerk en zoveel details. Grote klasse.

Groet
Sjoerd

Back