De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Levert zo'n snor nog een paar extra tienden op? Betere aërodynamica? Meer downforce waardoor je harder door de bochten kan?
Nee, maar toen we in de jaren '70 op zomeravonden met ons schaatsclubje de fietstrainingen langs de oevers van het IJsselmeer deden, kwam de snor goed van pas.
Terwijl de rest de hele tijd bezig was mugjes uit te spugen stelde ik al vlot, in aerodynamische houding op de fiets, de voordelen van mijn zelfgekweekte luchtfilter vast.
Thuisgekomen, onder de douche even het filter schoonmaken en allles was weer klaar voor gebruik.
Op een gegeven moment hoort zo'n uitmonstering (snor, baard en paardestaart) bij je presentatie en die viel destijds niet uit de toon.
Koppel daaraan de waardering die deze uitmonstering binnen relaties oogstte, dus dan cultiveer je zoiets.

De baard sneuvelde het eerst en daarna, door de tand des tijds, de bovenbegroeiing, incl. paardestaart maar de snor is naar tevredenheid altijd gebleven.
Met het klimmen der jaren is mijn onverschilligheid ten aanzien van de mening van derden over mijn uiterlijk op gezonde wijze gestegen naar 100%, kortom, die snor gaat mee de kist in....:D

Meer downforce? :eek: Gelukkig niet, nee. Weet je wel hoeveel G je op je benen krijgt bij 8m25 straal?:confused: Genoeg.....:D

Terwijl de rest de hele tijd bezig was mugjes uit te spugen stelde ik al vlot, in aerodynamische houding op de fiets, de voordelen van mijn zelfgekweekte luchtfilter vast.
Thuisgekomen, onder de douche even het filter schoonmaken en allles was weer klaar voor gebruik.

Je kon er ook je koek en zopie in kwijt en een lekker flesje beerenburg uit de plaatselijke Berg slijterij! Dat zat wel snor. Misschien neem ik er ook een.

Ik vind Jan erg stil. Jan? JAAAAAN. Ben je er nog?

Je kon er ook je koek en zopie in kwijt en een lekker flesje beerenburg uit de plaatselijke Berg slijterij! Dat zat wel snor. Misschien neem ik er ook een.
Nou, 'altijd nog wat voor onderweg' is een gevleugelde uitspraak uit die tijd, maar laat me je uit de droom helpen: Zo'n snor moet je gewoon netjes en schoon houden anders is het voor niemand (incluis jezelf) uit te houden.
En die Beerenburg, best wel eenmaal thuis met de voeten omhoog, maar verder verstoort het je evenwicht en fijne motoriek dusdanig dat er van een fatsoenlijk rondje op die speedklompen van mij geen enkele sprake meer kan zijn.
Als je niet al ligt, dan ben je wel bezig onderuit te gaan. Ik raad het niemand aan...

Oh, dus je hebt het wél geprobeerd????
Nee, niet te vroeg conclusies trekken. :stout:
Wel was ik aanwezig bij het volgende experiment:
We waren koud een paar weken aan de gang met ons, door onze (te) traditioneel ingestelde clubgenoten vanaf het eerste moment intens gehate, 'Shorttrack', of beter gezegd, wat daar voor moest doorgaan.
Een van de jongens van ons team was ontschrikkelijk verkouden en toen we bij elkaar kwamen in het ijsbaan restaurant ( we deden dat altijd voordat we tig karretjes met veiligheidskussens (lees: kwaliteit oude mattrassen') naar de baan reden, we waren daarmee langer zoet dan we in tijd op het ijs stonden, maar je moet er iets voor over hebben...).
Tante Miep zag dat en schonk, heel vriendelijk, hem een 'kejakkie' in ('hier jonguh, dan kejje der weer teguh'), waarna hij zich alweer spoedig helemaal het heertje voelde.
De meesten van ons, inclusief moi, moesten het shorttrackvak helemaal van de grond, pardon: het ijs, af leren.
Hij niet, hij was een natuurtalent. Maar wij konden ons niet aan de indruk onttrekken dat alcoholinname, al was het maar zo'n vingerhoedje... OK halfvol cognacglas, ook zijn tot dan toe onfeilbare techniek wist te beinvloeden.
Eigenlijk viel het best mee, we hebben hem maar een paar keer hoeven oprapen.
Had hij al geen angst voor de bocht, dan was die nu helemaal verdwenen. Met overduidelijk de grootste lol scheerde hij langs, maar af en toe ook over de blokjes. La, la, lala, la...Bonk!
Duidelijk teleurgesteld toen het uur al om was, maar zo hebben we hem nooit meer gezien.
Hij was wel een van de leden van het eerste Nederlands team dat in 1978 op de officieuze (=test) WK de strijd aanbond met Amerikanen, Canadezen, Britten en... Belgen.
Volgens mij was er toen nog geen dopingcontrole en had een 'kejakkie' hem goed gedaan.....:D

Daar is ie weer. De Berg :bye: ook wel bekend als 'de Loreley'. Duits voor 'de Berg'.
IMG_20191007_112318.jpg

Achter welke boom zitten die nimfen nu en je snijdt toch alleen in de opvaart bochtjes af?

Er moeten toch ook daar ergens geitenruggen liggen? Was je waarschijnlijk al voorbij.

Wanneer ik deze bocht met een leeg schip niet 'af snijdt' dan eindig ik ergens ter hoogte van tafel 4 in de Wok. Mocht ik de slijterij voor die tijd nog niet van z'n fundatie geramd hebben.
Wil je eens ff als de sodemieter met deze lege bak schroot verkassen naar het schipperscafé, daar kunnen ze nog wel voluk gebruiken uit de bootjesvaarderij.
Het vaart maar op en neer al die golfslag, nog even en we hebben aan de voet van de Berg geen strand meer.

Achter welke boom zitten die nimfen nu en je snijdt toch alleen in de opvaart bochtjes af?
Afsnijden? Geldt ook hier, dat je de blokjes niet mag aanraken?:rolleyes:
Wil je eens ff als de sodemieter met deze lege bak schroot verkassen naar het schipperscafé, daar kunnen ze nog wel voluk gebruiken uit de bootjesvaarderij.
Hij is wel lekker duidelijk, hè.... :D

Groene en rode blokjes waar je af moet blijven. Misschien dat hij ernaar zwaait, met zijn hand en niet met dat stuk ijzer

Het vaart maar op en neer al die golfslag, nog even en we hebben aan de voet van de Berg geen strand meer.

Als je het lief vraagt zal ik er ff over nadenken!

Denkers hebben we hier al genoeg op de berg, daar komt nooit enig resultaat uit.
En over lief vragen, het was een uiterst vriendelijke vraag.
Zij het wat kort door de bocht, maar zeg nu zelf, wie begon als eerste met een stukje van de bocht af te snijden, nou nou nou nou.......

Ja ik! Op vakkundige wijze om enige schade aan het schip EN de Berg te voorkomen! Jouw kort door de bocht daarentegen laat een spoor van verwoesting achter! Dus wil je het vergelijk echt maken? Nou nou nou nou??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back