Manmanman man. Over gebrek aan gespreksstof gesproken...
Het gaat er momenteel over, dat hobbyist een boterham met jam smeert en dan niet de boterham, die het dichtst bij hem ligt. Nee, het gaat over de boterham, die er achter ligt. Boejuuuh!!! Of 't ie dan van links naar rechts of van rechts naar links smeert vertelt-ie er nog niet bij, maar dat kan natuurlijk elk ogenblik het volgende gespreksonderwerp worden.
Nu heb ik al niks met jam, wat stamt uit de tijd, dat ik in m'n 'studie'tijd vakantiewerk deed bij Flipje Tiel. Ik weet dus hoe dat goedje wordt gemaakt. Sindsdien worden mijn boterhammen niet meer besmeerd of liever gezegd niet meer besmeurd met jam. Vervolgens zal het mij een rotzorg zijn hoe en wanneer en waarmee iemand z'n boterham insmeert en al helemaal niet welke boterham daarbij het eerst aan de beurt komt.
Straks ontstaat er ook nog een discussie over de kaas, die je op je boterham doet. Dat kan natuurlijk smeerkaas zijn, of strooikaas, want dat heb je ook. Of voorgesneden plakjes kaas, waarbij je het korstje dan wel of niet laat zitten. Of kaas, dat je met een kaasschaaf verwijdert, waarbij je dat schaven zowel op de lange als op de korte zijde kunt doen.
Vervolgens kunnen we dan overstappen op ham, waarin ook nog allerlei variaties bestaan, die al of niet gerookt zijn.
Kortom.................................nou ja, vul ook eigenlijk zelf maar in, wat je hieruit kunt concluderen..