De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk heb ik geen gelijk, kom uit Brabant en wat weet ik nu van dit alles af, niets nada noppes niets.

Hèhè, eindelijk een zinvolle bijdrage. Je hebt er lang over gedaan en we hadden er allemaal een hard hoofd in of dit ooit zou lukken, maar ziedaar.

Lezen en interpreteren is het verschil.

Bij het over eieren zeiken, blijft het ei droog.
Het zelfde geld voor het over de plee zeiken aan boord van een schip, de plee blijft droog en het schip wordt aan de binnenzijde nat.

Dus als jij jam over je boterham uitsmeert, ga je aan de ene kant van je boterham zitten, en smeert die jam op iets wat t.o.v. jou aan de andere kant van je boterham ligt....

OK... begrepen...

Dus als jij jam over je boterham uitsmeert, ga je aan de ene kant van je boterham zitten, en smeert die jam op iets wat t.o.v. jou aan de andere kant van je boterham ligt....
Yep, er liggen 2 boterhammen.
Voorop gesteld dat jam het middel is om er op te doen.

De ene die het dichtste bij mij ligt, daar gaat de jam over heen om vervolgens op de andere boterham die net een tikkeltje verderop ligt, gesmeerd te worden.

Puff verbruikt enkel Whiskey.
Ook op de boterham. Zelfs de melk voor wentelteefjes is vervangen door Whiskey.
Onder de lokale theedrinkers ook wel bekend als; Maarten 3 pinter.

cutout.jpg

Doe je tegenwoordig alleen maar quoten, of komt er nog meer tekst bij?

Ben je mal? Dat probleem gaat veel verder. Je moet daar echt ergens een praatgroepje voor opzoeken.

Manmanman man. Over gebrek aan gespreksstof gesproken...

Het gaat er momenteel over, dat hobbyist een boterham met jam smeert en dan niet de boterham, die het dichtst bij hem ligt. Nee, het gaat over de boterham, die er achter ligt. Boejuuuh!!! Of 't ie dan van links naar rechts of van rechts naar links smeert vertelt-ie er nog niet bij, maar dat kan natuurlijk elk ogenblik het volgende gespreksonderwerp worden.

Nu heb ik al niks met jam, wat stamt uit de tijd, dat ik in m'n 'studie'tijd vakantiewerk deed bij Flipje Tiel. Ik weet dus hoe dat goedje wordt gemaakt. Sindsdien worden mijn boterhammen niet meer besmeerd of liever gezegd niet meer besmeurd met jam. Vervolgens zal het mij een rotzorg zijn hoe en wanneer en waarmee iemand z'n boterham insmeert en al helemaal niet welke boterham daarbij het eerst aan de beurt komt.

Straks ontstaat er ook nog een discussie over de kaas, die je op je boterham doet. Dat kan natuurlijk smeerkaas zijn, of strooikaas, want dat heb je ook. Of voorgesneden plakjes kaas, waarbij je het korstje dan wel of niet laat zitten. Of kaas, dat je met een kaasschaaf verwijdert, waarbij je dat schaven zowel op de lange als op de korte zijde kunt doen.

Vervolgens kunnen we dan overstappen op ham, waarin ook nog allerlei variaties bestaan, die al of niet gerookt zijn.

Kortom.................................nou ja, vul ook eigenlijk zelf maar in, wat je hieruit kunt concluderen..

Laatst bewerkt:
Of 't ie dan van links maar rechts of van rechts naar links smeert vertelt-ie er nog niet bij, maar dat kan natuurlijk elk ogenblik het volgende gespreksonderwerp worden.
Van boven naar onder.
Eigenlijk neem ik liever in de ochtend, voor het gemak een bordje Brinta.
21 gram brinta, 180ml halfvolle melk, een druppie nep zoet.
Bij elkaar is dat 27 koolhydraten een shot insuline erbij en moi heeft de dag weer gestart voor zichzelf.

Straks ontstaat er ook nog een discussie over de kaas, die je op je boterham doet

Kaas moet je niet op je boterham doen: Kaas is verrotte melk... Dat begint met kraakverse melk die er zijn hele leven over gedaan heeft goeie melk te worden, waar ze uit pure hufterigheid en disrespect gorigheid uit een geslachte koe bij doen waarna ze het nog eens 7 weken verder laten bederven, totdat het stinkt en ranzig word. en dan roepen ze hard "jummie, kaas", maar het is gewoon dubbelverrotte melk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back