De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoezo dat Duke gebeuren niet doorgaan? Er zijn er twee voor slechts één tegen en die nemen we niet serieus. Je probeert het weer angstvallig het te vermijden. Ga de Wok inn maar eens een verfje geven.

Het interesseert geen hout(*) of er voor- en tegenstanders zijn. Het gaat er om wie daarover mag beslissen. Dat is opgenomen in het MBF-Berg-beleidsplan, dat ter inzage ligt op mijn kantoor (uitsluitend voor Berg-medewerkers).

Tja, en als je een staatsgreep wil plegen, zal je eerst een clubje gelijkgestemden moeten vinden (
futschlach.gif
) en vervolgens MBFB-Beveiliging mee moeten hebben.

*geverfd of ongeverfd maakt niet uit.

...één keer een onverlaat.................... en gelijk worden er draconische maatregelen genomen, ...................... Burpmans ..
Ik ben niet anders van hem gewend, hij doet in het buitenBergse niet anders (steekwoord achtergrondkleur)

Mijnheer is drukker bezig met het timmeren van hekjes dan met voorraadbeheer.
DufPuf wil beslist de productie van zijn strontfabriek niet delen, ook al moet hij daarom nu op een postzegel "wonen".

Er zijn er twee voor slechts één tegen en die nemen we niet serieus
Haha, als er 20 tegen en 9 voor zijn wordt het ook doorgevoerd, dus waar maak je je druk om?

Er wordt hier niets doorgevoerd, tenzij ik mijn goedkeuring er aan hecht. Dus inderdaad, niets om je druk over te maken.

Volgens mij is het nu Duke Puff die de belastingen, huur, smeergeld etc. int.
En dus ook de tarieven bepaalt.

Ik kan mij zo voorstellen dat "jouw" kantoortje boven de Wok een lieve duid zal moeten gaan opbrengen.
(al is het alleen maar om de opgelopen achterstand van de slijterij direct "vlak" te trekken.)
Net als het dagelijks gereserveerd houden van een tafelnummer in de Wok.
Dat kan wel, maar enkel tegen het tarief van 4x "all-in" per stoel, per avond. Voorafgaand aan de reservering te betalen.

Voor de Fenneks dient nu ook gewoon "wegen"belasting betaald te worden.
Uiteraard enkel wanneer deze gebruikt wordt. Da's wel zo eerlijk.
Dus de diesel wordt vanaf morgen € 5,--/L.
Gelukkig is de Berg niet zo groot, dus de fiets is wellicht een alternatief om het beveiligingsbudget neutraal te houden.
Een beetje training kan immers geen kwaad, want hoor geluiden dat onze beveiliger (wegens budgettaire redenen) op dit moment niet meer in staat gesteld wordt te oefenen.

Eens kijken of Roel wakker is, hé Roel gratis borrel, we zijn een Hertogdom dankzij Erwin.
De eerste verandering is de huur omhoog en de prijzen van drank omlaag. Dat van de 5,- per liter voor de fennek dat regelen we wel later. Oh ja en thee is vanaf heden strikt verboden, gebruik maar ook zeker bezit.
Erwin dat doosje moet je wel ff snel kwijtraken hé. Is het voorval toch nog ergens goed voor geweest. Maar eerst een feestje!

Is Burpmans ziek? En waar is PH dinges eigenlijk. HH hoef ik niet te weten.

Roel is ALTIJD wakker. Wegenbelasting voor de Fenneks? :rofl: Prima hoor, zit ik niet mee. Het zijn terreinvoertuigen. Sinds Davy het Queens gras niet meer bijhoudt is alles "terrein".
Diesel 5 euro de liter? Ja, en? Ze rijden ook prima op kero. :rtfm:

Jongens, jongens jongens, waar maken jullie je druk over? Doe eens wat nuttigs met je tijd... Schilder een hekje of zo en doe :mad::mad: dat dan achter je dicht als je van de Berg afgaat! :stout: Oh ja, en haal die hond en dat meisje uit de Rijn. Ze krijgen er rimmetiek van.

Volg jij 't hier eigenlijk allemaal nog wel?
Ik zal wel moeten, als minister van binnenBergse zaken.
Ja ja. Puf schreef buitenBerse, maar dat was na de tweede fles Wiskey.
Een kleine verhipsing.

Zo te lezen wil je je toch nog graag blijven inzetten voor de Berg.
Je hebt dat jaren met veel inzet gedaan, waarvoor dank.

Nu heb ik de indruk dat Duke Puff er niet op zit te wachten om te worden lastig gevallen met aller handen onnozelheden (en ik ook niet), dus er is wel een positie voor de dagelijkse beslommeringen.
Je mag jezelf dan BergStaatsecretaris noemen.
Je legt dan direct verantwoording af aan Duke Puff (ik ga daar niet tussen zitten).
Natuurlijk zal ik mee denken, adviseren en sturen waar nodig

....Diesel 5 euro de liter? Ja, en? Ze rijden ook prima op kero.
.....

Mooi.
Dan zullen ze het ook wel doen op frituurvet o.i.d., lekker binnen budget.
Moet er nog wel iemand verantwoordelijk zijn voor de aanvoer.
Mooie taak voor Hobbyist lijkt me.Doet ie ook eens wat.

We zullen zuinig moeten zijn, dus geen onnuttige uitgaven meer.
Al die BBQ's gaan ons klauwen met geld kosten, dus vooraf moet de buikriem aan.

Tja, als het allemaal zó moet gaan zal ik mijn werkzaaamheden maar neerleggen. Blijkbaar stemt de zwijgende meerderheid in met deze meer dan vreemdsoortige situatie, dus dan trek ik mijn conclusies. Ondank is 's werelds loon en dat geldt dus blijkbaar ook voor de Berg.

Deesel, kom! Voor ons is hier blijkbaar geen plaats meer, dus ons zien ze ook niet meer terug, tenzij ze vreselijk veel spijt krijgen (en dat krijgen ze). Tabé...

Tja, en als Jan er de brui aan geeft, ben ook ik weg.
Tenslotte is er voor de Beveiliging weinig meer te doen als degene tegen wie alles beveiligd moest worden (inclusief blafbeest) er de brui aan geeft.

Oliechargie op de Berg is tot daar aan toe, maar een "hertogdom"... 't zal wel neerkomen op de laatste lettergreep.
En als de eindjes toch te kort zijn om aan elkaar te knopen, als er voorafgaand aan een BBQ reeds de buikriem aangehaald moet worden, tja dan is er geen lol aan.

Ik las gisteren in de krant dat er op de Bahama's een chronisch tekort is aan beveiligers (m/v) om allerlei vage types te beschermen. Niks nieuws dus.
Wat HH doet, mag ze zelf weten, de rest van de cursistes heeft al aangegeven graag mee te willen.

Mijne heren: de berg (zonder hoofdletter) is van JULLIE.

Spijt dat je het niet eerder hebt gedaan bedoel je, eindelijk verlost van al dat gemekker. We doen dit om je te helpen, maar meneer ziet het weer verkeerd. Heb je eindelijk tijd voor de studie BBQ en om aan dat boekje te werken. Misschien kan je een abdij beginnen en trappist gaan brouwen ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back