De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij zijn er wel meer dingen die bij jou opperste concentratie en twee handen vereisen, en in denk dat dát eerder de reden is waarom je niet SMS't tijdens pissen of schijten... :rolleyes:
Bah wat een taal..... Berg onwaardig en dan neem ik het visuele aspect niet eens mee brrrrrr.

Als je geen mobieltje hebt kun je niet gestoord worden en al helemaal niet tijdens privé-bezigheden. Ik heb zo'n ding dus niet en daarmee ben ik uiterst content. Ik beantwoord de huistelefoon trouwens ook uitsluitend tijdens werkuren, daarbuiten neemt mijn duifje de telefoon aan als het een bekende is, anders laten we 'm rinkelen. Voor de sporadische keren, dat ik in m'n alleentje op pad ben, krijg ik een voorgeprogrammeerd apparaat mee en krijg ik instructies hoe ik het ding aan en uit moet zetten en wat ik moet doen om het apparaat het thuishonk te laten bellen om mee te delen, dat ik ben gearriveerd of om te laten weten, dat ik de aan de terugreis ga beginnen.

Als ik zie hoe er met smartphones wordt omgesprongen hoef ik zo'n ding al helemaal niet. Als het apparaat niet onder handbereik ligt wordt men al nerveus. Als er een whatsappie (of hoe zoiets ook mag heten) binnenkomt, wat de hele dag door gebeurt, moet daar onmiddellijk op worden geantwoord en voor de rest van de tijd is datgene, dat er op het beeldscherm van zo'n ding verschijnt blijkbaar uitermate intrigerend. De jeugd van tegenwoordig kan zelfs allemaal met één hand fietsen.

Als je geen mobieltje hebt kun je niet gestoord worden en al helemaal niet tijdens privé-bezigheden. Ik heb zo'n ding dus niet en daarmee ben ik uiterst content.
Ik heb zo'n ding wel en daar zit een soort van uit of niet storen knopje op.
Standje vliegtuig is ook erg relaxend
Het is wel handig, om vooraf preventief de voicemail uit te zetten.

Ja ik heb hier geen secretaresse om al die flauwekul telefoontjes af te wimpelen, dus gebeurd dat afwimpelen met uitgeschakelde techniek.

Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn er wel meer dingen die bij jou opperste concentratie en twee handen vereisen, en in denk dat dát eerder de reden is waarom je niet SMS't tijdens pissen of schijten... :rolleyes:

Er zijn inderdaad meer dingen die opperste concentratie en beide handen vereisen, dat is correct en tevens juist.
Modelbouw bijvoorbeeld.
Of manoeuvreren met een modelschip met 2 VSP's, zonder dat de mixers zijn ingeschakeld.
In alle gevallen doe ik dat niet tijdens het SMS-en.
Evenmin tijdens de door jou beschreven handelingen. (Die ik hier niet zal herhalen omdat Puf dan weer hallucinaties krijgt, wat ik hem niet aan wil doen)
Andere voorbeelden laat ik gaarne aan jouw verdorven fantasie over.
Namens Puf een verzoek: val de rest van de Berg-community daar niet mee lastig.
Het leven is voor sommigen al moeilijk genoeg.
In het Engels (ook een taal die het graag kort houdt): "Life sucks."

Of manoeuvreren met een modelschip met 2 VSP's, zonder dat de mixers zijn ingeschakeld.
Dat lijkt me dan onnodig onhandig. (Tenzij je 2 flessen VSOP bedoeld, al zullen beide handen dan ook niet toereikend zijn)
Een beetje modelboot wordt toch alleen even bestuurd voor het "sjekkie-rollen" en weer pas na het aansteken en het nemen de eerste teug?

Laatst bewerkt:
Ohhhhh.... wat moeten die vliegers nog veel leren...o_O

Jonge vriend, ik heb een sleper met twee Voith Schneider Propellors (VSP) er onder.
Elke VSP wordt ver twee assen bestuurd: vooruit/achteruit en links/rechts.
Ik zou beide VSP's kunnen mixen, maar dan gaat er geheid van alles fout, aangezien die dingen zó gevoelig zijn dat het minste of geringste tikje tegen een stick meteen gevolgen heeft voor koers en vaart.
Daarom moet ik dat schip ook besturen als een rupsvoertuig: met twee sticks met elk twee functies.
Gelukkig heb ik daar redelijk ervaring mee.

En als het om prioriteiten gaat:
je bent natuurlijk een enorme oetl*l als je eerst je model in het water zet en dan een shagje gaat draaien.
Tenzij dat het "model" in kwestie je (voormalige) schoonmoeder is die niet kan zwemmen.
Dan heb ik er wel weer beeld bij. Puf ook trouwens. :friends:

je bent natuurlijk een enorme oetl*l als je eerst je model in het water zet en dan een shagje gaat draaien.
Ja, want dan zijn je handen nat en dan gaat dat sjekkie draaien niet zo goed.
Vandaar dat je dan eerst even gaat varen om je handen aan de zender af te drogen, en als die tengels dan droog zijn, dán kun je dus prima een sjekkie draaien.
Zo moeilijk is dat varen namelijk niet.... Kan gerust effe "met losse handen"....

.... Kan gerust effe "met losse handen"....
Zeker. Je kunt ondertussen ook gerust de BBQ aansteken, vlees keren, vlees verorberen, bier drinken etc..
Zo af en toe geeft men een tikkie links/rechts, soms nog eens voor- of achteruit.
Er wordt ook wel eens volgas gegeven, dat geeft dan vaak ongeveer de snelheid waarbij een trainer nog net niet overtrekt bij het landen.

Er wordt ook wel eens volgas gegeven, dat geeft dan vaak ongeveer de snelheid waarbij een trainer nog net niet overtrekt bij het landen.

Het lukt me met een trainer over het algemeen meestal nét om een sjekkie te draaien, als ik hem benedenwinds oplijn en op minimale kruissnelheid houd.
Moet ik wel daarna eerst een bocht draaien voor ik die peuk aan kan steken.

Een boot leg je gewoon stil, of laat je als het niet anders kan, gewoon een beetje rondjes draaien....

......Ik zou beide VSP's kunnen mixen, maar dan gaat er geheid van alles fout, aangezien die dingen zó gevoelig zijn dat het minste of geringste tikje tegen een stick meteen gevolgen heeft voor koers en vaart.
Ik ben benieuwd of jij het zo gek kunt bedenken dat het het met FrSky & opentx niet zou lukken.
Maar; als er iemand is, maak je wel de beste kans natuurlijk. Dat dan weer wel.

Dat lijkt niet geheel en al conform de waarheid. Als "dat varen effe met losse handen kan" ...
Waarom verdien jij je dagelijkse portie HJ dan in die vetput?

Jij hebt overduidelijk geen flauw idee van wat mijn werk inhoud.....
Ik verdien mijn dagelijks brood, in het zweet mijns aanschijns, met onderhoud, administratie, planning, beslissingen nemen, bestellingen maken, lekkende plees repareren, en héééééél zo nu en dan op een knopje drukken.... En dat knopjes drukken is meestal ruimschoots vóór vertrek (we noemen dat "de machine starten" en daar nemen we een uur de tijd voor, boven noemen ze dat om een of andere reden "een uur notice geven") of nadat het schip weer veilig gemeerd ligt (dan heet het "de machine stoppen", boven noemen ze dat "de machinekamer bedanken")
Het zweet mijns aanschijns is puur en alleen vanwege dat de voortstuwingssalon meestal tamelijk warm meent te moeten te zijn....

Zie mij als een spin, zittend in het midden van het web, wachtend tot er wat gebeurt (bijvoorbeeld dat een stuurman, niet gehinderd door enige kennis van zaken, besluit iets te slopen of zo).

Zelfs boven, op de bok, houd men zich 99,9% van de tijd bezig met wat kindertekeningetjes te maken op grote stukken papier (noemen ze "navigeren in de kaart" :rolleyes:), wat uit het raam kijken (noemen ze "uitkijk houden" :rolleyes:), erg veel administratie (noemen ze "onderhoud plegen" :rolleyes: ), radio luisteren (noemen ze "uitluisteren" :rolleyes:) , en héééél zo nu en dan een lichte koerswijziging (noemen ze "uitwijken" of "voorkomen van aanvaringen" :rolleyes: ).

Allemaal losse-handen werk.

Manouvreren is een ander verhaal, maar manouvreren is geen varen. En ook manouvreren verloopt onder normale omstandigheden geheel zonder enige bemoeienis van mijn kant, afgezien van mijn verplichte aanwezigheid, alweer, voor het geval dat een lid van onze dekbrigade besluit iets kapot te maken... Ik schijn namelijk per definitie degene te zijn die weet wat te doen als zo'n pipo iets sloopt. Tenminste, dat staat in de officiële bedrijfsmanual, dus dan zal dat wel zo zijn....

Laatst bewerkt:
Je geilt wel erg op FrSky & opentx.

Ik geil er dan persoonlijk niet echt op, maar ik moet schoorvoetend toegeven, dat er wel enige waarheid schuilt in wat die vale zegt....
En dan niet in het minst dat stukje over of het Roel wel of niet zou lukken....

Ik plet altijd spinnen, of eigenlijk alles met meer dan 4 pootjes.... maar dat terzijde.

Als je een uur doet over een knopje indrukken, dan geef ik Roel nog alle kansen, niet veel, maar toch....

Wie zegt dat ik een uur doe over het indrukken van een knopje? Alweer zo'n "bootjes liefhebber" die geen idee heeft van wat er eigenlijk komt kijken om een boot te varen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back