Ik zie het niet als werk, maar als een manier van leven (je doet wat je doet omdat het nu eenmaal gedaan moet worden). Dat doe ik 7 weken, en dan schakel ik over op "die andere manier van leven"...
.... Waarin ik doe waar ik zin in heb.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Jij hebt overduidelijk geen flauw idee van wat mijn werk inhoud.....
Correct! Ik had de illusie dat jij, net als Bagger gekleed in een vuile overall die betere tijd had gekend als een vlo door de machinekamer sprong, van keerkoppeling naar brandstofpomp en van sludgepomp naar stookplaat om daar met een machige halen en een grote schop weer wat kolen op het gulzige vuur te fl*kkeren...
Maar nee hoor. Meneer drukt af en toe eens op een knopje (daar mag hij een uur over doen!) en doet wat bestellingen. ("Drie keer nummer 24! Nee, geen sambal bij!")
Tot zover mijn hoogachting voor "het Zwarte Koor".
Weer een illusie armer..
Weliswaar een stoommachine en ketel
maar geen knopje gezien, laat staan een uur er over doen
Nee....Blij?
Een machine is een machine. Of 't ie nou groot is of klein. Als ze 'm in een vetput zetten is dat een machinevetput. enz
En zelfs dat kun je nog bekorten door het koffiezetijzer te voorzien van een tijdmechanisme, zodat je 's ochtends (Nou ja, in jouw geval meestal 's middags) gewekt wordt door de geur van een vers bakje gemalen-koffiebonen-met-water.waarom je een uur nodig hebt om een knopje in te drukken, dat is de vraag, de koffiezetter kost me incl. 4 meter lopen en ja ook in de ochtend (mijn ochtend/middag) nog geen 5 seconden en dat is nog een relaxed tempo.
Niks subtiel, machines met knopjes zijn apparaten, koffiezetter, RC zender etc. maar dat terzijde, waarom je een uur nodig hebt om een knopje in te drukken, dat is de vraag, de koffiezetter kost me incl. 4 meter lopen en ja ook in de ochtend (mijn ochtend/middag) nog geen 5 seconden en dat is nog een relaxed tempo. Een machinekamer heeft hendels, kranen, metertjes en klokjes, enige knopje is de lichtschakelaar en vaak is dat ook een hendeltje, klein, maar een hendeltje. Okay wellicht een startknopje bij z'n dieselpruttelbak maar meer lijkt me niet nodig. Kan me niet voorstellen dat je je knuisjes aan het schrobben bent een uur lang om dat te bedienen.
We zijn hier niet in Venezuela, noch in Noord-Korea, noch in Maasland, Kim jong Jan!
Dan moét je het wel 's doen op dát tijdstip waarop je uit je nest komt.
Tuurlijk aangemeld, helaas afgewezen, te snel format hé. Maar er dient zich vast een nieuwe generatie aan die we kunnen aanmelden, kan niet lang meer duren.Dictator Jan Jong.. Mocht ie willen.
Valt me nog mee dat jullie je niet hebben aangemeld voor de opnames van 'benidorm bastads' ;-)
Koffie kan ik onbewust zetten, kwestie van jaren lange intensieve training. Tijdklok gaat toch niet werken Madam Pruttel moet eerst opwarmen, beetje voor spoelen en dan pas klaar voor gebruik, duurt inderdaad geen uren.Vermoedelijk nog minstens een half uur later: er zal toch eerst nog enige vorm van bewustzijn terug moeten keren....