De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Op youtube zijn er volgens mij minder dan 50 fails te vinden, en als je dat vergelijkt met laat ons zeggen 15.000 verkochte units dan lijkt mij het percentage dat faalt vrij klein te zijn (0.33%)

Als je het zo noemt is het best wel veel. Veel te veel! 0,3 procent dat uit de lucht valt is veel!
1 op de 300 inspires. Dan heb je een Russische roulette.
En als het overgrote deel te wijten is aan pilot error, dan staat dji nog wat te doen. Ze moeten hun dealers opvoeden en de dealers moeten de eindgebruikers onderrichten.

Ter info: ik heb een schikking getroffen met DJI (omwille van energie, proceskosten en tijd). Mijn inspire 1 wordt nu voor €650,- gerepareerd.

Kan niet anders dan concluderen dat dit keurig is opgelost door DJI. Laten we hopen dat je wat geleerd hebt van je systeem en dat je voor de toekomst het Manual in acht neemt tijdens het vliegen.

Kan niet anders dan concluderen dat dit keurig is opgelost door DJI. Laten we hopen dat je wat geleerd hebt van je systeem en dat je voor de toekomst het Manual in acht neemt tijdens het vliegen.

Wat een onzin, bij 20% accu moet dat ding blijven vliegen, een phantom blijft nog vliegen bij < 2 % accu

FW komt uit je dikke duim.:rolleyes::rolleyes:

Google maar een FW binnen rcgroups: 0 (firmware) resultaten.

FW is een veelgebruikte afkorting. Wellicht gebruik je de zoekfunctie niet geheel correct.

Type bij Google eens in: 'nieuwe fw beschikbaar' en al je pagina's lopen vol met Firmware updates van diverse producten.

Ook bij RC Groups is het een veelgebruikte afkorting. Zoek daar maar eens op 'FW Update' en ook dan stroomt de engine vol met pagina's die gaan over firmware updates.

Laatst bewerkt:
ND Filters

@van Heijningen.

Je zegt dat f. 2.8 niet het beste resultaat geeft.
Maar een veel hoger diafragma wel.
Een lens heeft nooit de (aller)beste resultaten met z'n kleinste stop.
Dat moge algemeen bekend zijn.
Maar bij de Inspire kun je het diafragma niet veranderen.
Uitsluitend Iso en sluitersnelheid. Dus heb je geen keus.

Om dan bij veel zon toch te kunnen blijven filmen met een lage sluitersnelheid,
wat het filmisch effect veel beter maakt, moet je naar een ND filter.
En met een beetje zomer heb je maar zo 5 stops nodig.

Dat is m'n reden geweest.

Maar ik ben bang dat vrijwel alle andere, dan 't eigen filter, te zwaar zijn.

Heb rechtstreeks contact gehad met DJI.
Die zegt dat geen enkel ander filter is toegestaan / resp. werkt.

Ik ben zo brutaal te denken dat ieder ander filter, dat even zwaar is,
het zou moeten doen.
Als de Gimbal 't aan kan, zou 't moeten werken.

Maar ook schijnt er vrij snel vignettering op te treden.

Ik heb een B&W ND110 besteld. Niet geschoten altijd mis.
Hoop dat het werkt. Maar heb grote twijfels. Jullie horen de uitslag.

Kan iemand me soms vertellen hoe zwaar het officiële DJI ND filter is?

Tjardi

@van Heijningen.

Je zegt dat f. 2.8 niet het beste resultaat geeft.
Maar een veel hoger diafragma wel.
Een lens heeft nooit de (aller)beste resultaten met z'n kleinste stop.
Dat moge algemeen bekend zijn.

Meestal is F16 of F22 het kleinste diafragma. Rond F8 zit meestal het beste (scherpste) resultaat. En zeker niet bij f2.8. Dat is algemeen bekend. Bovendien geeft een hogere F veel meer scherpte diepte wat voor luchtfoto's meer gewenst is. (Al is dat bij een kleinere beeldchip zoals de inspire 1 van minder belang)

Maar bij de Inspire kun je het diafragma niet veranderen.
Uitsluitend Iso en sluitersnelheid. Dus heb je geen keus.

Dat verbaast me. (Kan het nu niet controleren aangezien mijn inspire al een maand weg is ter reparatie) Dit is nog een reden om niet voor deze multi te kiezen. Zelfs compact camera's van onder de 100euro hebben controle over het diafragma.

Laatst bewerkt:
Las dit op rcgroups.com , diafragma is wel degelijk vast op f2.8 :

What do you mean by Iris? ...Diafragma?.. because as far as I know the diafragma in the Inspire is fixed at 2.8 and cannot be changed.

By "Iris" he is referring to the overall exposure. Often video cameras will have an adjustment for "Iris". It may adjust the aperture, shutter speed or ISO or some combination of these. In the case of the Inspire the lens is fixed at f/2.8 but the ISO and shutter speed are adjusted with the exposure comp setting (same as Iris adjustment).

Hoe zit het eigenlijk met verkopers van multicopters? Vallen zij onder de regeling modelvliegen als ze een model testen / demonstreren? Of zijn ze dan bedrijfsmatig aan het vliegen?

Ik verwacht hier eerlijk gezicht niet zoveel van, 4k @ 20p is niet echt bruikbaar. Maar de toekomst zal het uitwijzen. Hij is volgens mij wel super snel.

Klopt maar als ik een van deze drone's zou kopen dat zal ik toch niet in 4k opnemen maar in HD-1080 omdat ik geen TV-scherm en computer-scherm heb in 4K

Vandaag een Inspire mogen vliegen in windkracht 8.
Vliegt erg stabiel en heel voorspelbaar.
Bennie is ook verkocht.

De app is echt waanzinnig, zoveel mogelijkheden.

Back