De allereerste Dji inspire 1 in nederland!

Zeg @BlikVanBoven, ... en toch ben ook ik nog wel een beetje benieuwd naar de vraag van @Heijningen, i.e. de stand van zaken: "een dikke 40" al op 21 februari '15?

Bijvoorbeeld ergens een blog, een plek, een site van al deze goede ervaringen met drones4experts? Zou mooi zijn op dit forum en een écht bewijs dat de Inspire 1 toppie is, ... toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een beter voorstel @DropOut. Ik nodig je uit om samen met mij een middag te vliegen met de Inspire. Kun je het fysiek in levende lijve ondervinden.
 
@BlikVanBoven: dank voor je uitnodiging. Maar dat vroeg ik eigenlijk niet. Mag ik dan nu constateren dat je, passend binnen je commerciële belangen, een uitspraak hebt gedaan die je eigenlijk niet waar kunt maken (40 zonder klachten al op 21e februari?). Overkomt ons allemaal wel eens, no worries. En ik heb in die zin begrip voor @Heijningen dat hij daar op aanslaat.

Resumé: blijft toch gewoon dat boven de markt blijft hangen dat de aanschaf van een Inspire 1 een onzekere en risicovolle investering is omdat er tot op heden toch wel héél, héél veel kinderziektes in zitten. Nogmaals: ik hoop dat de Inspire 1 hier gauw vanaf is en dat er veel, heel veel goede geluiden in de fora naar buiten komen ( bijvoorbeeld 40 Nederlandse YouTube-filmpjes per maand?). Want qua vormgeving en technisch ontwerp blijft het een pracht machine.

Op zich zelf is helemaal niets mis met jouw reacties hoor, maar als je jezelf zo profileert wees dan in het vervolg wat voorzichtiger joh. Hiermee doe je de Inspire 1 geen goed en het zou je sieren (Tip).
 
@DropOut. Je mag van alles constateren. Het is alleen niet een juiste constatering. Je constatering is net zo onjuist als je opmerking dat de aanschaf van een Inspire 1 een onzekere en risicovolle investering is omdat er toch wel heel, heel veel kinderziektes in zitten...
Op de totale wereldwijde afzet zijn in de 1e versie 2 incidenten geweest. 1 betrof de IMU calibratie (voorbeeld is het filmpje waar de Inspire tegen de garagedeur vliegt) en de andere betrof het loskomen van de prop omdat er zand/stof in de motor gekomen was. Beide zaken zijn direct door DJI opgepakt en verholpen.
Binnen Nederland zijn er voor zover ik weet geen schadegevallen bekend op basis van technisch falen.
Wat ik erg bijzonder vind is dat jij je mening vastklampt aan een paar bekende en reeds verholpen issues en mijn ervaring op basis van je eigen gelijk probeert onderuit te halen.

Nogmaals,
Je bent van harte welkom om samen eens te gaan vliegen met de machine. Ondanks dat jij er stellig van overtuigd bent dat ik hiermee een groot risico neem door alle kinderziektes is het mij het risico wel waard [emoji1]
 
Er zijn idd misschien al enkele 1000'en Inspires verkocht wereldwijd, en enkele hebben problemen.

Als het goed is ga ik mijn Inspire vandaag ophalen in de winkel.
 
Er zijn idd misschien al enkele 1000'en Inspires verkocht wereldwijd, en enkele hebben problemen.
inmiddels gaat dat aantal over de 10.000;)

Resumé: blijft toch gewoon dat boven de markt blijft hangen dat de aanschaf van een Inspire 1 een onzekere en risicovolle investering is omdat er tot op heden toch wel héél, héél veel kinderziektes in zitten. Nogmaals: ik hoop dat de Inspire 1 hier gauw vanaf is en dat er veel, heel veel goede geluiden in de fora naar buiten komen ( bijvoorbeeld 40 Nederlandse YouTube-filmpjes per maand?). Want qua vormgeving en technisch ontwerp blijft het een pracht machine.

\

onzin;) zoals blik al aangaf zijn er slechts een heel klein aantal technisch falen geweest(slecht enkele) welke door DJI direct zijn opgepakt en inmiddels zijn verholpen. het is dus totaal geen onzekere investering! en dat veel mensen er zo over denken blijkt ook wel aan het aantal toestellen dat er al in nederland zijn verkocht;)
 
@BlikVanBoven: dank voor je uitnodiging. Maar dat vroeg ik eigenlijk niet. Mag ik dan nu constateren dat je, passend binnen je commerciële belangen, een uitspraak hebt gedaan die je eigenlijk niet waar kunt maken (40 zonder klachten al op 21e februari?). Overkomt ons allemaal wel eens, no worries. En ik heb in die zin begrip voor @Heijningen dat hij daar op aanslaat.

Op zich zelf is helemaal niets mis met jouw reacties hoor, maar als je jezelf zo profileert wees dan in het vervolg wat voorzichtiger joh. Hiermee doe je de Inspire 1 geen goed en het zou je sieren (Tip).

Wat een arrogante reactie zeg
Wanneer je Norbert zou kennen zou je weten dat hij hierover niet zou liegen en dat is wat je eigenlijk zegt; niet liegen Norbert.

Heijningen was het slachtoffer van een pilot error.

Wanneer Bennie centjes heeft komt er ook 1! :p
 
Ik vraag mij af waar de ESC's zitten bij zo een inspire? Zitten die nu in de carbon buis? Of op een andere plaats? Heb al zitten zoeken naar plaatjes op het internet, niets gevonden... Ik zie ook nergens de ESC's als spare parts staan, dus enige hulp van de eigenaars is welkom :-)
 
Mijn verhaal hierboven in aanmerking genomen begrijp ik ook niet dat je nog bij 20% accu aan het vliegen bent met zo'n duur apparaat.
Waarom stop je niet voor de warning en koop een extra accu.

Ik heb geen Inpire One maar en Phantom vison plus. Deze heeft ook een intelligent flight battery
Ik vlieg altijd (ook in de winter) tot 20 %. Daarna blijf ik hoveren (1/2 meter boven de grond) tot 0 % van de accu en deze vliegt dan nog. Stop natuurlijk bij 0 %. Dit kan ik bij alle 3 de accus zo doen.
Dus bij een (of zeker bij mijn) Phantom zal ie echt niet bij 20 % uit de lucht vallen. Ben daar geen seconde bang voor.
 
ND Filter Inspire

Ik heb intussen contact gehad met DJI.
Die gaan geen zwaardere (meer stops) ND filters maken.

Omdat een (groot) aantal filmers bijv. graag bij 24 frames per sec,
1/50 sec sluitertijd wil, heb je bij veel licht een ND filter nodig.

Het standaard meegeleverde filter is volgens velen niet groot genoeg.
Bij een vaste f. 2.8 waarde van de lens heb je 's zomers al gauw 6x
of misschien wel 10x nodig. Anders wordt je sluitertijd opgeschroefd,
naar niet gewilde hoogten.

Intussen heb ik ook contact gehad met de Greef en Partners.
Importeur van de zeer goede B&W filters.
Zei hebben vrijwel de hele reeks tussen 1 en 10 stops.
Gelet op de zeer weinig voorkomende 37 mm maat, moeten ze vaak besteld worden.

Voorwaarde is dan wel, dat het filter voldoende dun moet zijn, en niet voor vignettering zorgt.
Bovendien moet het gewicht vrijwel identiek zijn aan de standaard meegeleverde ND filter.
Anders maakt de gimbal bezwaar.

Ik heb een 10 stops filter besteld en ga het uitproberen.

Uiteraard geef ik de resultaten door binnen dit forum.

Hoop dat het gaat lukken.

Met vriendelijke groet.


Tjardi
 
Ik heb geen Inpire One maar en Phantom vison plus. Deze heeft ook een intelligent flight battery
Ik vlieg altijd (ook in de winter) tot 20 %. Daarna blijf ik hoveren (1/2 meter boven de grond) tot 0 % van de accu en deze vliegt dan nog. Stop natuurlijk bij 0 %. Dit kan ik bij alle 3 de accus zo doen.
Dus bij een (of zeker bij mijn) Phantom zal ie echt niet bij 20 % uit de lucht vallen. Ben daar geen seconde bang voor.

Mmmm, de accu zal er niet blij mee wezen.

Mijn opa rookte als een schoorsteen en werd 97 jaar.
Betekent niet dat roken goed voor je is.
 
Back
Top