Captain's log stardate: -306536.4557402347
In de aanloop naar de nederlandse editie van de euro heli series hebben we wat extra oefentijd genomen
6-6-16: windstil en nog geeen fatsoenlijk figuur presenteren, bah. Maar wel goed om ook eens op details te kunnen sturen. Toch 4 accu's kunnen legen.
8-6-16: Wednesday training for Euro heli series.....
10-6-16: final practise
11-6-16: Euro heli series Almere nederland. Zaterdag begint het bijtijds dus we vertrekken op vrijdagmiddag met caravan en alle mogelijk nodige zooi naar Almere. Harrie en ik hebben zin aan dit weekend en de wedstrijd. Er is genoeg geoefend en we hebben de verwachting dat de punten wel weer wat hoger zullen uitvallen. Vooral ook omdat de wind niet zo aanwezig is. Er staan voor zaterdag 3 P-rondes geplanned. Voor de zondag helaas niet omdat er toch in de middag wat slecht weer verwacht wordt.
De eerste ronde verloopt aardig. De hovers zijn mooi en de dubbele candle wordt zelfs zeer fraai. Om alles recht, haaks, consistent en gecentreerd te krijgen heb ik nog een weg te gaan, maar sec is het figuur mooi. De pullback is en blijft moeilijk. Hij gaat makkelijk wat scheef en de drie bogen zijn bij mij echt nooit even groot. Dit figuur levert dan ook vaak weinig punten op. De UX is meestal wel redelijk. Alle figuren lukken uiteindelijk wel aardig en met de autorotatie gooi ik de knop maar weer om. Ik land de heli ver buiten de cirkel maar er staan wel weer 7 punten extra op de kaart.
De tweede ronde verloopt ook bij weinig wind en met wat extra concentratie wordt dit een hele mooie ronde met nog meer punten. Ik kom met 136,25 punten voor deze ronde weer een goed eind in de richting.
Ik had namelijk wat terugval omdat er voor dit jaar een aantal figuren veranderd waren.
En blij na afloop van ronde 2:
De laatste ronde had ik de pech dat er even een flinke wind stond. Helaas was ook de concentratie verminderd na zo'n lange dag en de score had er flink onder te leiden. De pullback ging in de eerste boog mis , maar ik kon de heli weer in het figuur krijgen en de 2e en 3e boog verliepen wel mooi. Het figuur werd door de jury gehonoreerd met toch nog 9 punten. De ovaal had met een flip gemoeten en niet met dat wat mijn heli deed. Helaas 0 punten. Terugkijkend naar de scoresheet hebben de hovers in deze ronde toch een goed aantal punten gegeven ondanks de wind. Het vele oefenen van hovers loont dan toch. Maar er moeten nog veel meer punten bij....
Piloten 2016 Almere:
16-6-16: Van de wedstrijddag waren nog 3 accu's geladen en die moesten nog even geleegd worden. donderdag was daarvoor een geschikte avond. Iets wind dit keer. Toch het rotortoerental nog iets omlaag gedaan want daar werd de heli echt nog een stuk rustiger van. Ook nr 1 vandaag nog eens gevlogen. Die vliegt iets minder in de aero's vind ik, maar toch.
We gaan gestaag door. Met 1 a 2x oefenen per week zijn we voor mijn doen erg fanatiek, echter mannen als Stefan Wachsmut vliegen elke dag 5 accu's leeg.......... Pfffffttt. Nee , niet voor mij. Ik wil de hobby leuk blijven vinden.
Modder aande skids na autorotaielandingen:
En nog een paar dagen later....
Steven.