in het hoogte is nog wel wat te regelen Dries daar kan 46mm misschien nog lukken, de breedte ligt vast door de smalle romp natuurlijk plus dan nog eens de constructie die toch net iets dikker is dan enkele balsa plankjes
Een lage 8punts rol op het scherp van de snee (zo traag mogelijk zonder decadent aan de prop te hangen) is anders ook niet te versmaden, en dan 120m (hoger is tegenwoordig illegaal) doorklimmen puur op kracht dan komt het lage gewicht wel van pas
en of dat nu op 3s of 4s is maakt toch niet uit je kan uit beide het nodige vermogen halen, ik doe dat op 3s waarom heb ik al verteld en een ander doet dat nu eenmaal op 4s om zijn of haar reden. En natuurlijk zijn bv. de overgangsverliezen op een lagere stroom minder met de vermogens die "hier" aan te pas komen ben je al snel aan het kommaneuken gaan we groter veranderd dat al snel. Je bent ook beter af met een goed afgestemde aandrijving op 3s dan een slechtere op 4s want wat er aan vermogen uit de accu gehaald word gaat nooit allemaal naar de prop dat weten we allemaal, tegen een goed afgestemde combinatie op 4s kan ik dan ook weer niets inbrengen 
En nu ga ik me terug concentreren op de bouw
Dirk
Deze Curare zal waarschijnlijk super vliegen op 3S als een Multi-kist, daar twijfel ik geen moment aan. Zeker als ik lees dat het uiteindelijke gewicht (maar) 1 kg zou gaan bedragen.
Want zeg nu zelf, wat is er mooier dan met zo'n toestel dan een lage, snelle messcherpe 8 puntsrol te vliegen en meteen op snelheid vertikaal door te klimmen naar 100, 150 m met 2 tegengestelde snaprollen onderweg. En dat lukt perfect met zo'n curare 20 ook als er wat meer wind staat, maar volgens mij alleen maar op 4S.
Dat gezegd zijnde: best wat aandacht besteden aan voldoende koeling van de aandrijving.
Een lage 8punts rol op het scherp van de snee (zo traag mogelijk zonder decadent aan de prop te hangen) is anders ook niet te versmaden, en dan 120m (hoger is tegenwoordig illegaal) doorklimmen puur op kracht dan komt het lage gewicht wel van pas

En nu ga ik me terug concentreren op de bouw
Dirk