CleanFlight Ervaringen

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen.
Ik denk dat ik maar even 'leef' met telemetry na armen, anders moet mn hele naze32 eraf om de extra pins te solderen voor softserial.
De telemetry is trouwens mooi verbeterd in CleanFlight. Ik heb zelf een programma geschreven die via bt alle telemetry opslaat en visualiseerd. Kon daar nu mooi aantal satellieten en throttle aan toevoegen :-)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor al jou berichten Boris. Erg helpvol!

Ik kon het niet laten. na een hoop frustraties en gedoe liep ik gister "zomaar heel toevallig" tegen een Flip 260 aan hier op het forum bij mij in de buurt. Gisteravond even opgehaald.
Voor de prijs kon ik het niet laten, en zeker om het feit dat het om gloednieuw spul gaat. De quad heb ik vanochtend uit elkaar gehaald en alles opnieuw gesoldeerd en naar eigen smaak weer ingericht.
De regelaars heb ik zojuist geflasht.

Setup:

Flip 260
Cobra 1960KV
HQ 6x4,5 props
3s 2200
ZTW Mantis BLheli
Naze32 met oneshot enabled.

Ik heb hem net even op zicht gevlogen. Wauw! Wat een beest..Hij klinkt vloeiend en vliegt nu al zuiver. Yes!

Boris, zou jij mij een kort advies kunnen geven over de wat beter instellingen?

PID controller: 5, harakiri?
Looptime: 1700?
PID's: rond de 4?

Of ik neem dit over op PID 1..
https://dl.dropboxusercontent.com/u/31537757/blackout mini h/afro12amp_PIDC1.png

Ik stel dat dan even snel in voordat ik naar het veld ga. De rest doe ik wel op het veld.

Bedankt voor alle hulp, echt te gek! Eens zien hoe dit gaat:)

Ps, filmpje van gister. Niet tevreden en dus voor de Flip gegaan:
[media=youtube]JTwHG9a1uAw[/media]

2zf7jbs.jpg

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen.
Ik denk dat ik maar even 'leef' met telemetry na armen, anders moet mn hele naze32 eraf om de extra pins te solderen voor softserial.
De telemetry is trouwens mooi verbeterd in CleanFlight. Ik heb zelf een programma geschreven die via bt alle telemetry opslaat en visualiseerd. Kon daar nu mooi aantal satellieten en throttle aan toevoegen :-)
full

dat ziet er goed uit zeg.

Ik kon het niet laten. na een hoop frustraties en gedoe liep ik gister "zomaar heel toevallig" tegen een Flip 260 aan hier op het forum bij mij in de buurt. Gisteravond even opgehaald.
Voor de prijs kon ik het niet laten, en zeker om het feit dat het om gloednieuw spul gaat. De quad heb ik vanochtend uit elkaar gehaald en alles opnieuw gesoldeerd en naar eigen smaak weer ingericht.

Setup:

Flip 260
Cobra 1960KV
HQ 6x4,5 props
3s 2200
ZTW Mantis BLheli

Ik heb hem net even op zicht gevlogen. Wauw! Wat een beest..Hij klinkt vloeiend en vliegt nu al zuiver. Yes!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/31537757/blackout mini h/afro12amp_PIDC1.png

Ik stel dat dan even snel in voordat ik naar het veld ga. De rest doe ik wel op het veld.

2zf7jbs.jpg

@Apfpv
Is pid 2 misschien iets?
Heb zelfde setup als jou flip 260 en gebruik pid2

Kan ik van iemand een atmel atmega flashing tool lenen voor 1 dag moet 4 regelaren opnieuw flashen ik betaal de verzendkosten plus een beloning van 10 Euro dus je verstuurt hem ik flash me regelaren en verstuur hem weer terug.

want hij is overal uitverkocht behalve bij internationale warehouse maar daar duurt het te lang. zit namelijk verkeerde firmware op me regelen waardoor ik er nu niet goed mee kan vliegen

Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal

Ik ben eindelijk klaar met mijn Hoverthings flip FPV. Nu krijg ik hem als beginner met cleanflight totaal niet afgesteld..:( Ik probeer de PIDs zo te krijgen dat ik in ieder geval de auto tune functie zijn werk kan laten doen in de hoop dat die mij verder kan helpen aangezien ik er goede berichten over zie. Kan iemand mij wat tips geven kwa PIDS zodat hij in ieder geval een beetje vliegend is.. Hij schiet nu alle kanten op en heeft veel oscillatie ook jumpt hij als een gek op en neer hier onder mijn setup met een screenshot van de instellingen zoals ze nu zijn:

Frame: Hoverthings flip FPV
Flight Controller: Naze 32 full
ESC: 30 amp Turnigy plush
Motoren: Cobra 2217 950kv
Propellers: 1045 van hobbyking
Li-Po:Turnigy nanotech 3300mAh 3S 25~50C

PIDS:

Alle tips zijn welkom! alvast heel erg bedankt!

Hoi Valleyflight,

Bedankt voor jou reactie! Ik ben vanmiddag aan de slag gegaan met harakiri, hij vliegt nu voortreffelijk zonder horizon mode. Ik denk denk dat ik het er maar bij laat en verder ga op harakiri na al die berichten.

"helaas" was het windstil dus durf nog niet te blij te zijn maar toch.

Bennieboot,

Esc's gethrottle ranged?
Props gebalanceerd?
Wellicht de pid's flink lager gezet?

Esc's zijn gethrottle ranged.
props zijn niet gebalanceerd als ik de goede heb gevonden wil ik Graupner E-props er op gooien.
Ik neem aan dat de LEVEL pid's dan omlaag moet zetten? Ook vraag ik mij af welke PID controller ik het best kan gebruiken? ik gebruik nu 0. Als ik hem op een ander zet krijg ik ineens hele andere waardes (veel hoger) ik las ook dat de auto tune functie niet op pid controller 2 werkt?

Vandaag voor het eerst mn flip260 gevlogen nadat ik 'm heb ge-upgrade met Kiss18a oneshot125, cleanflight en pid1:))) Vliegt geweldig.

Wel 2 probleempjes. Na yawen drift de yaw een beetje door. En als de neus naar beneden staat en ik pitch naar achter, dan schiet ie soms te ver door naar achter.

Welke PID's zouden jullie aanpassen, en hoe, om dit te verhelpen? Heb PID tunen nog steeds niet in de vingers.

Setup:

Flip 260
Cobra 1960KV
HQ 6x4,5 props
3s 2200
ZTW Mantis BLheli

2zf7jbs.jpg

Wow! Nice flying en helemaal de landing! Sweet! Standing up no less. Ik dacht dat alleen Boris dat kon ;) Ik moet ook echt een mobius...

Vandaag voor het eerst mn flip260 gevlogen nadat ik 'm heb ge-upgrade met Kiss18a oneshot125, cleanflight en pid1:))) Vliegt geweldig.

Wel 2 probleempjes. Na yawen drift de yaw een beetje door. En als de neus naar beneden staat en ik pitch naar achter, dan schiet ie soms te ver door naar achter.

Welke PID's zouden jullie aanpassen, en hoe, om dit te verhelpen?

Exact dat heb ik nu ook!, zie post beneden

Dit zij trouwens mijn PIDS (controller 1) , helemaal default.

Is het aan te raden om de PID's drastisch te veranderen wanneer je met oneshot 125 vliegt?

full

Welke PID's zouden jullie aanpassen, en hoe, om dit te verhelpen? Heb PID tunen nog steeds niet in de vingers.

Wat een heerlijke dag!! Zwaar genoten op de hei met de Hoverships en een paar vrienden. Nadat ik mijn newbie error had verbeterd (end points zender niet ingesteld, maar alleen centre) kon ik ook weer disarmen zonder throttle... Eigenlijk een kwestie van nadenken. Nu alle channels netjes dicthbij de 1000-2000 en de ESC's opnieuw ingeleerd. Nieuwe props erop en gaan met die banaan. Dank voor alle hulp en tips die jullie allemaal geven!

Maar, nu ik inmiddels wat sneller durf te gaan, schijn ik ook last te krijgen van het "pitch up" probleem. Te weten: Als ik hard vooruit ga en om wil draaien voor een bocht (elevator naar achteren, aileron naar links en yaw naar links, gas erop) dan schiet de quad ineens achterover tijdens het naar achteren trekken (elevator) en duurt het even voordat ik hem weer "te pakken" krijg. Ik heb geprobeerd de I te verlagen van 25 naar 15, probleem bleef bestaan, minder erg, maar wel vaker. Ik heb de I teruggezet op 25 en de D x 1,5 gedaan. Nu wordt het pitch up minder, maar heb ik bibbers bij opstijgen. Nog geen TPA ingesteld. Imho zou dit niet perse nodig moeten zijn bij een goede setup... iemand een mening? Hoe meer ik er van denk te begrijpen, hoe minder ik lijk te weten... Oh wat een heerlijke hobby!

Verder heb ik inmiddels ledstrip.c aangepast zodat de throttle leds een (voor mij) betere kleur hebben en krijgen. Basiskleur is groen, nu met low throttle blauw, mid throttle groen, en high throttle oranje en max rood. Zonder aanpassing was het omgekeerd en het kleurbereik niet groot genoeg naar mijn mening.

Heb nog wel een andere issue met de ledstrip waarvan ik een bug vermoed, maar misschien doe ik iets verkeerd nog... Flight mode noord gaat niet aan.. de rest wel... Iemand hier ervaringen mee?

Zover weer de update... Keep flying!

update: ik doe net een diff van mijn cli dumps van gisteren en vandaag (laatste build)

Ineens is mijn rate van pitch/roll gesplits in 2 settings en ook nog andere waardes. Ik kan deze niet terug vinden in de Cleanflight interface...
update: ah gevonden, inderdaad een update... nja, maar even gelijk stellen of even paar versies terug

oud:
set roll_pitch_rate = 20
set yaw_rate = 30

nieuw:
set roll_rate = 20
set pitch_rate = 30
set yaw_rate = 0

cleanflight scherm:
roll & pitch rate=0,20
yaw rate=0,30

deze laatste correspondeert niet met de CLI.

edit:
Ik denk het te snappen, er is een setting bijgekomen, waardoor het nu lijkt dat in verkeerde volgorde restored wordt. Total wipe dan maar?

Laatst bewerkt:
Merk trouwens niks van dat regenative braking...

Wel oneshot125 aangevinkt in cleanflight. Maar merk niks van regenative braking. Moet ik dat in de CLI activeren ofzo?

In cleanflight staat trouwens "disconnect esc's". Waarom?

full

Wel oneshot125 aangevinkt in cleanflight. Maar merk niks van regenative braking. Moet ik dat in de CLI activeren ofzo?

full

Eerlijk gezegd, merk ik ook weinig verschil. Ik gooi het op onkunde mijnderzijnds en slechte PID's. Wat ik terugzie in filmpjes is toch echt wel een stapje beter te noemen tov niet oneshot. Ik denk dat dan alles moet kloppen.

Voor zover ik kan zien, heb je oneshot aan. Wat je via CLI nog kan doen, is de looptime aanpassen (if not already). Op die manier maak je beter gebruik van de mogelijkheden van oneshot. Standaard is 3500 ofzo, met oneshot kan je lager, wat resulteert in een snellere update... Hierdoor kan je weer hogere PID's hebben etc etc. Ik ben ook geen expert, maar dit is wat ik weet.

En geen idee, misschien als waarschuwing dat je de oude (niet oneshots) eraf haalt?

Dankjewel THCM. Heb looptime niet veranderd. Ga morgen maar eens klooien met verschillende Looptimes en PID's. Succes ook met jouw tunings!

Eerlijk gezegd, merk ik ook weinig verschil. Ik gooi het op onkunde mijnderzijnds en slechte PID's. Wat ik terugzie in filmpjes is toch echt wel een stapje beter te noemen tov niet oneshot. Ik denk dat dan alles moet kloppen.

Voor zover ik kan zien, heb je oneshot aan. Wat je via CLI nog kan doen, is de looptime aanpassen (if not already). Op die manier maak je beter gebruik van de mogelijkheden van oneshot. Standaard is 3500 ofzo, met oneshot kan je lager, wat resulteert in een snellere update... Hierdoor kan je weer hogere PID's hebben etc etc. Ik ben ook geen expert, maar dit is wat ik weet.

En geen idee, misschien als waarschuwing dat je de oude (niet oneshots) eraf haalt?

full

jongens....regenerative braking komt vanuit de regeleaar en heeft niets met cleanflight of welke dan ook fc software te maken[emoji23]

Back