CleanFlight Ervaringen

Vandaag de PID controller 5 Harakiri proberen te tunen.
Helaas weinig succes.


Komt er op neer dat hij eigenlijk steeds naar achter blijft leunen, tot ik dit corrigeer.
(Overigens nog een lompe onbedoelde crash op t einde)

Hoe ik t heb gedaan is t volgende:

I en D op 0
P op 3

En dan met een switch inflight getuned.
P omhoog tot het occileren begint en dan een beetje omlaag.

Dan de switch op I
Punt zoeken waarop hij zijn heading houdt maar niet occileert.

En de D gewoon om het shaken na hevige correct er uit te halen.
Deze heb ik zo laag mogelijk.

Dit is het resultaat ...

PIDs.png


Al met al nog geen succes.

Op FluxFloat flipt ie hem helemaal weg als ik met alleen P weg vlieg.
Als een malle shakend stijgt ie op, dus dat heb ik maar niet meer geprobeerd.

Tips?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jou reacties Boris.

Ik kom zojuist van het veld maar weet mij geen raard meer. Heb de HQ 5x4 props op de quad gezet. Ding heeft nu lekker power maar vermoed dat ik het nog steeds "te langzaam" vind. Roll en loops gaan wel lekker pittig. De yaw met een V-tail is nu overdreven heftig. Met PID controller 5 en de yaw rate op 0.20 gaat het als een gek. Het hoeft voor mij niet zo heftig.

Toch ben ik radeloos. Ik ben van 1.6 naar 4.2 gegaan op de P. Daarbij flink met de I en de D gespeeld. Van hoog naar laag. Tevens de yaw flink lager gezet, wellicht dat die roet in het eten gooide. Ik had de telefoon op de auto liggen, daarmee stel ik bij iedere landing de PID's bij. Ik wordt er moedeloos van, wat ik ook probeer, ik krijg het geheel niet strak. Ik heb van alles geprobeerd, 20 minuten lang. Met verstand de PID's getweaked maar ik kom niet verder.

Denk dat ik toch maar eens moet overstappen naar de cobra motoren met oneshot en 4s op 5x4. Kan niet anders dan dat het dan goed gaat. In ieder geval staan er zat CLI dumps op het net waarmee het al goed zou moeten werken.

Boris, jij bent benieuwd naar een V-tail? Ik zoek nog cobra motortjes ;) ...
 
Enkel looptime is nu refresh rate :D. Dus looptime 1500 is meteen ~666hz

Thanx Boris! scheelt een hoop kopzorgen. Eens kijken wat ik met 1500 kan dit weekend. Zaterdag en zondag prachtig weer, wel beetje wind, maar dat mag de pret niet drukken.
 
Vandaag de PID controller 5 Harakiri proberen te tunen.
Helaas weinig succes.


Komt er op neer dat hij eigenlijk steeds naar achter blijft leunen, tot ik dit corrigeer.
(Overigens nog een lompe onbedoelde crash op t einde)

Hoe ik t heb gedaan is t volgende:

I en D op 0
P op 3

En dan met een switch inflight getuned.
P omhoog tot het occileren begint en dan een beetje omlaag.

Dan de switch op I
Punt zoeken waarop hij zijn heading houdt maar niet occileert.

En de D gewoon om het shaken na hevige correct er uit te halen.
Deze heb ik zo laag mogelijk.

Dit is het resultaat ...

PIDs.png


Al met al nog geen succes.

Op FluxFloat flipt ie hem helemaal weg als ik met alleen P weg vlieg.
Als een malle shakend stijgt ie op, dus dat heb ik maar niet meer geprobeerd.

Tips?
welke versie cleanflight?

Er was een issue met drift op I tot 1.7.2.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jou reacties Boris.

Ik kom zojuist van het veld maar weet mij geen raard meer. Heb de HQ 5x4 props op de quad gezet. Ding heeft nu lekker power maar vermoed dat ik het nog steeds "te langzaam" vind. Roll en loops gaan wel lekker pittig. De yaw met een V-tail is nu overdreven heftig. Met PID controller 5 en de yaw rate op 0.20 gaat het als een gek. Het hoeft voor mij niet zo heftig.

Toch ben ik radeloos. Ik ben van 1.6 naar 4.2 gegaan op de P. Daarbij flink met de I en de D gespeeld. Van hoog naar laag. Tevens de yaw flink lager gezet, wellicht dat die roet in het eten gooide. Ik had de telefoon op de auto liggen, daarmee stel ik bij iedere landing de PID's bij. Ik wordt er moedeloos van, wat ik ook probeer, ik krijg het geheel niet strak. Ik heb van alles geprobeerd, 20 minuten lang. Met verstand de PID's getweaked maar ik kom niet verder.

Denk dat ik toch maar eens moet overstappen naar de cobra motoren met oneshot en 4s op 5x4. Kan niet anders dan dat het dan goed gaat. In ieder geval staan er zat CLI dumps op het net waarmee het al goed zou moeten werken.

Boris, jij bent benieuwd naar een V-tail? Ik zoek nog cobra motortjes ;) ...
zelf ben ik van de quads [emoji1]. Keep it simple. Zie geen voordeel van een vtail persoonlijk
Op vtail moet je toch ook een mix hebben. weet niet of je die goed hebt?

cobra motortjes gaan voor geen goud weg haha. 2204 is een sublieme mini motor.
 
zelf ben ik van de quads [emoji1]. Keep it simple. Zie geen voordeel van een vtail persoonlijk
Op vtail moet je toch ook een mix hebben. weet niet of je die goed hebt?

cobra motortjes gaan voor geen goud weg haha. 2204 is een sublieme mini motor.
En welke gebruik jij op mantis esc blueSer 12/20amp (multi) BlHeli rev 13.1 of die jij geschreven hebt de bs.nfet.hex?
 
Morgen komt als het goed is mijn afro flasher binnen
Dan gauw mijn afro's flashen. Hoe was jou ervaring met de afro's boris? Welke looptime gebruikte je?

Als dit niet helpt frees ik weer een mini h quad. Ben er nu klaar mee:p er zijn mensen met erg goede resultaten met de emax motoren. Daar kan het gewoon niet aan liggen.

(ps, heb uiteraard de v-tail configuratie Aangezet)
 
ook ik vlieg met emax motoren. welliswaar zijn ze 2s, maar vlieg er 3s mee.
had van de week controller 5 geprobeerd, drift in yaw, en niet af gesteld te krijgen. tevens in angle leek hij steeds meer te willen driften na verloop van tijd.

thuis gekomen de boel geflashed, nu terug naar contoller 0, oude bekende pids erin, en alle problemen zijn weg.
wat gefine-tuned, en weer lekker fpv kunnen vliegen.
ik hou het voorlopig maar bij controller 0. die werkt hier prima voor mijn vlieg kunnen :-)

wat is nu zon beetje de juiste manier van het afstellen?
de p op een waarde, en i en d op 0? dan eerst de p hoger tot hij bibberd?
dan daarna de i en d?
 
Oei, uitkijken. Zometeen denken mensen al gauw dat emax niks is;). We hebben het hier over 2 verschillende motoren.
 
Back
Top