CleanFlight Ervaringen

Ik had daarnet ook een plotse YAW met PID 1 en 3. Met PID 0 geen probleem. Bij alle drie had ik het compas aan staan, bizar. Heb me een openlog besteld, misschien kan ik dan zien wat er scheelt.

Je pids kunnen er heel anders komen uit te zien bij verschillende controllers. Eigenlijk moet je opnieuw tunen.

Heb helaas een KiSS ESC gesloopt en m'n spare opgebruikt. Flyduino heeft geen voorraad, dus ik moet voorlopig FF met m'n andere quad vliegen. Ook geen straf, maar nu ik wat meer controle heb wil ik het verschil weer eens ervaren.

In plaats van KISS ESC is het nu COAL ESC :bad-words:. x3

fMl6R.jpg

Vloog wel super strak.

@wishjuh tpa kun je op 0 zetten net zoals de D, beiden worden bij PIDC 1 niet gebruikt volgens de documentatie.
Op 4 en 3S met 5030 en 5040 props vlieg ik ermee. Ok, het kan vast beter en strakker maar ze voldoen prima.

Thx, tpa had ik al op 0 zoals je in de post zei, zal de D nog doen. Heb nog wat 5030's om op te maken dus kan gaan testen.

Hopelijk van het weekend beetje weer om te vliegen :rolleyes:

Jaaaaa alles is werkende, lag inderdaad aan de software zoals eerder was aangegeven. Up and running !! Alleen zit ik wel met een ander klein "probleempje"... In mijn Futaba staan mijn Throttle en mijn Elevator op Reverse. Nou is het dus zo als ik vooruit ( elevator ) ga gaat de led knipperen want omdat ie op reverse staat geeft ie het signaal van achteruit dus eigenlijk door... Beetje omslachtig uitgelegd zo maar HELP :confused:

Heb dit probleem ook, vooruit gaan ze knipperen en achteruit niks. Leds staan op S(outh), maar op N(orth) geen verschil.
Indicators geloof ik nog maar op 2 leds staan, vond het een beetje suf.

Als je goed luistert hoor je dat die zijn vriendin belt dat hij dit apparaat van de weg heeft gehaald. En vraagt wat zoiets waard is [emoji85]

Oh lol, vond dat stuk suf dus niet geluisterd. Leek me ook al knap dat de eigenaar hem terug had gevonden ^^

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij werkt alles. Lag volgens mij er een beetje aan hoe je je leds configureert. Als ik morgen thuis ben zal ik ff een screenshot / filmpje maken van de setup. Alles werkt nu gelukkig wel naar behoren :-D

Wat is er mis gegaan?
Een iets wat harde landing vanwege een beslagrn bril, en ineens zie ik eern flinke rookpluim boven het gras uitstijgen. Gelijk er naartoe gerend en de stekker er uit getrokken.

Maar het was al te laat, 1 volledig uitgefikt en de andere 3 hebben lichte schade.

Ik denk dat het mijn super slechte signaal en -(niet nodig?) draden zijn geweest, ik heb namelijk al eens eerder gehad dat deze vlak naast de soldering af brak.

Binnenkort maar weer ff een paar bestellen, en dan trek ik wel wat signaal draden van oude esc's, vloog echt super strak.

das jammer zeg.

ik was ook in de veronderstelling dat die kiss dingen zo kek beveiligd waren tegen uitfikken door bv uit te gaan als ie gearmd op de grond lag bv.

maar idd vol sluiting door een draad los is wat lastiger

De min moet er aan inderdaad samen metde signaal draad uiteraard

Ze zijn goed te solderen de Kiss maar met een dunne stift en geduld
Schoonmaken na solderen met alcohol

Ze stoppen wel na een paar seconden: maar mijn ervaring met een op speed draaiende vastzittende prop: schade is binnen een paar seconden gebeurd

De min moet er aan inderdaad samen metde signaal draad uiteraard

Ze zijn goed te solderen de Kiss maar met een dunne stift en geduld
Schoonmaken na solderen met alcohol

Ze stoppen wel na een paar seconden: maar mijn ervaring met een op speed draaiende vastzittende prop: schade is binnen een paar seconden gebeurd

De - loopt toch al van de accu naar de esc en van de step down naar de fc dus ik snap die andere niet echt. Zal het vast wel doen zonder.

Ik ben meestal wel snel met disarmen, als ik een boom oid raak heb ik m al gedisarmed voor dat ie op de grond ligt.

Uiteraard schoongemaakt met alcohol, mezelf ook.

Het is mijn eigen domme fout dat ik die slechte kwaliteit draadjes er op had gezet, ik wist dat ze niet al te best waren en ik had m zo niet de lucht in moeten sturen... Vanmiddag maar weer nieuwe bestellen en dan gelijk het kabelsetje meebestellen.

De min moet wel volgens de fabrikant flyduino... Anders zouden er in sommige situaties storingen optreden in het signaal

Ik had daarnet ook een plotse YAW met PID 1 en 3. Met PID 0 geen probleem. Bij alle drie had ik het compas aan staan, bizar. Heb me een openlog besteld, misschien kan ik dan zien wat er scheelt.
pid 3 is voor mij als winnaar uit de bus gekomen [emoji1]
Zo die yaw daarmee.....pffffff. Niet normaal.

zijn de default pids op de verschillende controllers wel gelijk ?
nope...opnieuw tunen he. getal is hetzelfde maar een andere betekenis in een andere algorytme.

hoe kan mijn reply trouwens hier belandt zijn als ik dachr dat ik deze in cleanflight topic had gedaan?

verplaats maar dan.

hoi hier een klein probleempje met cleanflight

kan iemand vertellen hoe ik het kanaal weer terug kan zetten? ik kan geen verbinding maken dmv usb poort via cleanflight.

ik zat te klooien met gps module en dacht zet die op kanaal 1 en de rest op kanaal 2.

via multiwii gui kan ik nog wel verbinden.

e66e24ed7ad5a4be4aee11cc68be90e5.jpg

fbf074809d9fb94dc89ab88c5da1b3b3.jpg

Back