CleanFlight Ervaringen

De - loopt toch al van de accu naar de esc en van de step down naar de fc dus ik snap die andere niet echt. Zal het vast wel doen zonder.

Ik ben meestal wel snel met disarmen, als ik een boom oid raak heb ik m al gedisarmed voor dat ie op de grond ligt.

Uiteraard schoongemaakt met alcohol, mezelf ook.

Het is mijn eigen domme fout dat ik die slechte kwaliteit draadjes er op had gezet, ik wist dat ze niet al te best waren en ik had m zo niet de lucht in moeten sturen... Vanmiddag maar weer nieuwe bestellen en dan gelijk het kabelsetje meebestellen.

ik gebruik altijd siliconendraad.

Michel, dat gaat niet ook niet met boadloader

heb ik de naze32 omzeep geholpen? oeps haha
hoi hier een klein probleempje met cleanflight

kan iemand vertellen hoe ik het kanaal weer terug kan zetten? ik kan geen verbinding maken dmv usb poort via cleanflight.

ik zat te klooien met gps module en dacht zet die op kanaal 1 en de rest op kanaal 2.

via multiwii gui kan ik nog wel verbinden.

e66e24ed7ad5a4be4aee11cc68be90e5.jpg

fbf074809d9fb94dc89ab88c5da1b3b3.jpg

ff de software er op nieuw in schieten vermoed ik.

bootloader moet altijd werken. Heb een keer precies hetzelfde verknald als jij en kreeg hem wel goed weer, maar wel met moeite en meerdere pogingen.

Ik heb versie 1.5 op mijn cc3d maar als ik nieuwere versies flash dan werkt cli niet. De cc3d is met de pc verbonden via een ftdi en de mainport. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik zou nl graag de laatste versie flashen.

ff een vraag werkt cp helicopter al in cleanflight??
ik heb nog een mini naze ligen en das wel leuk voor een mini helicopter als dat al kan.

OpenLog ingebouwd en werkende gekregen. Beschrijving is een beetje fout, de uitgang van UART 1 op de Naze32 FC is verkeerd gelabeld, Tx is Rx en omgekeerd. Je moet dus de Rx van de Naze32 verbinden met de Rx van de Openlog Blackbox.

Met de allerlaatste libs van Greiman compileert de BB FW zonder errors.

Nu nog uitzoeken hoe ik het opgenomen beeld van de GoPro kan combineren.

misschien kun je iets met VirbEdit van garmin? (gratis) die kan data in je beeld projecteren, met een leuke layout. Ik weet alleen niet of hij iets kan met de data die jij hebt, dit is vooral voor gps data.

Thanks Gert-Jan, zal ik eens bekijken. Maar ik denk dat dit twee video's zullen worden die je over elkaar moet leggen, ben alleen geen held met video bestanden.

Ze raden iets aan als DaVinci Resolve.

Misschien begreep ik het verkeerd. Ik dacht dat de blackbox gewoon een sloot data was. met virbedit kon ik een tekstbestandje importeren met daarin gps data, en dat na een beetje timen, samenvoegen met het beeld van de camera.

Nee hoor, het is puur data. Bij mij zit er geen GPS data in omdat er gewoonweg geen in zit, maar het zou wel kunnen. Er is een tool om de data om te zetten naar een text file die de velden split met een komma, dus je kan bv importeren in Excel. Er is ook een html pagina die je kan opstarten om de data zichtbaar te maken als een filmpje. Door een piep van de buzzer bij het armen van de kopter kan je het beeld van de GoPro mooi syncen met de data, die loopt nl vanaf het moment dat je armt. In de github staat er wat uitleg in de folder docs van CF en nog wat bij de Blackbox afdeling. Ook veel filmjes op YT, google maar Cleanflight en blackbox.

Hallo,

Ik ben ook cleanflight aan het proberen als newbie on FPV en quad. Wat ik heb gemerkt is dat het wel eens helpt om de applicatie te deinstalleren en te herinstalleren. Althans, toen ik een "oudere" versie had, wilde hij niet updaten/hield hij de oude versie aan (geen tabs etc)

OpenLog ingebouwd en werkende gekregen. Beschrijving is een beetje fout, de uitgang van UART 1 op de Naze32 FC is verkeerd gelabeld, Tx is Rx en omgekeerd. Je moet dus de Rx van de Naze32 verbinden met de Rx van de Openlog Blackbox.

Met de allerlaatste libs van Greiman compileert de BB FW zonder errors.

Nu nog uitzoeken hoe ik het opgenomen beeld van de GoPro kan combineren.

Ben benieuwd naar het resultaat

De rx en tx zijn niet verkeerd gelabeld: bij seriele communicatie is het conform protocol dat je de rx van het ene device op de tx aansluit van het andere device en andersom ;)

De rx en tx zijn niet verkeerd gelabeld: bij seriele communicatie is het conform protocol dat je de rx van het ene device op de tx aansluit van het andere device en andersom ;)

Volgens mij geeft Ivolo juist aan dat hij RX met RX moest verbinden om het te laten werken :D. VInd ik ook bijzonder

Volgens mij geeft Ivolo juist aan dat hij RX met RX moest verbinden om het te laten werken :D. VInd ik ook bijzonder

Huh? Dan is het te vroeg om helder te denken
Dat is vreemd inderdaad: kan ook softwarematig verkeerd zitten. Bij de osd printjes moet ik de rx en tx juist omdraaien (de labels lijken dus prima)

Je hebt mijn tekst niet goed gelezen hoor, hier moet je Rx op Rx aansluiten. De pin die het dichtste tegen de connector van de RC input ligt is gelabeld "Rx" en moet op de Rx van de OpenLog. :eek: De Tx aan beide kanten NIET aansluiten.

Bij de FTDI is het dan weer wel goed, daar gaat Tx naar Rx mits gebruik van een kabeltje waarbij de Tx en Rx crossed liggen want recht op recht is fout. Het printje is blijkbaar gemaakt om zo op een Arduino te pluggen, niet op een normale USB FTDI.

Laatst bewerkt:
@ivolo
Ik zag dat ze bij cleanflight probleem met de dfirft in harakiri pid controller gevonden hebben en dat het in de volgende versie opgelost wordt.

Thanks Boris, dan ga ik die zeker uitproberen!
Ja issue schijnt te zijn met verkeerde variabele definitie voor I gain (uint32_t).

Overigens ben ik heel blij momenteel met de luxfloat pid controller!

Ga die vandaag wat meer testen.

Back