CleanFlight Ervaringen

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door BorisB, 9 dec 2014.

1. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    naze gaat niet in failsafe bij uitslag onder 1000. Alle 4 kanalen moeten namelijk onder 985 komen wat onwaarschijnlijk js

2. Roeland54

Roeland54

Lid geworden:
    6 dec 2011
    Lijkt inderdaad onwaarschijnlijk.

3. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    We zijn er achter, alles op de werkbank. En kwamen erachter dat hij niet meer wou armen. Nu blijkt dat hij Throttle subtrim op 101% had staan om te armen. Zet je hem op 100% dan armed hij niet. Aangezien die ene % misschien wat veranderd in de naze32 staat hij nu op 105%. Probleem is opgelost. Bedankt voor jullie hulp

4. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    De waarde waar het armt wordt bepaald door min_check parameter in naze32 ;)

5. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
  6. Royce

Royce

Lid geworden:
    29 sep 2014
    Ik heb vorige week de 1.8.1 PLUS versie van jou geïnstalleerd. Zit daar veel verschil in met deze pre-release?
    Of gewoon wachten tot de officiële 1.9.0..

7. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Enige verschil is dat je bij de "echte" 1.9.0 ook de bijbehorende configurator nodig hebt en er is heel veel clone clean up gedaan verder en wat andere rand zaken, maar vlieg performance gerelateerde zaken zitten er al in.

8. Jefferson

Jefferson

Lid geworden:
    11 aug 2013
    Mannen, na wat instellingen enzo veranderd te hebben trekt mijn quad, als ik in een rechte lijn vlieg, rechts om zijn as. Super irritant tijden het vliegen. Hoe is dit op te lossen ? En als ik of topic ff mag, waar halen jullie die lens protectors voor je gopro vandaan ?

Laatst bewerkt: 26 mei 2015
  9. Royce

Royce

Lid geworden:
    29 sep 2014
    Zonder stick input draait hij naar rechts? Dan dien je waarschijnlijk je Yaw stick te trimmen op de afstandsbediening.
    Wanneer je de quad aansluit op Cleanflight en de accu eraan hangt, zie je waarschijnlijk dat het mid point niet precies op 1500 staat, maar bijvoorbeeld op 1503 in de 'receiver' tab. Je zou ook de yaw_deadband op 4 kunnen instellen binnen de CLI van Cleanflight.

Kan ook zijn dat hij de Yaw niet goed vast kan houden. Dan zijnde PID's nog niet helemaal goed. Gooi de I op Yaw eens omhoog dan.

Dat is het eerste wat er in me op komt..

10. THCM13

THCM13

Lid geworden:
    19 feb 2015
  11. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
  12. Royce

Royce

Lid geworden:
    29 sep 2014
    Die is nog niet op de markt toch?

13. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Voor de prijs wat mij betreft weinig interessant. vliegtechnisch zal het niet strakker vliegen, gewoon een stm32 bits processor met een mpu6050. Enige echt toegevoegde waarde vind ik, persoonlijk, dat er onboard flashgeheugen is om op te loggen. Verder zijn er wat meer poortjes beschikbaar, zodat je meer randapparatuur kan aansluiten. Met een naze boardje is een groot deel daarvan ook gewoon aan te sluiten met wat creativiteit.

Al met al vind ik het de dubbele prijs zeker niet waard.
    Jawel hoor! http://seriouslypro.com/shop

Laatst bewerkt: 2 jun 2015
  14. Royce

Royce

Lid geworden:
    29 sep 2014
    Ok, dacht dat hier uit op te maken:

Order NOW to secure your SPRacingF3 - Stocks are VERY limited!

Orders will likely be shipped before the end of June. You can cancel at any time for a full refund.

15. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Dit is stm32 f4....tot 2/3x sneller dan huidige naze32. Looptimes tot 600ms haalbaar.
    Daarnaast veel meer seriele poorten voor randzaken en onboard flash inderdaad.
    Los daarvan op ontwikkelings niveau veel nieuwe mogelijkheden voor de toekomst.

16. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Ja, dat is natuurlijk zo...maar voorlopig toch nog steeds niet echt interessant? Voor ontwikkelaars zeker wel, het is geweldig dat onze hobby nog steeds zo blijft innoveren dankzij dit soort nieuwe boardjes.

Voor de eindgebruiker is er nog weinig toegevoegde waarde wat betreft vlieggedrag. De grote toegevoegde waarde zit hem idd in meer randapparatuur (tegelijk) en onboard flash.

Looptimes van 600ms zijn natuurlijk geweldig, maar er is nog geen 1 esc die dergelijke input signalen aankan (voor zover ik weet). Looptime van 600ms zou neerkomen op 1666Hz. Met oneshot is dit prima haalbaar , maar de escs kunnen het niet. De esc fabrikanten zijn dus weer aan zet:)

Als er (betaalbare) escs komen die dergelijke signalen gaan ondersteunen...wordt het natuurlijk een ander verhaal:) Vandaar ook dat ik zeg: voor eindgebruikers kwa vlieggedrag nutteloos, voor ontwikkelaars en innovativiteit van onze hobby geweldig.

17. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Awh nee je hebt gelijk, ze gaan eind Juni shippen idd. Ik ga denk ik wel 1tje pre-orderen.

18. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    er zal een snellere cpu op de esc moeten komen de nfet kan het aan meen ik.

19. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    ja er zijn escs die 1khz aankunnen. Sterker nog de blheli 14.0 beta ondersteunt het.
    Hiervoor was het 900hz wat ook niet haalbaat is met de huidige naze32.

Mensen denken dat refresh rate de escs sneller laat corrigeren. Dat is totaal niet hetgebe waar je voordeel mee kan halen. Het gaat juist om de delay. Des te lagere looptime des te minder vertraging er is en dat verbetert vlieg gedrag.
    Vlieg nu met gyro_lpf 256 setting oftewel geen gyro_lpf en dus nog minder delay. Wat een verschil zeg.

Laatst bewerkt: 4 jun 2015
  20. Maarten112

Maarten112

Lid geworden:
    22 feb 2011
    @BorisB Wist niet dat er al 1kHz escs waren! Interessant...!!! Logisch idd wat je zegt dat gyro_lpf 256 veel uitmaakt. Dan heb je wel alles uitermate goed gebalanceerd denk ik om trillingen naar de FC te elimineren?

Voor de liefhebbers:

Gisteren is CF 1.9 officieel gereleased en te flashen via de cleanflight configurator!

Deel Deze Pagina