CleanFlight Ervaringen

oke ik heb nu deze flashing tool http://www.multirotorparts.nl/electronics/esc/programming-tool-for-blheli.html
via blheli 13.1 ging het helemaal goed maar nu wil ik er blheli 13.2 op hebben en dat krijg ik niet voor elkaar iemand die me kan helpen? via teamviewer of iets dergelijks?

Which bootloader do u have? 1wire bl heli or simonk?

Procedure rather simple. U flash arduino for proper bootloader. Connect to esc. Connect arduino to blheli suite should be
connected state (i use one to flash silabs this way)... Then you can change/reflash esc.

U have 2 versions of the firmware for arduino. One for just ONE esc, another - for multiple (up to 8).. Try MULTIPLE esc firmware... I had some issue with single esc version. ;)

3. PWM rate is just how ofter FC updates ESC for new values. If you have frequency synced with looptime, pretty much most of the times you will have proper value sent to the ESC... If very different, it will accumulate error and sometimes will be not in sync (value from 1 or 2 cycles ago will be sent). Think about it like turn light blinking on your car and car in front of you. If frequency is a bit different, sometimes you have it blinking together (one phase), and after some time in opposite (counter phase).
Great explanation, it's clear to me now (I think).

4. Oneshout value is sent when value is calculated (and different from previous one).. so - less delay, corrections are on time.

Here is a nice picture for Classic and Oneshot logic.

https://github.com/diydrones/ardupilot/issues/1825
I think I get it on how OneShot works. But how do you know what Looptime to use?

Aha... Excelent question!

You actually don't. You need to experiment and find what is best for you!!! ;)
haha yes.

Je wilt looptime zo laag mogelijk, maar te laat wordt het te gevoelig. Dan kan het door kleine vibraties juist onstabiel worden. Met 2000-2500 zit je meestal altijd goed

Aha... Excelent question!

You actually don't. You need to experiment and find what is best for you!!! ;)
haha yes.
Je wilt looptime zo laag mogelijk, maar te laat wordt het te gevoelig. Dan kan het door kleine vibraties juist onstabiel worden. Met 2000-2500 zit je meestal altijd goed
Dat is niet het antwoord waar ik op zat te wachten mannen.. ik zat meer aan een logisch antwoord te denken. Iets wiskundigs.. waar altijd een logisch antwoord uit komt. Nu moet ik alsnog zelf gaan nadenken..

Ondanks OneShot blijft PWM rate nog steeds afhankelijk van de gebruikte ESC toch? En nog steeds niet boven 500 instellen..
Welke PWM rate gebruik jij Boris? De SN20A's gaan tot 500Hz dus ik neem aan 488?

Dat is niet het antwoord waar ik op zat te wachten mannen.. ik zat meer aan een logisch antwoord te denken. Iets wiskundigs.. waar altijd een logisch antwoord uit komt. Nu moet ik alsnog zelf gaan nadenken..

Ondanks OneShot blijft PWM rate nog steeds afhankelijk van de gebruikte ESC toch? En nog steeds niet boven 500 instellen..
Welke PWM rate gebruik jij Boris? De SN20A's gaan tot 500Hz dus ik neem aan 488?
dan heb je niet goed gelezen. Bij oneshot ben je juist niet afhankelijk van pwm rate. Pwm rate wordt uitgeschakeld en doet niks met oneshot.
Je looptime is dan meteen automatisch je refresh rate al zet je het op 700hz.
Snelste wat naze kan is looptime 1200. Dat kan al goed zijn. Alleen de meeste escs zullen zon hoge refresh rate niet kunnen bijhouden en gaan ze commands skippen boven 650hz. Je merkt er niet veel van dan tijdens het vliegen
Waar staat cleanflight standaard op, want ik heb dat nooit aangepast
looptime 3500. Wiebelt heel erg[emoji23]

Ga wel voorstel doen om default waarde te verlagen.

Overigens de nieuwe 1.9.0 cleanflight zit er snel aan te komen.
Bij deze wordt heel veel code van mezelf meegenomen [emoji1]

Hebben jullie deze al gezien?
http://seriouslypro.com/spracingf3

dan heb je niet goed gelezen. Bij oneshot ben je juist niet afhankelijk van pwm rate. Pwm rate wordt uitgeschakeld en doet niks met oneshot.
Je looptime is dan meteen automatisch je refresh rate al zet je het op 700hz.
Snelste wat naze kan is looptime 1200. Dat kan al goed zijn. Alleen de meeste escs zullen zon hoge refresh rate niet kunnen bijhouden en gaan ze commands skippen boven 650hz. Je merkt er niet veel van dan tijdens het vliegen

Overigens de nieuwe 1.9.0 cleanflight zit er snel aan te komen.
Bij deze wordt heel veel code van mezelf meegenomen [emoji1]

Hebben jullie deze al gezien?
http://seriouslypro.com/spracingf3

Heb gister de 1.8.1 PLUS versie van jou geïnstalleerd. Morgenvroeg testen!
PWM meteen op 488 gezet i.p.v. 400 en de Looptime op 2049 i.p.v. 2500.
Ben benieuwd of ik verschil ga merken. Yaw stop staat nog op 200.

Duur bordje. Wat gaat dat nu opleveren tegenover een Naze32 Acro? Nog sneller?

Heren dringende vraag, zojuist met een kamaraad gevlogen. Ging super goed afstelling was klaar.
Tijdens de roll valt spontaan de quad naar beneden (motoren gingen uit).

Op de grond getest en armede niet meer.
Nu heb ik dit net gezien in de instellingen, kan dat het zijn.
arming.JPG

Heren dringende vraag, zojuist met een kamaraad gevlogen. Ging super goed afstelling was klaar.
Tijdens de roll valt spontaan de quad naar beneden (motoren gingen uit).

Op de grond getest en armede niet meer.
Nu heb ik dit net gezien in de instellingen, kan dat het zijn.
Bekijk bijlage 6850
Je motoren schakelen alleen uit na 5 seconde, als er geen gas wordt gegeven. Je zal toch niet 5 seconde je gas dicht hebben gehad in je vlucht tijdens een roll?

Precies. Heb je misschien arming/disarming via een schakelaar op je zender ingesteld? (de optie is aangevinkt) In dat geval disarm je zodra je de schakelaar overhaalt.

Martin

hoe kan je naze32 in failsafe gaan, we vlogen nog geen 30 meter weg

Door bijvoorbeeld 1 van volgende zaken:
-Slechte verbinding tussen naze en ontvanger
-Ubec die tijdelijk een spanningsval heeft.
-Defecte ontvanger/antenne
-Uitslag van de 1 van de sticks te te groot (onder 1000). Dan kan het zijn dat de naze failsafe aangaat.

Dit allemaal op voorwaarde dat failsafe is aangevinkt in Cleanflight.

Back