CleanFlight Ervaringen

Door bijvoorbeeld 1 van volgende zaken:
-Slechte verbinding tussen naze en ontvanger
-Ubec die tijdelijk een spanningsval heeft.
-Defecte ontvanger/antenne
-Uitslag van de 1 van de sticks te te groot (onder 1000). Dan kan het zijn dat de naze failsafe aangaat.

Dit allemaal op voorwaarde dat failsafe is aangevinkt in Cleanflight.
naze gaat niet in failsafe bij uitslag onder 1000. Alle 4 kanalen moeten namelijk onder 985 komen wat onwaarschijnlijk js
 
We zijn er achter, alles op de werkbank. En kwamen erachter dat hij niet meer wou armen. Nu blijkt dat hij Throttle subtrim op 101% had staan om te armen. Zet je hem op 100% dan armed hij niet. Aangezien die ene % misschien wat veranderd in de naze32 staat hij nu op 105%. Probleem is opgelost. Bedankt voor jullie hulp
 
We zijn er achter, alles op de werkbank. En kwamen erachter dat hij niet meer wou armen. Nu blijkt dat hij Throttle subtrim op 101% had staan om te armen. Zet je hem op 100% dan armed hij niet. Aangezien die ene % misschien wat veranderd in de naze32 staat hij nu op 105%. Probleem is opgelost. Bedankt voor jullie hulp
De waarde waar het armt wordt bepaald door min_check parameter in naze32 ;)
 
Ik heb vorige week de 1.8.1 PLUS versie van jou geïnstalleerd. Zit daar veel verschil in met deze pre-release?
Of gewoon wachten tot de officiële 1.9.0..
Enige verschil is dat je bij de "echte" 1.9.0 ook de bijbehorende configurator nodig hebt en er is heel veel clone clean up gedaan verder en wat andere rand zaken, maar vlieg performance gerelateerde zaken zitten er al in.
 
Mannen, na wat instellingen enzo veranderd te hebben trekt mijn quad, als ik in een rechte lijn vlieg, rechts om zijn as. Super irritant tijden het vliegen. Hoe is dit op te lossen ? En als ik of topic ff mag, waar halen jullie die lens protectors voor je gopro vandaan ?
 
Laatst bewerkt:
Zonder stick input draait hij naar rechts? Dan dien je waarschijnlijk je Yaw stick te trimmen op de afstandsbediening.
Wanneer je de quad aansluit op Cleanflight en de accu eraan hangt, zie je waarschijnlijk dat het mid point niet precies op 1500 staat, maar bijvoorbeeld op 1503 in de 'receiver' tab. Je zou ook de yaw_deadband op 4 kunnen instellen binnen de CLI van Cleanflight.

Kan ook zijn dat hij de Yaw niet goed vast kan houden. Dan zijnde PID's nog niet helemaal goed. Gooi de I op Yaw eens omhoog dan.

Dat is het eerste wat er in me op komt..
 
Iemand trouwens ooit al eens die F3 FC geprobeerd ?
Voor de prijs wat mij betreft weinig interessant. vliegtechnisch zal het niet strakker vliegen, gewoon een stm32 bits processor met een mpu6050. Enige echt toegevoegde waarde vind ik, persoonlijk, dat er onboard flashgeheugen is om op te loggen. Verder zijn er wat meer poortjes beschikbaar, zodat je meer randapparatuur kan aansluiten. Met een naze boardje is een groot deel daarvan ook gewoon aan te sluiten met wat creativiteit.

Al met al vind ik het de dubbele prijs zeker niet waard.
Die is nog niet op de markt toch?
Jawel hoor! http://seriouslypro.com/shop
 
Laatst bewerkt:
Voor de prijs wat mij betreft weinig interessant. vliegtechnisch zal het niet strakker vliegen, gewoon een stm32 bits processor met een mpu6050. Enige echt toegevoegde waarde vind ik, persoonlijk, dat er onboard flashgeheugen is om op te loggen. Verder zijn er wat meer poortjes beschikbaar, zodat je meer randapparatuur kan aansluiten. Met een naze boardje is een groot deel daarvan ook gewoon aan te sluiten met wat creativiteit.

Al met al vind ik het de dubbele prijs zeker niet waard.

Jawel hoor! http://seriouslypro.com/shop
Dit is stm32 f4....tot 2/3x sneller dan huidige naze32. Looptimes tot 600ms haalbaar.
Daarnaast veel meer seriele poorten voor randzaken en onboard flash inderdaad.
Los daarvan op ontwikkelings niveau veel nieuwe mogelijkheden voor de toekomst.
 
Ja, dat is natuurlijk zo...maar voorlopig toch nog steeds niet echt interessant? Voor ontwikkelaars zeker wel, het is geweldig dat onze hobby nog steeds zo blijft innoveren dankzij dit soort nieuwe boardjes.

Voor de eindgebruiker is er nog weinig toegevoegde waarde wat betreft vlieggedrag. De grote toegevoegde waarde zit hem idd in meer randapparatuur (tegelijk) en onboard flash.

Looptimes van 600ms zijn natuurlijk geweldig, maar er is nog geen 1 esc die dergelijke input signalen aankan (voor zover ik weet). Looptime van 600ms zou neerkomen op 1666Hz. Met oneshot is dit prima haalbaar , maar de escs kunnen het niet. De esc fabrikanten zijn dus weer aan zet:)

Als er (betaalbare) escs komen die dergelijke signalen gaan ondersteunen...wordt het natuurlijk een ander verhaal:) Vandaar ook dat ik zeg: voor eindgebruikers kwa vlieggedrag nutteloos, voor ontwikkelaars en innovativiteit van onze hobby geweldig.
 
Ja, dat is natuurlijk zo...maar voorlopig toch nog steeds niet echt interessant? Voor ontwikkelaars zeker wel, het is geweldig dat onze hobby nog steeds zo blijft innoveren dankzij dit soort nieuwe boardjes.

Voor de eindgebruiker is er nog weinig toegevoegde waarde wat betreft vlieggedrag. De grote toegevoegde waarde zit hem idd in meer randapparatuur (tegelijk) en onboard flash.

Looptimes van 600ms zijn natuurlijk geweldig, maar er is nog geen 1 esc die dergelijke input signalen aankan (voor zover ik weet). Looptime van 600ms zou neerkomen op 1666Hz. Met oneshot is dit prima haalbaar , maar de escs kunnen het niet. De esc fabrikanten zijn dus weer aan zet:)

Als er (betaalbare) escs komen die dergelijke signalen gaan ondersteunen...wordt het natuurlijk een ander verhaal:) Vandaar ook dat ik zeg: voor eindgebruikers kwa vlieggedrag nutteloos, voor ontwikkelaars en innovativiteit van onze hobby geweldig.
er zal een snellere cpu op de esc moeten komen de nfet kan het aan meen ik.
 
Ja, dat is natuurlijk zo...maar voorlopig toch nog steeds niet echt interessant? Voor ontwikkelaars zeker wel, het is geweldig dat onze hobby nog steeds zo blijft innoveren dankzij dit soort nieuwe boardjes.

Voor de eindgebruiker is er nog weinig toegevoegde waarde wat betreft vlieggedrag. De grote toegevoegde waarde zit hem idd in meer randapparatuur (tegelijk) en onboard flash.

Looptimes van 600ms zijn natuurlijk geweldig, maar er is nog geen 1 esc die dergelijke input signalen aankan (voor zover ik weet). Looptime van 600ms zou neerkomen op 1666Hz. Met oneshot is dit prima haalbaar , maar de escs kunnen het niet. De esc fabrikanten zijn dus weer aan zet:)

Als er (betaalbare) escs komen die dergelijke signalen gaan ondersteunen...wordt het natuurlijk een ander verhaal:) Vandaar ook dat ik zeg: voor eindgebruikers kwa vlieggedrag nutteloos, voor ontwikkelaars en innovativiteit van onze hobby geweldig.
ja er zijn escs die 1khz aankunnen. Sterker nog de blheli 14.0 beta ondersteunt het.
Hiervoor was het 900hz wat ook niet haalbaat is met de huidige naze32.

Mensen denken dat refresh rate de escs sneller laat corrigeren. Dat is totaal niet hetgebe waar je voordeel mee kan halen. Het gaat juist om de delay. Des te lagere looptime des te minder vertraging er is en dat verbetert vlieg gedrag.
Vlieg nu met gyro_lpf 256 setting oftewel geen gyro_lpf en dus nog minder delay. Wat een verschil zeg.
 
Laatst bewerkt:
@BorisB Wist niet dat er al 1kHz escs waren! Interessant...!!! Logisch idd wat je zegt dat gyro_lpf 256 veel uitmaakt. Dan heb je wel alles uitermate goed gebalanceerd denk ik om trillingen naar de FC te elimineren?

Voor de liefhebbers:

Gisteren is CF 1.9 officieel gereleased en te flashen via de cleanflight configurator!
 
Back
Top