geoeiemorgen allemaal,
nou dit is waar ik verwachte dat ik nog een laatste filmpje zou posten en het china cat topic in de archieven van MBF te laten zakken.
Maar tot mijn grote frustratie is dat dus niet het geval. Eergisteren een nieuwe turnigy regelaar ontvangen, gister een run gemaakt. Liep erg stabiel en hard allemaal prachtig om te zien maaar toen:
kap open: Rook
als een gek de lipo's eruit gehaald, toen even gevoeld: motor was gloeiend heet water in de koelmantel kookte bijna. Ook de regelaar even gevoeld maar die voelde lauw aan. Met behulp van een water pompje het koelsysteem even door laten lopen en binnen een half minuutje was de boel weer koel. Doordat het zo snel weer koel was denk ik dat het koel systeem niet helemaal goed heeft gefunctioneerd.
Toen nog even de boel aangesloten ( andere lipo ) om te kijken of alles nog werkte. Dit was dus niet het geval. De BEC van de regelaar werkt, maar uit de motor kreeg ik alleen nog korte stootjes ( aanstalte maken om te draaien maar hij maakt geen enkele rotatie )
Nu net even een andere motor en regelaar op de regelaar en de motor die in de boot zaten geprobeerd en het blijkt dat de motor ( wonder boven wonder ) nog werkt, maar de regelaar dus niet :evil: wel geteld 1 run om een esc te mollen
Ik heb de ESC even uit elkaar gehaald om te kijken wat er aan kapot is, maar ik zie niets wat door gebrand kan zijn of kapot is. Ik ruik ook geen verbrande onderdelen. Dit is precies hoe de andere esc ( die oorspronkelijk bij de boot zat ook de geest heeft gegeven. die leek ook nog in een prima staat te zijn.
In jullie ervaring als je een koelsysteem doorblaast moet is heel makkelijk zijn of moet je bij het blazen nog een beetje kracht zetten ? dat is bij mij namelijk wel het geval.
Mijn vraag dus heeft er iemand enig idee wat er mis kan zijn aan de setup? waardoor al mijn esc's kapot gaan en wat zou er mis kunnen zijn aan de esc's ( te repareren? )
Alvast bedankt!
Romke