Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat ziet er bijzonder netjes uit Peter, Heel erg fraai
Hoi Hans,
Mooi dorp woon je!
Ja, ik was / ben actief op Modelbrouwers. Ik heb destijds ook een how-to geschreven wb. beplanken van een scheepsromp. Deze was niet af en die moet ik ooit nog eens over doen. Met name voor enkele rompbeplanking, dubbele rompbeplanking, Hollandsche beplanking en Engelse bijvoorbeeld. Ach, wellicht kom ik daar nog wel eens aan toe.
In die how-to staan wat tips en stellingen die niet voor alle scheepstypes toepasbaar zijn en dat heeft wel wat aanpassingen nodig.
Hoi Dave. Yes, that’s me. In die tijd dat ik het “beplanken document” maakte was en nauwelijks iets te vinden op het internet. Je moest het opzoeken in boeken die ik destijds kocht en uiteindelijk teleurgesteld was met de bruikbaarheid en inhoud daarvan. Het leek me destijds handig om wat tips & tricks in een document te zetten. Ik ben er nooit aan toegekomen om het document versie 1.0 compleet te maken en versie 2.0 te maken, daar ik in mijn bouwverslagen het e.e.a. extra toelichtte. Het idee was om een miniserie te maken met opvolgende nummers en alle aspecten van het beplanken aan bod laat komen. Wellicht dat ik me daar nog wel eens toe ga zetten als de animo er ook naar is. Ik heb immers genoeg zelf geschreven materiaal gemaakt door de jaren.
fijn dat het jou geholpen heeft. Het moet bijdragen aan de plezier in deze hobby, that’s all.
gr,
Pter
Heb je even.Welke verbeterpunten zie jij nog aan dit mooie scheepje??![]()
Ja, maar dat is de hele bedoeling van het spelletje, je kunt niet overal steengoed in zijn, en die beperking moet je gewoon een beetje omzeilen, door het zo te maken dat het lijkt of het zo hoort, maar net iets anders, zodat het gewoon mooi wordt.![]()