Tadango
Forum veteraan
Ik had nog een erg oud protech ultrex (niet de evo, de oudere versie) en dacht laat ik daar eens electro in gooien
Vorige week kwam eindelijk de motor binnen en had ik alle onderdelen er voor liggen:
- Feigao 36-74 1390kv motor
- 55A Kontronik Jazz regelaar
- 3s tot 6s lipo, 4200 mAh
- Hitec 625MG stuur servo
- Hitec 545 rem servo
- Grauper XR3 zender setje (moet nog es vervangen worden
)
Ik begon met de ultrex uitelkaar te halen en te kijken wat vervangen moest. Dat bleek maar dan leuk en de onderdelen waren niet meer te krijgen natuurlijk. Goed excuus om eens een nieuwe bak te halen
De bedoeling was om lekker op de parkeer plek te raggen en wat tuintjes mee te nemen. Monstertruck wil nog wel eens omslaan dus dat liever niet. Buggy is leuk maar wat laag. Stadium stuck dus maar
lekker laag, dus stabiel maar grote banden dus goed voor de bloem perken 
Ding was RTR dus eerst onodige zooi eraf (motor is nieuw, ongebruikt en te koop
(force21)) en kijken waar alles moest. Motor valt niet veel mee te schuiven
Gas servo is naar de andere kant verhuisd (oude ultrex servo steun kon mooi herbruikt) en de accu zit op de oude radio box. Ontvanger moet nog een mooi plekje krijgen maar ik wou effe snel raggen dus dit is het resultaat:
Eerst eens geprobeerd met 13t en 3s........ snelheid is nog laag (45km/u oid) maar een koppel!!!!!!! Zodra je gas geeft maakt de motor direct vol toeren, komt 0,0 bij als de auto op snelheid is. Ook als je 1/2 gas rijdt en je geeft volgas zijn de wielen meteen op toeren
Ding gaat met volgas prachtig dwars de bochten door
de bloemenperken zijn echt niet veilig. Met een stock 1:10 moet je volgas er doorheen en hopen dat hij het eind haalt, deze zet je in het midden en hij schiet er doorheen, bloemen vliegen er aan de andere kant uit
de bedoeling was om op 6s te rijden met 13t maar het koppel is veeeeeel te groot. Ik denk dat ik 15t en 4s eens ga proberen, moet al weer een stuk leuker worden (65 km/u, koppel niet veel minder
)

- Feigao 36-74 1390kv motor
- 55A Kontronik Jazz regelaar
- 3s tot 6s lipo, 4200 mAh
- Hitec 625MG stuur servo
- Hitec 545 rem servo
- Grauper XR3 zender setje (moet nog es vervangen worden

Ik begon met de ultrex uitelkaar te halen en te kijken wat vervangen moest. Dat bleek maar dan leuk en de onderdelen waren niet meer te krijgen natuurlijk. Goed excuus om eens een nieuwe bak te halen

Ding was RTR dus eerst onodige zooi eraf (motor is nieuw, ongebruikt en te koop

Eerst eens geprobeerd met 13t en 3s........ snelheid is nog laag (45km/u oid) maar een koppel!!!!!!! Zodra je gas geeft maakt de motor direct vol toeren, komt 0,0 bij als de auto op snelheid is. Ook als je 1/2 gas rijdt en je geeft volgas zijn de wielen meteen op toeren