Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
1) in de tabel staat "1/PWM" om de motor "speed regulated" te laten draaien (duty cycle van het PWM signaal zal de draaisnelheid van de motor bepalen, neem ik even aan). Werkt het ook als "1/PWM" = 1, oftwel met op D0 of D1 ingang een constante spanning van 5V? Geeft dit dan de grootste draaisnelheid van de motor?
2) dient op het L298N AD board niet ook VT aangesloten te worden? Ik bedoel: als ik naar het schema van het L298N IC kijk zijn er "enable" signalen die wel "hoog" dienen te zijn om de motor te laten draaien.
3) zou een omschakeling van 5V op D1 (of D0) via micro-switch S1 (of S0) naar het "1/PWM" signaal M1 (of M0) dat uit het servo board komt een vervelende sprong in draaisnelheid van de motor geven?
Maar wat nou met de 3,3 V? Als je er een 3,3 V spanningsregelaar op hebt zitten mag je de poorten niet met een hogere spanning belasten, tenminste niet zonder beveiliging, bijvoorbeeld met schottky diodes.
@juwi ,Het schema dat je hebt getekend werkt!
![]()
erg blij mee. Onderstaand een video van het testen van het circuit.
De rest ook bedankt voor het meedenken natuurlijk
Mvg,
Bart