Of het een goede keuze is, kan alleen jij bepalen, want ik weet niet welke vliegstijl, wat voor kist, etc etc.
Ik kan je echter garanderen dat dat, als je 1:10 smeert, een goede olie gebruikt, en niet continue volgas rondjaagt, dat het dan gewoon prima gaat. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
1:20 gaat ook (ik weet dat er meerdere met die mengverhouding rondvliegen) maar aangezien ik daar zelf geen lange-termijn ervaring mee heb doe ik daar geen "garantie-uitspraak" over.
Ik zal nu een stuk of vier boxers omgebouwd hebben, waaronder een Heuse OS. De anderen waren ASP/Magnum. Daarnaast heb ik een aantal mensen geholpen danwel aan materiaal geholpen voor de ombouw. Als die het volhouden, gaat een OS dat zeer zeker OOK volhouden.
Om je een idee te geven: ik gebruik de mijne om te slepen, en de plusminus 1 minuut vol-gas die dat vergt, houd hij prima vol, al moet ik daarna wel wat gas terug nemen.
Is de sleep zwaar (duurt het langer om op de gewenste afwerphoogte te komen) dan trek ik na die minuut gewoon 500 a 1000 toeren terug en gaan we het laatste stukje wat langzamer omhoog, maar hij komt er echt wel.
De mijne (een ASP) zal nu zo'n 4 a 5 jaar op benzine draaien, en heeft in die tijd ERG veel gevlogen.
Qua verbruik: gewoon vrij rondvliegend (ik draai dan 5000~5500 toeren, wat ongeveer 25% vermogen is) doet hij 40 minuten met 250 ml brandstof, met veilige reserve.
Als ik sleep, kan ik op die zelfde tankinhoud 4 a 5 veilige sleeps doen (wat al met al ongeveer 12 minuten looptijd is).
Tip: als je een Morris Mini Motors ombouwkit overweegt, lees dan éérst even dit draadje door: sfm piper | ModelbouwForum.nl
Ik kan je echter garanderen dat dat, als je 1:10 smeert, een goede olie gebruikt, en niet continue volgas rondjaagt, dat het dan gewoon prima gaat. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
1:20 gaat ook (ik weet dat er meerdere met die mengverhouding rondvliegen) maar aangezien ik daar zelf geen lange-termijn ervaring mee heb doe ik daar geen "garantie-uitspraak" over.
Ik zal nu een stuk of vier boxers omgebouwd hebben, waaronder een Heuse OS. De anderen waren ASP/Magnum. Daarnaast heb ik een aantal mensen geholpen danwel aan materiaal geholpen voor de ombouw. Als die het volhouden, gaat een OS dat zeer zeker OOK volhouden.
Om je een idee te geven: ik gebruik de mijne om te slepen, en de plusminus 1 minuut vol-gas die dat vergt, houd hij prima vol, al moet ik daarna wel wat gas terug nemen.
Is de sleep zwaar (duurt het langer om op de gewenste afwerphoogte te komen) dan trek ik na die minuut gewoon 500 a 1000 toeren terug en gaan we het laatste stukje wat langzamer omhoog, maar hij komt er echt wel.
De mijne (een ASP) zal nu zo'n 4 a 5 jaar op benzine draaien, en heeft in die tijd ERG veel gevlogen.
Qua verbruik: gewoon vrij rondvliegend (ik draai dan 5000~5500 toeren, wat ongeveer 25% vermogen is) doet hij 40 minuten met 250 ml brandstof, met veilige reserve.
Als ik sleep, kan ik op die zelfde tankinhoud 4 a 5 veilige sleeps doen (wat al met al ongeveer 12 minuten looptijd is).
Tip: als je een Morris Mini Motors ombouwkit overweegt, lees dan éérst even dit draadje door: sfm piper | ModelbouwForum.nl
Laatst bewerkt: