AHoogendijk
PH-SAM
Die onderste bladen zijn gespiegeld. het linkse blad van de rechtse schroef gaat onder de bovenste, en het rechtse blad van de linkse schroef gaat ook onder de bovenste om het maar eens in 1 zin te zeggen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik kreeg dat gevoel juist niet!
maar dan nog...
In het echie... tegengesteld... maakt nog niet teleurgesteld!
Bekijk bijlage 548089
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen botenbouwer
Nee.... dat gaat alleen maar de lagers van je schroefassen verslijten vanwege de zijdelingse druk.Het slippen zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn en is eenvoudig te verhelpen door het toepassen van een snaar spanner.
Ja, maar die slipt niet, en die aan de andere kant ook niet. Het is de motorpoelie die slipt. En alsof het nog niet erg genoeg is, die ene enkele motorpoelie moet ook nog eens twee keer zoveel kracht overbrengen, als de schroefaspoelies.Aangezien de snaar, aan één zijde gekruist is heeft deze een raakvlak met de polie beduidend meer dan de helft van de omtrek.
Dank je, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat dat gewoon een kant en klaar gekochte installatie was, die ik een klein beetje, en met minimale middelen "opgeleukt" heb (voedingpomp, automatische keteldrukregeling, handsfree lagersmeersysteem, en op het verlanglijstje staat nog een voorwarmer/condenser).Allereerst, wat een geweldige mooie aandrijving voor een boot.
Heerlijk om zoiets te zien en te horen.
Dat gaat een probleem opleveren met de ene tegengestelde draairichting... Daar gaan dan op de kruising de tanden elkaar wegvreten.Je zou ook nog twee getande snaren kunnen doen, zijn niet zo duur, en slippen zeker niet
maar of dit zin heeft voor die enkele keren dat de Riva op het water komt vraag ik mij nog af![]()
PROEFVAART!!!!!!
En video, natuurlijk....
![]()
![]()
Ben héél benieuwd hoe die boot nu zal gaan presteren.