Bouwverslag Wasa Corel 1/75

Hi Ed,

Ik zit net alles een beetje te lezen en je had het over plastic kanons paarden......
Nu heb ik van een Engelsman een jaar geleden ongeveer 40 rolpaarden gekregen die volgens mij van een Victory afkomen.
Het zijn alleen de onderdelen en niet in elkaar gezet !
Als je interesse heb , hoor ik het van je.
En wat denk je.....er zitten ook kanonnen bij :D:D:D
Koperkleurig maar het zijn kanonnen !

Hi Ed,

Ik zit net alles een beetje te lezen en je had het over plastic kanons paarden......
Nu heb ik van een Engelsman een jaar geleden ongeveer 40 rolpaarden gekregen die volgens mij van een Victory afkomen.
Het zijn alleen de onderdelen en niet in elkaar gezet !
Als je interesse heb , hoor ik het van je.
En nee, ik hoef er niets voor te hebben !
Als ik je kan helpen is het genoegen geheel aan mijn kant.
En wat denk je.....er zitten ook kanonnen bij :D:D:D
Koperkleurig maar het zijn kanonnen !

Eerste beplanking zit er grotendeels op, alleen op de achterplecht nog wat planken toevoegen en de spiegel beplanken dan kan ik verder met de tweede laag. Toch hier en daar wat plamuur moeten gebruiken, maar toch aardig tevreden met het eind resultaat.

Plamuur na een eerste beplanking is absoluut geen schande. Het gaat vooral om een perfecte onderlaag voor de 2e laag. Het ziet er prima uit, Ed!
Gr. Paul

Plamuur na een eerste beplanking is absoluut geen schande. Het gaat vooral om een perfecte onderlaag voor de 2e laag.

Ben ik het mee eens, een eerste strakke laag is de doelstelling.
Dat hij niet conform de regels is, is niet per definitie van belang.
Ik zal ook wel een beetje moeten plamuren, maar dat heb je met die GROTE rompen;)

Bedankt voor de complimenten mannen.
De romp is inderdaad nu strak dus de tweede laag zal wel goed komen.
Moet bij de tweede laag wel gaan meten om de beplanking er netjes op te krijgen (verjongen e.d.). Heb ik bij de eerste niet gedaan ;).
Ben alleen nog aan het twijfelen of ik het onderwaterschip ga behandelen met verf (vuilwit). Ben eigenlijk meer een liefhebber om het in houtkleur te houden mocht het beplanken van het onderwaterschip niet naar mijn zin zijn kan ik altijd nog besluiten om het te gaan verven:confused:

Dat is natuurlijk een keuze, echter als je de ornamenten ook wilt schilderen past een vuilwit onderwaterschip daar wél mooi bij:)

Daar heb je dan wel weer gelijk in Germt van die kant had ik het nog niet bekeken.

Nuttige informatie Jan op jou verslag, denk als ik hem ga verven het wit iets ga breken met bruine verf.

Bedankt voor het compliment Timberwolf.

Is al weer even geleden maar deze week toch aardig opgeschoten.
Eerste gedeelte van de 2e beplanking erop en het eerste schilderwerk aan de boot verwerkt.

full

full

Dit weekend ook de andere kant maar doen :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb gisteren gelijk even gecontroleerd Sjors.
Ik denk dat ze net een tikkeltje te groot zijn.
Zal proberen eind van de week een duidelijke foto ervan te posten.

Spannend, de tweede beplanking, zeker als 'ie niet geschilderd wordt in een kleur. Ziet er erg mooi uit!

Nee hoor Sjors geen metertje.;) Als ik naar het paard kijk en naar de kanonnen lijken ze naar verhouding te kloppen. Allen als ik het kanon erin leg op het punt waar het scharniert kom ik achter te kort. Foto moet nog volgen.

Dank je Paulbo. wat je nu blank ziet blijft blank maar het onderwaterschip ga ik toch denk ok wit schilderen.

Ben alweer een stapje verder.

full

full

Tot nu toe aardig tevreden met het resultaat. Alleen de sponningen hadden iets kleiner gemogen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er zeker netjes uit.
Maar is dit hetzelfde rood als de Wasa van Jan.
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor;)

Back