Bouwverslag Wasa Corel 1/75

goed om daar tussen de bedrijven door alvast aan te beginnen, als je alles achter elkaar zou gaan doen dan wordt je gek.
even alvast een tip, kijk of je bakjes hebt om alle onderdelen per deel van het model te sorteren en zo alvast visueel een beeld van het geheel te krijgen.

Bedankt voor de tip Jan. Ik gebruik daarvoor de dozen van Corel zelf, al het andere beslag heb ik in doosjes zitten van mijn vorige bootjes. (van artesania latina) dat zijn handige opbergdoosjes moet ik zeggen.
Is ook een leuke afwisseling om het tussen door te doen. Heb toch nu tijd zat het beplanken van de romp gaat toch niet zo hard.

Héél mooi gedetailleerd schilderwerk Ed!
Trouwens altijd leuk om de werkzaamheden een beetje te kunnen afwisselen.

Links onder klopt het aardig zoals het 1/10 model dat is het niet Germt. Het blonde haar van de prins ? zou kunnen. nee het is het ornament rechtsonder daar moet je zijn wat mist er:D

even een reactie van het museum voor de kleuren:

we have only analyzed paint remains on about 80 invididual pieces of ornament, and from that extrapolated the overall paint scheme. We tried to get samples from at least one element in a group (thus we sampled one of the 19 surviving ROman emperors from the beakhead very thoroughly), but we cannot guarantee that the group was entirely consistent in its painting, so modelers have plenty of freedom.

dit geeft de schilders van de figuurtjes wat vrijheid in de interpretatie van de kleuren

Dat is juist Germt zag het ook opeens. dat ga ik dus nog wat aanpassen.
Het wapen tussen de leeuwen klopt ook niet helemaal volgens het orgineel maar dat is een foutje van Corel en dat laat ik zo.

ik had iedere keer als ik weer een keer keek wel enkele figuurtjes waar ik van zag dat er wat verf mistte, geen nood je blijft dit soort zaken zien totdat alles er goed op zit.

Zo vandaag de Victory van Billing Boats gekocht voor een heel zacht prijsje.
Is al gedeeltelijk gebouwt maar verdient wel wat opknapwerk aan de eerste huidbeplanking, of het wat gaat worden? Geen idee de kwaliteit van Billing is om te huilen maar voor €50 kon ik hem niet laten staan. Bijna alles is voor gelaserd ook de dekroosters wordt denk ik veel scratchen, Kanonspaarden zijn van PLASTIC? die gaan we zeker ter zijnder tijd van hout maken. Wel geduld hebben want ik ga eerst de Wasa afmaken en die is nog lang niet af.

Zo vandaag de Victory van Billing Boats gekocht voor een heel zacht prijsje.

Zooooo, jij hebt er zin in;)
Ik heb héél veel info over e Victory en aanverwante Engelse schepen, dus als je iets nodig hebt....
Ik heb je email en ik heb we transfer:rolleyes:

Bedankt voor het aanbod Germt. Tegen de tijd als de Wasa af is weer ik je te vinden. Maar ik moet nog geduld opbrengen ;) anders ben ik voor dat ik het weet met 2 boten tegelijk bezig en als ik dat ga doen ga ik het afraffelen.
Het is die boot die hier op het forum te koop stond, ik kreeg vandaag pas een reactie van hem.
Dek beplanking heeft die meneer al aangebracht, vrij netjes met touw ertussen, spanten en de kiel staan ook allemaal recht alleen de eerste beplankingen van de dekken zitten er niet netjes op.
Zal binnen kort een foto plaatsen .

Maakt niet uit Ed, je weet ik ben de beheerder van een GROTE digitale privé bibliotheek ;)
Waarom mis ik toch steeds dit soort aanbiedingen, al was het maar voor het hout:confused::confused:

Deze aanbieding heb jij ook gezien Germt maar het was een beetje te ver rijden voor je. :D
Niet getreurt hoor het hout wat erbij zit is van een belabberde kwaliteit.
Bijna alles is van triplex en voorgelaserd zelfs de nagelbanken, zalingen, ezelshoofden en ga zo maar door.
het enige bosje hout van betekenis zin de rondhouten voor de masten en de ra's. Niets geen noten,abachi,mahagonie etc.
Het enige ornament van messing is het boegbeeld en de rest, je raad het al ook van triplex :(

full

full

full

full

Zoals beloofd de foto's van de onlangst aangeschafte Victory van Billing Boats

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt Ed, ik had haar al gezien.
Ga je straks nog heel wat uurtjes aan kunnen timmeren;)

full

Eerste beplanking zit er grotendeels op, alleen op de achterplecht nog wat planken toevoegen en de spiegel beplanken dan kan ik verder met de tweede laag. Toch hier en daar wat plamuur moeten gebruiken, maar toch aardig tevreden met het eind resultaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er perfect uit hoor, altijd mooi als je de "omvang" van het schip hebt:cool:

Back