De kruishouten in de matte lak gezet en aan de bovenkant van de staanders een groef(je) gevijld waar de binnenkant van de overlap van het potdek in valt zodat ze na het verlijmen stevig tegen de verschansing staan,
hier is het groefje na het dry-fit plaatsen nog net te zien,
en vast gelijmd,
ik kwam er achter dat er een complete pomp in de kit aanwezig is, die achter het kleine rooster in de kuil komt te staan, ik denk wel dat ik de pomp ga schilderen..
Nu bezig met de ankerspil die net achter de bak tegen het voorschot komt te staan. In de spenen moet een gat geboord worden van 6 mm, maar mijn proxon boorkolom gaat helaas maar tot 3 mm.
@walter10 gebeld of hij een oplossing heeft, want mooi haaks een gat boren van 6 mm met de hand, daar ga ik me maar niet aan wagen. Walter heeft hier wel materiaal voor staan, dus dat gaan we dan daar morgen even doen.
Wel de gaten al precies uitgemeten en voorgeboord tot 3 mm en nu bezig met het aanbrengen van de klampen/schenen op de spil van 1x1 mm noten,
zelfs de 1 mm lijkt nog iets te dik, dus daar schuur ik later nog een beetje vanaf.
Voor de ankertrossen zijn 2 messing kokertjes in de kit meegeleverd, waar de trossen straks in gaan, hetgeen dan de suggestie wekt dat ze in het ruim verdwijnen, leuke details vind ik,