Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Al scrollend door "nieuwe topics" kwam ik deze tegen.Sjoerd, Komt die herrie in je Banckert van een eventuele vertragingskast en koppeling, of wordt het geluid (een soort piepen van de motor) veroorzaakt door de regelaar? Je Bühler motoren vragen nog een 2 Amp. aan stroom, dus kun je met relatief kleine regelaars toe. In mijn Smit Finland liggen twee regelaars van Conrad en in mijn Bugsier 3 en coastertje eentje van CTI. Deze laten de motoren wel wat piepen. Zelf heb ik daar niet zo'n moeite mee, omdat de rest van de aandrijving erg stil is. Hoor lovende geluiden over de regelaars van modellbauregler.de. Nadeel zijn de hoge verzendkosten.
De kimkielen dempen in principe het rollen oftewel slingeren. Verder hebben ze weinig invloed op het vaargedrag.
Kijk maar of je er iets aan hebt. Gr. Klaas.
https://www.modellbau-regler.de/shop/product_info.php?products_id=70
Past het allemaal een beetje?
Of is het zo'n typische Model Slipway kit, waarbij heel veel creativiteit van de bouwer verlangd wordt?
Ik vraag het omdat ik 100 jaar geleden eens hun Drumbeat of Devon gebouwd en toen waren plastic card en twee componenten plamuur mijn twee grootste vrienden om alles sluitend te krijgen.
Vele onderdelen waren (niet mili- maar centimeters) te kort.
Datzelfde hoorde i van een medeclublid van de vaargroep die de RNLI Severn Class reddingsboot gebouwd had.
Gelukkig hebben ze zich daarin verbeterd, klaarblijkelijk.
Ja, klopt.
Uiteraard was die 100jaar overdrachtelijk bedoeld.
Maar lang geleden was het zeker.
Weet het niet precies meer, maar ergens begin jaren'90.
Ze hebben zich onderscheiden door modellen uit te brengen die weer eens wat anders waren dan de Smit Rotterdam, de Tön, en die brandweerboot van Graupner.
Mooie scheepjes, maar je valt nu niet bepaald op door originaliteit.
Modelslipway had weer eens wat anders.
Een coaster.
Een Schots vissersschip.
Boeienlegger.
Visserij inspectieschip.
Dat werk.
Uiteindelijk mooie modellen, maar ik heb hem tijdens het bouwen wel een paar keer vervloekt.
Het dek, bijvoorbeeld, was rondom 2-3 mm te smal.
En hoe ze ooit dat witmetaal voor het beslag hebben kunnen bedenken...
Zelfs de schroeven waren van witmetaal.
Bij het op de schroefas monteren stonden de bladen al scheef.
Ga je Raboesch schroeven halen, passen ze weer niet op de schroefassen.
Engelse maat in diameter en schroefdraad.
Oké, oké.
Andere schroefassen halen.
En die passen dan weer niet in de schroefaskokers.
En die heb je dan al ingelamineerd, uiteraard .
Nou, dat soort uitdagingen dus.