Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Na lange tijd weer een update. Zo af en toe heb ik wat tijd om te bouwen en voornamelijk gebeurt dat aan het dekhuis, veel kleine details toevoegen waarmee je zomaar een paar uur verder bent. Daar volgt later weer een foto van.
In de tussentijd had ik (heel eigenwijs) ook de meegeleverde schroefassen, koppelingen en motoren geplaatst en na proefdraaien bleek in 1 van de assen een flinke slinger te zitten. De ander is wel goed. Conclusie, alles eruit gesloopt en toch nieuwe assen van Raboesch gekocht. Nu de post afwachten en zo snel mogelijk weer opbouwen.
Onderstaand een foto van het proefdraaien.
Bekijk bijlage 311669
Jeremy, bedankt voor de tip van de silicone slang. Het kan straks niet meer aan de assen liggen dus mochten de kruiskoppeling nog trillingen geven stap ik over op de slang. Hopen dat de post een beetje snel is...
En daarna nog verder uitlijnen met een stroom-meter. Hoe lager de (onbelaste) stroom, hoe beter de uitlijning.Sjoerd, ik lijn motor en schroefas altijd uit met een passend messing buisje.
Houd de draden van de stroommeter kort:
De kimkielen dempen in principe het rollen oftewel slingeren. Verder hebben ze weinig invloed op het vaargedrag.