Bouwverslag San Francisco II (Artesania Latina)

Je kan de lus zo maken dat aan beide einden je jufferblok wordt gezet. Het touw dus door laten lopen. Dus niet 1 hoofdtouw en 1 lus. Dan krijg je teveel touwwerk en lussen om je mast.

Dat is ook een goed idee. Alleen wel even goed kijken hoe ik de afstanden dan gelijk hou.
Ik heb inmiddels nieuw touw besteld bij Hans/ Kolderstok.
Zodra ik het binnen heb begin ik overnieuw.

Jij ook de beste wensen.

Zelf heb ik een touw aan het jufferblok gebonden.
Dat jufferblok op de juiste lengte tijdelijk vast gezet aan het andere jufferblok.
Het draadje door de mast en vast gelijmd
En het uiteinde weer aan een jufferblok voor de andere kant.

Ik denk zoals Hans zegt

Niet verwacht dat er zoveel verschil in dr touwen zou zitten. 2 buitenste zijn van Artesania Latina en de binnenste 2 van Kolderstok:
20200103_203210.jpg

Misschien nog een handig tooltje:
Houder van een hobbymesje met verbogen paperclip er in. Werkt uitstekend om kleine drupjes lijm op de juiste plaats aan te brengen. Geen saté prikkers meer nodig en de paperclip is schoon te schrapen:
Bekijk bijlage 349176
Ik gebruik zo'n ding om oogjes van 3 mm in te draaien. Superhandig om ze er recht in te krijgen. Tja je moet naar middelen zoeken.

Ik ben voorlopig druk met de hoofdlijnen voor de wanten maar ook een "klein" nieuwtje.
Mijn lieve vader heeft mij een enorme berg van zijn nieuwe en nog af te maken bouwdozen gegeven. Ik wil deze zoveel en zo goed mogelijk afbouwen en zijn prachtige werk gaan voortzetten. Dit zal dan in de statische modelbouw zijn en zou het uiteraard leuk vinden om daar ook gevolgd te worden.
Even een foto (niet schrikken van het aantal haha):
15786019817704926473355366994718.jpg
15786020581432332008962664592067.jpg
20200108_211010.jpg

Nou Maarten dat zijn er nogal wat, heb het even bekeken en als ik ervan uit ga dat je elk pakket na 3 mndn klaar hebt en daarbij opgeteld je 42 lentes dan ben je helemaal klaar op je......... 134e...:rofl::rofl:

Maar zonder gekheid, voorlopig kun je door, succes ermee.

Back