Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind het nog steeds knap wat je doet.
Ik zou wel nadenken over je laser als je er een pakket van gaat maken. De roet aanslag is minder op het hout en dan voornamelijk de balken.
Heel mooi werk Matthias. Ook erg goed gefotografeerd, dat laatste maakt het plaatje compleet.
De rompvorm van een Hollands schip is overduidelijk te zien.de kleurstelling midden eiken is perfect!
![]()
Kijk hier eensBedankt, Stephan!
Over de roetaanslag: inderdaad is dat niet altijd even fraai, vooral als je het deels laat zitten zoals ik... dat is om tijd te besparen, maar ik vind het resultaat op de zichtbare onderdelen lang niet slecht or onrealistisch. Ik ben wel aan het zoeken naar een manier om het hout schoon te maken zonder te schuren, want het bekende probleem is wel dat je de korrels in het hout schuurt soms, en het nooit echt goed schoon krijgt.
Frezen zou zeker een schoon alternatief zijn. Ik had daar nog niet aan gedacht en het is sowieso de moeite van het onderzoeken waard. Ik wist niet dat andere bouwers dat deden trouwens.
De handigheid van lasersnijden is momenteel wel dat ik het zelf vrij snel hier thuis kan doen. Zoals altijd: keuzes, keuzes!
Dit beloofd echt een mooi pakketje te worden!
Ik heb wel een vraagje/suggestie: De kombuis was in het algemeen aan de binnenzijde volledig bemetseld, omdat vuur en een houten schip niet altijd een gelukkige combinatie waren. Wil je hiervoor ook materiaal bijleveren zodat er een gemetseld muurtje ontstaat?
En wanneer je een kombuis plaatst zou je bovenop het dek ook de bijbehorende schoorsteen kunnen maken en plaatsen.
Dit beloofd echt een mooi pakketje te worden!
Ik heb wel een vraagje/suggestie: De kombuis was in het algemeen aan de binnenzijde volledig bemetseld, omdat vuur en een houten schip niet altijd een gelukkige combinatie waren. Wil je hiervoor ook materiaal bijleveren zodat er een gemetseld muurtje ontstaat?
En wanneer je een kombuis plaatst zou je bovenop het dek ook de bijbehorende schoorsteen kunnen maken en plaatsen.
Je ziet in andere kitjes nog wel eens houten plaatjes met een baksteenpatroon. Ik vermoed ook gewoon met de lasermachine een patroon, lees de voegen erin gemaakt. Je moet dan wel met verf in de weer om het eruit te laten zien als bakstenen met voegen.
Alle keren als ik het forum bezoek kijk ik eerst op deze pagina of ik dat kalende koppie bovenin zie staan, dat zijn de verslagen die gelezen worden door mij...![]()
Haha bij mij tzelfde moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat het zo mooi zou worden!
eensNaast kunnen laseren, ontwerpen en bouwen wil ik ook wel het fotograferen benoemen.
Alles is haarfijn in beeld gebracht met interessante hoeken en perspectieven.