Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb nu het volgende gevonden:
60% lichtgroen, revell 55
20% blauw, revell 56
10% bladgroen, revell 364
10% anthraciet, revell 9
Ik ga die kleuren even bestellen als revell aquacolor, en ik zorg dat ik een flinke batch in een aparte pot maak die ik kan bewaren en hergebruiken. Ik laat weten wat het resultaat wordt.
mooi!Terwijl ik aan het wachten was op de verf heb ik mij bezig gehouden met het verder beplanken van de dekken.
Hier is te zien dat ik een balsa blokje in vorm heb geschuurd om straks de verhoogde dekplanken op het spiegeldek ondersteuning te geven.
![]()
Op het halfdek heb ik wat notenhout geplaatst rondom het gat achter de mast.
![]()
Vervolgens heb ik zowel het zojuist geplaatste notenhout als de lijsten rondom de luiken afgeschuind zoals op het origineel. Ook heb ik twee iets bredere dekplanken geplaatst zoals op de tekening staat, en is één van de planken voor de verschansing aan stuurboordzijde op zijn plek gelijmd.
![]()
Hierna ben ik het dek verder gaan beplanken met de 3mm smalle latjes.
![]()
Hier ben ik het spiegeldek gaan beplanken. Het legpatroon komt niet geheel overeen met de werkelijkheid, maar dat was ook vrij moeilijk te maken met de scherpe punt op het balsa blokje. Eigenlijk had ik het blokje op het eind wat breder moeten laten, dan had ik hem wel kunnen leggen zoals op het origineel. De lijmvlekken maken hier niets uit omdat dit dek uiteindelijk rood geverfd moet worden.
![]()
Tot slot het resultaat van de door mij gemengde kleur. Ziet er heel aardig uit naar mijn mening.
![]()
vergelijkingsmateriaal:
![]()
We gaan het bewonderen in Duizel, Hans.Betekend dan wel dat de scratchbouwer ook een crack op de pc moet zijn. Achter de schermen heb ik wat meer contact gehad met Danny hierover, en hij heeft er een hoop computertijd in gestoken.
Maar het resultaat mag er zonder meer zijn!