Hi Plantjes, edit: Benno
Mijn ervaringen met het KK bordje tot nu toe zijn positief. Met de 1.5 firmware is hij behoorlijk stabiel. De vorige crash werd veroorzaakt door een felle rukwind die de quad probeerde om te gooien. De KK greep meteen in en zette de onderste motoren op vol vermogen. Echter omdat de quad al zover dwars lag (40-45 graden), pikte het ding een behoorlijke snelheid op.
Ik wilde niet weer de bosjes in, dus er voor gekozen om het gras in te gaan. Kennelijk ging dat te hard
Morgenavond weer knutselen, ik heb vandaag van Marten nieuwe motor mounts gekregen! Leuke multirotor speeltuin heeft hij trouwens
Ik vlieg hem nog steeds op stock settings qua PID waarden. Moet het nog steeds tunen, maar op stock vind ik hem aardig strak vliegen.
Dat hij met auto level toch blijft driften is normaal. Dit kan je alleen oplossen door je ACC calibratie uit te voeren als je 110% waterpas staat. Wat de KK eigenlijk zou moeten doen tijden ACC calibratie, is de motoren uitzetten. Die blijven namelijk gewoon door piepen en bewegen en storen dus een klein beetje de meting.
Maar goed, ook al heb je hem 110% waterpas gecalibreerd, hij zal altijd met de wind driften. Daarom heeft mijn volgende FC ook gewoon GPS en baro aan boord (stap 1: leren vliegen).
Hoe ben je erachter gekomen dat auto level gevoelig is voor temperatuur? De meeste last heb ik met de batterij, die zakt in als een pudding als hij een beetje koud is.
Mocht je FPV of airial photography willen doen, dan zou ik echt geen KK nemen. Ga dan voor een FC met tenminste GPS en baro, dan kan je altijd failsafe aanzetten en het ding zichzelf laten redden. Je wil ook niet dat je dure camera op die manier de plomp in gaat
Op het forum lees je ook vaak dat men de KK voor de rag-quad gebruikt. Ik moet de eerste FPV'er met een KK nog tegen komen!
@Zuurtje: dank! Hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen in de wereld van multirotors. Mocht je vragen hebben, dan kan je altijd een bericht sturen.