Naar aanleiding van de vlucht samen met Motorsports heb ik een aantal vragen.
Yaw trim
Ik heb via de receiver test op de KK alle input signalen op 0 gezet. Zodra ik opstijg (zonder trim) gaat de quad direct om de Z-as draaien. Ik heb dit kunnen oplossen door de trims op de zender te gebruiken. Op onderstaande foto staat mijn trim setting.
Dit lijkt me wat hoog? Wat kan er aan de hand zijn? (Kan in relatie staan met onderstaande vragen)
Motor spin
Bij het starten is motor linksachter trager in het starten. Deze motor klinkt een beetje alsof hij aanloopt. Aan de buitenkant is er niets aan te zien. Ook voelt hij een beetje stroef. De schoepen van de propeller op deze motor passeren bij het draaien ook niet even hoog. 135 mm aan de ene kant, 132 mm aan de andere kant. Ter vergelijking: de andere props passeren binnen 1-2 mm.
Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
1) Motor smeren?
2) Motoren opnieuw calibreren?
3) Propellers er opnieuw opzetten? (deze zijn in balans)
4) Iets anders?
Wellicht is de motor + prop de oorzaak van de yaw trim? De motor draait dezelfde kant op als de hele quad wil draaien.
Propeller geluid
Het is op de video moeilijk te horen, maar het lijkt alsof de propellers hier en daar een snerpend geluid maken. Mijn verklaring zou zijn dat ze door de wind in trilling gebracht worden, maar eerlijk gezegd weet ik niet waar het aan zou kunnen liggen. Iemand een idee? Zou het erg zijn?
Idle spinup
Zodra ik bijv 10%-20% gas geef (quad blijft aan de grond) dan hoor je de motoren opspinnen. Echter is het zo dat sommige motoren steeds harder gaan lopen en het klinkt alsof (als je ze hun gang laat gaan) uiteindelijk door zullen lopen naar 100% throtlle. Ze doen dit niet allemaal. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Stabiliteit
In de video is het een klein beetje te zien. Onder bepaalde omstandigheden gaat de quad heel licht oscileren (self level mode). Het kan eventueel de wind zijn, maar als dat niet het geval is, welke PID waarde moet ik dan aanpassen?
Throttle bereik en gevoeligheid
De quad reageert onrustig op het gas. De kleinste variatie zorgt voor een verandering in hoogte. Dit kan onervarenheid zijn, maar ik denk dat de throttle respons beter in te stellen moet zijn. Het liefst zou ik op 20% gas opstijgen en dan tot 100% kunnen regelen. Dus in plaats van de helft van mijn stick wil ik graag 80% kunnen gebruiken.
Weet iemand met een KK hoe je dit kan doen?
Daarnaast is de quad heel gevoelig op z'n roll en pitch assen. Hierbij weet ik zeker dat het aan mezelf ligt, maar ik zou de respons graag wat minder heftig hebben. Welke waarden moet ik in mijn zender instellen om dit voor elkaar te krijgen? (expo)
@Motorsports: Volgens mij waren dit alle waarnemingen. Heb jij nog iets toe te voegen?
Dank voor je hulp!