Bouwverslag HobbyKing X666 Frame met KK2.0 LCD en Turnigy 9X

• Topicstarter Topicstarter Drommels
  • Startdatum Startdatum
In jouw geval zou ik beginnen met de yaw as, zodat deze niet meer wegdraait. (trim eerst terug naar 0)
Roll en elevator kunnen gelinkt blijven. Alleen als je een a-symmetrisch frame hebt moet je deze apart instellen.

Leuk om je maiden te zien :D Ziet er goed uit.

Ligt het aan mij of is jouw quad ontzettend stil?? Misschien dat Motorsports dit kan vergelijken met 1 van zijn quads?? Kan misschien aan de mic van de camera liggen, maar mijn props hoor je veel meer als die van jou. Ondanks dat die van mij ook "gebalanceerd" zouden moeten zijn :P.

En dat geluid waar je het over hebt van de props heb ik ook. Bij harde wind lijkt het bij mij erger te worden.

BTW net ook gevlogen met deze wind. Is echt kansloos :P Hopen dat er met je frame niets aan de hand is.

EDIT: ik zie btw ook dat de prop adapters uitsteken door een lange as. Ik had dit ook, en heb aangeraden gekregen om de asjes in te korten waardoor de prop adapter direct vlak staat op de motor. Dit om het risico van een verbogen as te verkleinen. Misschien een tip.

Het geluid van de props vindt ik niet echt verontrustend ,het inkorten van de asjes is ook al opgekomen bij drommels ,maar goede tip.

Moest even met de vrouw mee shoppen. Kan niet wachten om naar huis te gaan en de boel te inspecteren :)

Misschien ook even die moeilijke motor open maken, maar hoe doe je dat?

Klinkt toch alsof je props niet helemaal in balans zijn of misschien zelfs een beetje krom!

Wegdraaien op yaw as kan liggen aan een te lage P gain.
Welke waardes heb je nu ingesteld staan? (ook op roll en elevator as)

De settings van mijn KK zijn:

Roll
Pgain = 50
Plimit = 100
Igain = 25
Ilimit = 20

Pitch
Pgain = 50
Plimit = 100
Igain = 25
Ilimit = 20

Yaw
Pgain = 50
Plimit = 20
Igain = 50
Ilimit = 10

Stick scaling
Roll(ail) = 30
Pitch(ele) = 30
Yaw = 50
Throttle = 90

Misc settings
Minimum throttle = 10
Height dampening = 0
Height dampening limit = 30
Alarm 1/10 volts = 0
Servo filter = 50

Self level settings
Pgain = 100
Plimit = 20
ACC Trim Roll = 0
ACC Trim Pitch = 0

Leuk om je maiden te zien :D Ziet er goed uit.

Ligt het aan mij of is jouw quad ontzettend stil?? Misschien dat Motorsports dit kan vergelijken met 1 van zijn quads?? Kan misschien aan de mic van de camera liggen, maar mijn props hoor je veel meer als die van jou. Ondanks dat die van mij ook "gebalanceerd" zouden moeten zijn :P.

En dat geluid waar je het over hebt van de props heb ik ook. Bij harde wind lijkt het bij mij erger te worden.

BTW net ook gevlogen met deze wind. Is echt kansloos :P Hopen dat er met je frame niets aan de hand is.

EDIT: ik zie btw ook dat de prop adapters uitsteken door een lange as. Ik had dit ook, en heb aangeraden gekregen om de asjes in te korten waardoor de prop adapter direct vlak staat op de motor. Dit om het risico van een verbogen as te verkleinen. Misschien een tip.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus kan weinig zeggen of ze stil zijn :)

Gelukkig dat jij die snerp ook hebt. Dus toch het hakken van de prop in de wind.

Het frame lijkt er recht uit te zien. Alle motoren draaien nog. Er waren 2 ty-wraps geknapt, maar niets ernstigs.

Ik ga de asjes nu ook inkorten, zodat de prop adapter "steunt" op de motor zelf. Heb zelf geen dremel, maar Motorsports wilde wel even helpen ;)

Zojuist heb ik een video gemaakt van mijn quad op een vast toerental. Je kan horen dat sommige motoren versnellen, waar anderen weer langzamer gaan draaien.

Ik heb de motoren een voor een aangesloten om te luisteren wat ze doen.
ivzsra.png

Even niet lachen om mijn paint skills.
Motor 1 en 3 draaien zoals het moet.
Motor 2 gaat naar de ingestelde snelheid, maar gaat daarna steeds harder lopen.
Motor 4 heeft een lichten overshoot en keert daarna terug naar de ingestelde snelheid.

Ik zal de programmering nog eens nalopen en laten weten of het iets heeft geholpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er idd nog standaard uit.
Begin maar eens met de Pgains te verhogen zoals ik eerder beschreef.

Motor openmaken heb ik zelf nog niet hoeven doen, maar heb ooit eens op youtube een mooi filmpje erover gezien.

Ziet er idd nog standaard uit.
Begin maar eens met de Pgains te verhogen zoals ik eerder beschreef.

Motor openmaken heb ik zelf nog niet hoeven doen, maar heb ooit eens op youtube een mooi filmpje erover gezien.

Ga ik doen zodra ik weer vlieg (dit keer met rustig weer :oops:).

Markjuh, het viel me op dat je je bericht gepost hebt, terwijl ik nog aan het editen was :)

Andere vraag: zouden 8045 of 9045 triple blade props ook goed werken? Ga sowieso maatje 9045 bestellen, maar die triple blades zien er ook wel gaaf uit :)

Had t geeditte stuk nog niet gezien.

Zijn je ESC's allemaal hetzelfde geprogrammeerd? (zelf gedaan?)

Triple blade props als beginner nog niet aan beginnen, zijn krengen om te balanceren ;)

ESC's zijn allemaal hetzelfde geprogrammeerd. Zojuist alle vier weer opnieuw (afzonderlijk) geprogrammeerd en gekalibreerd. Timing heb ik op medium ipv high gezet. Daarna via de KK nog eens gekalibreerd.

Bij constante throttle gaat er nog steeds 1 motor "vandoor". Lijkt erger te zijn in self level mode dan in non-self level. Quad staat op tafel, ACC zijn gekalibreerd op dezelfde tafel.
Het zou dus aan de KK moeten liggen?

Triple blade props blijf ik dan maar even van weg. Vroeg me inderdaad al af hoe die te balanceren zijn :) Kon op HK echter geen 9045 props vinden, alleen 8045. Heb jij nog een aanrader?

Hopelijk morgen tijd om een nieuwe set props te balanceren, dan kan ik voor m'n vakantie nog even vliegen.

8045 props zou je eens kunnen proberen, ik vlieg er zelf ook mee.

Toerenverschil zou ik me nog niet te druk om maken, pas als ie in de lucht rare dingen doet klopt er iets niet.

Net weer een stukje gevlogen, ging dit keer aanzienlijk beter :) Ook de rudder as had ik redelijk onder controle.

Na de eerste piep van m'n battery alarm direct de quad neergezet en zag de volgende waarden van m'n lipo:
3.18 3.03 3.30

Ik had even zoiets van:wow, dat is laag en erg uit balans!

De lipo is tijdens de wandeling naar huis een beetje tot rust gekomen en geeft nu de volgende waarden:
3.32 3.18 3.39

Maar.... 3,18 is toch te laag?

Ter info: buiten was het 6,5 graden celcius.

Dat is wel laag ja. Er zijn buzzers die bij 3.5v afgaan, maar ook die die bij 3.3v afgaan. En dan heb je ook instelbare.. Neem aan dat je gebalanceerd laad? Of voedt je misschien de leds via de balanceerkabel? Anders is die ene cell misschien beschadigd.

Mij is geleerd: 3.5v onbelast, of 3.3v belast. Lager moet je niet gaan..

Ik denk dat mijn buzzer afgaat bij 3.3v. Gek genoeg ben ik meteen bij de eerste piep geland en heb ik de boel stil gezet.
Leds heb ik nog niet erop zitten, maar voed ik ook niet via balance kabel. Op de balance kabel zit m'n lipo alarm.

LiPo ligt nu te laden (altijd balance) en gaat nog prima! Binnenkort maar eens de spanningsmeter van de KK aansluiten, die is instelbaar.

Dus... Volgens mij is deze hobby niet voor mij bedoeld :(

2mcxg2.jpg

ff6asx.jpg

Drommels is droevig, want dit krijgt hij niet meer gemaakt voor de meet.

Als je goed kijkt, zie je dat er een motor mount is afgebroken :'(

Baal als een stekker, de wind nam hem ineens mee.

Ff op en neer naar een modelbouwzaak voor wat fibreglas/epoxy plaat en je hebt zo een nieuwe motormount ;)

Back