A
action
Guest
Beste Action, ik heb alle verslagen nog eens goed nagelezen. En ik krijg de indruk dat je de bouwbeschrijving niet goed leest, want hoe je je planken aan moet brengen staat gewoon goed in de beschrijving. En met alle respect (ik lees dat dit je 1e modelboot is), misschien moet je eerst een wat eenvoudiger model maken om het één en ander in de vingers te krijgen. De Victory is eigenlijk een boot voor wat meer ervaren bouwers. DeAgostini schrijft in haar reclame dat iedereen dit schip kan bouwen, maar daar zet ik vraagtekens bij. Misschien iets om over na te denken. let wel ik zeg hier niet dat je het niet kan, maar je moet wel eerst goed de beschrijving bestuderen voor je daadwerkelijk begint. Want met name met het goed zetten (haaks) van de spanten in de valse kiel en het beplanken op de juiste manier valt of staat de rest van de bouw!
Verschillende mensen geven je raad en advies en als ik dan wat verder kijk is het net of je het niet hebt gelezen en stel je nagenoeg weer de zelfde vraag over het beplanken????
Dus de moraal van dit verhaal; Eerst lezen en begrijpen en dan pas doen en niet andersom! Veel succes! Groet Piet.
PS, als je dit verslag begint te lezen bij het begin dus permalink één, dan doe je ook de nodige kennis op!
in boekje nr 21 staat heel weinig informatie over de tweede rij, in de opengewerkte versie.
ik zal mijn vraag anders formuleren: van welke spant tot welke spant loopt de boegplank, in de tweede rij, in de opengewerkte versie?

ik vraag dit met name aan de bouwers van de opengewerkte versie die reeds verder zitten dan de tweede huidgang, omdat die met hetzelfde probleem zullen gezeten hebben.
sorry dat ik zoveel vragen stel, maar iedereen heeft ooit zijn eerste boot gemaakt, en tot nu toe ging het goed bij mij. ik heb verschillende spanten, bijvoorbeeld spant 15, moeten aanpassen opdat deze mooi uitgelijnd zou zijn, ik heb een werktafel gemaakt met L-ijzers om de kiel mooit recht te houden, dit heb ik allemaal geleerd door eerst verschillende fora te lezen over dit onderwerp. maar nu loop ik dus vast, door gebrek aan ervaring en omdat dit onderwerp nog niet aan bod is gekomen op de verschillende fora.