Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Om te beginnen natuurlijk een goed en (op)bouwend 2013. Ik ben bezig met deel 84 en probeerde volgens de instructies een vierkant gaatje te maken in een dun latje door eerst een rond gat te boren en toen een scherp mes te gebruiken. Om te beginnen zijn scherpe messen gevaarlijk. Maar hoe nieuw en scherp het mes ook was, telkens spleet het latje. Toch is het eerste tafelblad nu klaar. Als er een rond gat is zet ik er een vierkante vijl en een hoop geduld in. Dat gaat bij mij beter.

Verven/beitsen van het dek

Hallo medebouwers,
Ik wens jullie veel bouwplezier en een gezond 2013.
Ik heb een vraag over het schilderen van de diverse dekken, ik bouw het beschilderde model.
Ben nu klaar t/m deel 82 maar heb de dekken nog niet geschilderd.
Heb ik wat gemist in de handleiding of is het nog niet zo ver?
Er komen steeds meer dingen op het dek te staan.
Hebben jullie al geverfd en zo ja waarmee?

Groetjes
Ton

Ha Ton,
DeAgostino zegt niets over beschilderen van dekken. Ik heb ze naturel gelaten, alleen gelakt met matte Glitsa.
Jan Zwart
Stuurwiel-verlicht.jpg

Ook ik doe mijn dekken met Matte Parketlak van Glitsa, werkt perfec, en nog een voordeel; het is te verkrijgen in potjes van 250 ml.

Germt

standaard

Voor de liefhebber is er een standaard te koop bij DeAgostini voor Uw Victory-model.
Groet Pietsan
full

Laatst bewerkt door een moderator:
loopplank

Ik heb de loopplank boven het galjoen voorzien van een fijnere structuur roosters, omdat de bijgeleverde roosters naar mijn idee te grof zijn. Gr. Pietsan.
full

Ik ben er aan toe om de boegspriet definitief in het model te plaatsen. Nu vraag ik me af hoe groot het wapen (boegbeeld) is. Iemand een idee? Pietsan

Nu vraag ik me af hoe groot het wapen (boegbeeld) is. Iemand een idee? Pietsan

Het komt niet zover boven de houten scheg uit, maar wel wat. Is natuurlijk een linke zaak, want je weet niet hoe DeAgostini dat heeft opgelost. Bij Caldercraft zit het zo (let niet op de losse draadjes, dat soort dingen overkomen me bij elke verplaatsing:confused:):

full

Ik begrijp dat ze in Engeland een stuk verder zijn. Is daar geen informatie te krijgen?

Groet,

Ad

Ad, bedankt voor de foto, maakt een hoop duidelijk. Op de Engelse site zijn ze al klaar. Het ging mij erom dat ik niet in de problemen zou komen omdat het beeld er later niet in zou passen. Maar zo te zien word dat geen probleem. Dit is één van de nadelen van een abonnement, omdat je géén bouwtekening hebt en dus dit soort dingen niet van te voren kunt voorzien. Vriendelijk dank Pietsan.

Hallo Victory bouwers,
Even een snel berichtje. Heb eindelijk alle koperen plaatjes er op zitten. Is een gigantische klus, maar is wel goed gelukt. Zal wat later wel een foto toevoegen, want het bouwen gaat nu even een tijdje in de wacht. Ben afgelopen maandag geopereerd aan het rechteroog wegens een plotseling probleem met loslating van het netvlies. Ben nu herstellend, maar zal nog wel even duren voordat alles weer honderd procent zal zijn. Volg het forum natuurlijk wel.
Groeten van Wim

Ik ben er aan toe om de boegspriet definitief in het model te plaatsen. Nu vraag ik me af hoe groot het wapen (boegbeeld) is. Iemand een idee? Pietsan

Hoi Piet

Kijk anders eens op de Duitse site daar zijn ook klaar met de Victory. Daar hebben ze dezelfde handleiding als bij ons.

Gr John

Back