Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allen, ik ben nieuw op dit forum, bouw ook de Victory maar loop wat achter; ik ben nu bij deel 40, de hekgalerij.
Daar heb ik een vraag over: de twee onderdelen nr. 59 zijn bij mij zo'n 4 mm. te kort(dwz niet hoog genoeg). Het onderste dek leg ik op de galerijsteunen en het bovenste dek komt in de inkepingen van spant 30. Daar valt niets aan te wijzigen. Dan raken de twee delen 59 (gelijmd vlgs de beschrijving) lang niet het onderste dek.
Kan dat kwaad? Of kan ik gewoon twee nieuwe plaatjes op maat maken en die gebruiken?
Graag een reactie.
Groet Pjotr
Jongens,
Ik wil geen spelbreker zijn maar ik dacht dat dit een forum was voor beginnende bouwers.....
Als ik jullie zo bezig zie ben ik al geen beginner meer maar een knoeier.
Jullie zijn echt wel bezig als ver ver gevorderde bouwers.
Ik ben vooral op zoek naar tips van en voor collega knoeiers...
Peter
Ik lig vooral over eenvoudige punten waker
Hallo,
Ik wil niemand tegen de borst stoten. Voor mij is dit de eerste keer in hout.
Ik lig vooral over eenvoudige punten waker die de ervaren man al lang onder de knie heeft zoals:
- welke verf/lijm is het best
- Hoe plooi ik een lat.
- Hoe vlak ik eenvoudig een plank af.
- Met welk schuurpapier moet ik werken.
-....
Echt alledaagse vragen die ik tegen kom nu ik begonnen ben met beplanken. Tot hiertoe heb ik al veel uit het forum gehaald. (bv. Ik heb op jullie aanraden een electrisch plankenbuiger gekocht en die werkt echt fantastisch. Maar echt een handleding zat er niet bij. Dus heb ik er hier veel tips over gevonden.)
Ik merk echter dat de beginners beginnen afhaken omdat er nu voor over dingen wordt gepraat die voor ons minder belangrijk zijn. (zonder dat ik afbreuk will doen aan de waarde van de bespreking voor jullie).
Ik hoop dat U allen het begrijpt.
Peter
PS.
Ik ga nu aan de eerste rij geschutspoorten. Heeft nog iemand tips. Want mijn eerste testen met uitsnijden zijn hopeloos mislukt.... de planken versplinterde (Mss is mijn dremel een mogelijkheid???)