Bouwverslag HMS-victory Deagostini

toegangsdeuren

Hier nog een duidelijk plaatje, hoe ik het heb afgewerkt en de definitieve opstelling van de 12-ponders bij de toegangs deuren onder de campagne.
full

Hoi Pietsan.

Volgens de tekening zitten er in de voorzijde van de officiers verblijven geen toegangs deuren.
Heb je dit expres zo gedaan??

Laatst bewerkt door een moderator:
Bocdan,
Ik bouw de boot praktisch helemaal volgens het plan van DeAgostini en volgens DeA. zijn de twee messing oogboutjes deurgrepen, vandaar dat ik dacht dat het deuren zijn. maar als dat niet klopt, dan is dat zo. En heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen. Groet piet.

Na de kleine boot in deel 109, zit er in deel 115 volgens de engelsen een 28 ft pinnacle. Gaan we straks gewoon naar 4 of 6? Ik zie bij de Engelsen trouwens nergens nog die crew.

crew

Na de kleine boot in deel 109, zit er in deel 115 volgens de engelsen een 28 ft pinnacle. Gaan we straks gewoon naar 4 of 6? Ik zie bij de Engelsen trouwens nergens nog die crew.

Theo.

Waarschijnlijk komt de crew in de laatste nummers, en van de pinnacle heb je gelijk, die komt nog in 115.
Dan zijn er toch nog 3 bootjes voor op het dek.

cwl

Kan iemand mij vertellen, op welke hoogte de CWL lijn komt, ik kan dat nergens terug vinden.
Dit inverbant met het bekoperen van het onderwater schip.
En beginnen de platen precies op de waterlijn, of iets daar boven.

Beste V.bouwers
In aflevering 60 bouwt deA. de deklijst, Ik heb de bocht in de deklijst met behulp van planken die 24 uur in water voorgeweekt waren , en een soldeerbout tot een bevredigend resultaat verwerkt.
Zie de foto in mijn fotoalbum Groetjes, HenRie

Hier nog een duidelijk plaatje, hoe ik het heb afgewerkt en de definitieve opstelling van de 12-ponders bij de toegangs deuren onder de campagne.
full

Hoi piet San . In denk dat je te ver vooruit hebt gewerkt met de kanonen, in afl76 komen aan de binnen kant nog sierlaten aan de binnen kant op de hoogte waar jij nu je kanonen hebt geplaatst. Vermoed dat je in de problemen komt.

Johnboy, de kanonnen staan nog niet vast, want die sierlijst is mij bekent. Maar evengoed bedankt! Groet piet

Poort kozijnen

Zo ik ben begonnen met de kozijntjes te maken.
hier de foto's.
full

full

full

Als ik ze klaar heb, lijm ik ze in de gaten, en daarna vlak schuren.
foto's staan in mijn album

Hallo Loena,

Klik op de blauwe gebruikersnaam links van het bericht op het forum, er klapt dan een menuutje uit en daarvan selecteer je 'bekijk openbaar profiel', daar aangekomen zie je het fotoalbum waar je op kunt klikken.

Groeten, Jan.

Zo ik ben begonnen met de kozijntjes te maken.
hier de foto's.
full

full

full

Als ik ze klaar heb, lijm ik ze in de gaten, en daarna vlak schuren.
foto's staan in mijn album

een kleine opmerking hieromtrent, namelijk op de middelste rij gaan de dorpels schuin naar achteren liggen

Wittyrudy.

Gewoon de raampjes er schuin inzetten.beetje bij schuren en het is goed.

Laatst bewerkt:
Volgens mij snappen we het helemaal hoe we de Victory moeten bouwen. Geen vragen of opmerkingen gepost. Nederland wordt steeds slimmer. O jee dat is weer een andere reclame.

grote mars

Of we het echt en allemaal snappen en weten zal de toekomst leren. Ik moet zeggen dat ik van de voortgang en het bouwen geniet, al gaat niet alles zoals ik het soms wil.:D

Omdat we na deel 60 bezig gaan met de masten en mijn werkplek tot nu toe eigenlijk niet hoog genoeg was om op den duur het schip te kunnen bergen, laat staan er aan werken als er een mast op staat, heb ik deze week een tweede werkplek ingericht. Daar kan ik de komende maanden langzaam aan de romp schuren en hier en daar een beetje plamuur er op smeren en dan weer schuren en zo voort en zo voort. Voor zover ik kon zien zijn we na de zomer pas aan de romp schilderen toe.

Vandaag deel 61 t/m 64 ontvangen en met deel 60 begonnen. Ik bestudeer altijd eerst de volledige bouwbeschrijving van een deel en dan ga ik na waar volgens mij de problemen zitten. Deel 60 bemoeit zich uitsluitend met de bouw van de grootmars, het onderste platform in de grote mast. In de bouwbeschrijving viel mij op dat er 27 schoren gemaakt moeten worden en op zichzelf is het maken van een schoor niet een hoogstandje. Maar Deagostini gaat er nu van uit dat we allemaal ervaren bouwers zijn.:rolleyes: Misschien is dat na zestig delen Victory ook wel zo. Toch vind ik de omschrijving onder aan bladzijde 12 van deel 60 wat summier. Ik heb alvast deel 61 er bij gehaald. Daar zit een tekening in van de grote mast met toebehoren en daar staat een tekening schaal 1:1 van de grote mars op. metend op die tekening en een beetje rekenend aan dat fotootje kom ik tot de volgende cijfers. De lage kant van de schoren maak ik 1,5 mm hoog en de hoge kant 5 mm. De lengte van de schoren varieert van 27 mm (links en rechts achter naar de hoek) tot 7 mm midvoor.
Als er lieden zijn die er meer van weten houd ik mij aanbevolen.

Mast

Ik ben net terug van een week op Ameland en vandaag weer 4 nieuwe HMS delen ontvangen.
Dus gaan we heerlijk verder met de masten...........

Aan de onderkant van de grote mars komen ogen en daaraan knopen we blokken. In plaats van eerst de ogen in de mars en dan met de hele mars knoeien om dat blok er aan te knopen, knoop ik blok en oog aan elkaar en daarna lijm ik het oog wel in de mars.

Theo en anderen,
Ik heb het boek van John McKay erbij gehaald en daar bleek dat er geen 27 maar 32 schoren aanwezig zijn. Ik heb ze gemaakt van een lat van 1,5 x 6 die ik nog over had van afl 53. Een stukje van 2 a 3 cm, zo lang als je nodig hebt, heb ik bijna diagonaal doorgesneden. Links een verdeling van 2 en 4 mm en rechts een verdeling van 4 en 2 mm. 1,5 en 4,5 kan natuurlijk ook.
Door de iets smallere schoren ziet het resultaat er iets fijner, minder grof, uit dan van DeAgostino.
Hier de layout van John McKay:
full

Een hier mijn resultaat:
full

Back