Heb toch nog een paar aanvullen de opmerkingen bij het verlijmen met epoxy.
Ik had in deze Graupner DES 428 MG servo in de staart ingelijmd met epoxy.
Om de hawk romp kunnen repareren in de staartboom, moest de servo er uit. Deze kwam erg lastig los. Het kastje heeft ietsjes schade. Deze DES servo is een Hyperion in de basis. De servo heb gelukkig nog wel kunnen gebruiken.
Bezit ook enige vergelijkbare Dymond servo's. Kastjes ogen deugdelijker en minder broos.
Wat ook goed verlijmd is Skaflex 291. Een taaie PU kit die ook in de jachbouw wordt ingezet voor het afkitten van dekdelen, sealen van bolders en winches aan dek... of het lijmen van spoilers en sierstrips op carrosserie delen van auto's...
Nadeel... na een half jaar kan je een hele spuit weg knikkeren voor drie lasjes...
Losmaken kan theoretisch dan met een ijzerdraadje... ook dat blijft gepiel.
Het inkrimpen kous kan, maar er is kans dat de kous iets gaat oprekken, de servo ongewenst gaat schuiven. Verder is de kous opdikkend. Koud gelijmd past de servo het best op z'n stekkie.
Conclusie.... naast de kist... ook de servo in een hotliner is verbruiksgoed... iets om je bij neer te leggen.
