De snelheid is niet het gene dat indruk maakt.
Ik heb speedkisten gezien die 400+ liepen maar dat was na een tijdje saai om te zien.
Bij een F5B kist is het de combinatie, accelereren, snelheid en ook nog zweven.
En bij een "echte" F5B kist dan ook nog het haaks de bocht om kunnen bij 300 per uur (doe dat maar niet bij de Hawk, die moet je wat rond vliegen).
Ik heb op een paar vliegshows gevlogen met mijn Surprise 17.
Daar sta je dan tussen modellen van duizenden euro's en dubbele turbines, Moki stermotoren.
En dan ben jij aan de beurt met je modelletje van 2 meter.
De mensen af laten tellen en dan bij nul de kist aanzetten en op de achtergrond de oeehhh en aaaaahhh horen.
En op de laatste show die ik gevlogen heb, in Oberhausen, Zuid Duitsland, stonden mensen na de landing al op me te wachten om nu eens te kijken wat dat nou precies was.
Een fotograaf die op elke duitse show foto's maakt (Daniel Just) kon maar 1 foto maken, van de start, daarna was ie hem kwijt.
http://www.danieljust.de/index.php/...g/86-modellflugtage-oberhausen-20-21-07-2013#
Geweldig!
De Jeti is een prima motor waar je veel vermogen uit kan halen.
Wel altijd je accu opwarmen, 1 uur lang op 38 graden.
Dan is F5B niet zo heel duur.
Accu's gaan makkelijk een jaar mee, de motor en regelaar zullen het ook wel 2 jaar goed doen zonder onderhoud.
Alleen uitkijken dat je niet steeds meer wilt, alles rustig opbouwen en als je twijfelt over dingen, gewoon vragen.
Oh.. en koop een Unilog met temperatuur, stroom en toerental sensor.
Kost je 140 euro of zo maar is het behoud van je aandrijving,
En je kan hem ook in andere modellen gebruiken.
Veel plezier van je Hawk!
Gert-Jan