Ik ben nu bezig de vleugels zuiver aansluitend te maken op romp. Voor degene die de Bunte ook gaan bouwen:
Let op! Bij het verlijmen van de wortelrib moet deze 100% haaks zitten op de bouwplank (constructie). De kleinste afwijking geeft al een vrij groot verschil. Dat heb ik dus ook

Maar goed, het kan makkelijk worden opgelost door 1 extra wortelrib te maken. Deze heb ik met dubbelzijdig tape tegen de romp geplaatst, de vleugels met de pennen in de romp geschoven, onder het uiteinde vleugel 50 mm uitgevuld (maat volgens tekening om de juiste V-stelling te krijgen), een draad onder de achterlijst van de beide vleugels getrokken om zodoende de vleugels drie dimensionaal uit te lijnen. Vervolgens heb ik de wortelrib op een paar punten met houtlijm ''vastgepikt''. Nu kan de vleugel er weer af, en alle hieren tussen de nieuwe rib en de bestaande rib opvullen met epoxy.
Onderzijde vleugel:
Nu begrijp ik ook waarom de romp van onderstaande Bunte verdikt was. Hier is dus de romp uitgevuld, maar ik vind het mooier om de vleugels goed aansluitend te maken en een strakke romp te houden: