@Roel en Arjan,
Nee. Geen brandstof vulopeningen op het voordek.
De brandstofcellen en motoroliecellen (Rubber zakken in houders/kratten) zaten:
1 twee cellen boven de schroeven net voor het roermechanisme
2 drie cellen naast elkaar over de breedte, ter hoogte van het achterste geschut. Je kon op die plek alleen bovendeks langs, ook omdat daar een waterdicht schot was aangebracht.
3 twee cellen direct onder de Kalotte tegen de huid geplaatst. Ook achter deze cellen een waterdicht schot.
Het voorste luik dient om bij het schuttersputje te komen.
Alles in de voorplecht is bemanningsruimte.
Alle olie en brandstof vulopeningen op het achterdek en naast dekhuis.
De watertank stond naast de voorste brandstofcel aan stuurboord. De vulopening ook aan stuurboord.
Wat de luikjes dan wel zijn? Daar waar de luikjes zitten lopen ook de lanceerbuizen. Mogelijk om een of ander onderdeel van de lanceerbuis toegankelijk te houden.
Wat ik op foto's kan zien zijn de deksels soms rond, soms vierkant (net Bokma)... en niet vies (ook Bokma)
Nee. Geen brandstof vulopeningen op het voordek.
De brandstofcellen en motoroliecellen (Rubber zakken in houders/kratten) zaten:
1 twee cellen boven de schroeven net voor het roermechanisme
2 drie cellen naast elkaar over de breedte, ter hoogte van het achterste geschut. Je kon op die plek alleen bovendeks langs, ook omdat daar een waterdicht schot was aangebracht.
3 twee cellen direct onder de Kalotte tegen de huid geplaatst. Ook achter deze cellen een waterdicht schot.
Het voorste luik dient om bij het schuttersputje te komen.
Alles in de voorplecht is bemanningsruimte.
Alle olie en brandstof vulopeningen op het achterdek en naast dekhuis.
De watertank stond naast de voorste brandstofcel aan stuurboord. De vulopening ook aan stuurboord.
Wat de luikjes dan wel zijn? Daar waar de luikjes zitten lopen ook de lanceerbuizen. Mogelijk om een of ander onderdeel van de lanceerbuis toegankelijk te houden.
Wat ik op foto's kan zien zijn de deksels soms rond, soms vierkant (net Bokma)... en niet vies (ook Bokma)
Laatst bewerkt: