Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Joris,

Werk je met acryl of enamel?

Mijn schnellbootweis is enamel, ik bekom het door revell matt 76 (lichtgrijs) te mengen met mat wit. Niet teveel wit gebruiken, op één potje voor de badger een druppel of drie-vier wit met het pipetje is genoeg.

Zo bekom je een zeer licht wit-grijs, dat in mijn bescheiden mening kan doorgaan voor schnellbootweis.

Hoop dat dit helpt.

Groetjes,
Maarten C

Joris,

Werk je met acryl of enamel?

Mijn schnellbootweis is enamel, ik bekom het door revell matt 76 (lichtgrijs) te mengen met mat wit. Niet teveel wit gebruiken, op één potje voor de badger een druppel of drie-vier wit met het pipetje is genoeg.

Zo bekom je een zeer licht wit-grijs, dat in mijn bescheiden mening kan doorgaan voor schnellbootweis.

Hoop dat dit helpt.

Groetjes,
Maarten C

Bedankt voor het recept, ga zo eens door de verzameling potjes heen om te zien wat ik heb.
Ik heb nu eerst een zwarte ondergrond gespoten en daar weer een laag mat wit over heen alles met airbrush.
Zal zo foto plaatsen!

7972499c23f872952.jpg

7972499c23fa21d90.jpg

Dit zijn dus TESTJES!!! Niet definitive resultaat.
Verf is er op het moment al weer zo goed als van af.
Ben gewoon wat aan het uitproberen om een mooie kleur te krijgen en wat weather effect van slijtage en vuil.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Dat ziet er al aardig schnellbootweiss uit Joris! Mooie weathering ook!

Ik heb eennamiddagje geknutseld met tankwieltjes en pvc buisjes en denk dat ik redelijk overtuigende 1/35 'tiefbomben' geproduceerd heb. Hier zijn ze, in hun eerste laagje gun metal verf :

full

Het soldaatje erbij voor de schaal

full

Heb er acht, dus op alke rail 4

Straks randjes nog bijschuren, tweede laagje verf, en dan op de rails!

Ondertussen is de eerste laag verf op de torps droog, dus kan ik daar mee verder!

Een goeienavond iedereen!

Groeten,
Maarten Cautereels

Hallo Maarten,

de diepte bommen zien er zeer overtuigend uit, zou nooit geweten hebben dat het tankwielen zijn geweest.

Meestal ga ik om dingen uit te testen naar linkeroever, maar nu ik weet dat er nog een vaarplas is in het rivierenhof kan ik ook daar is iets komen testen he (is een pak dichterbij) Wanneer het weer wat beter wordt zal ik op zondag is komen kijken dan zien ik de schnellboot is in levende lijven. Ziet er trouwens al heel goed uit.

Groetjes Jan

...Straks randjes nog bijschuren, tweede laagje verf, en dan op de rails!
Groeten,
Maarten Cautereels

Hé Maarten, leer mij dat ook even: "bijschuren".
Meestal schuur er teveel af; als ik dan iets kan bijschuren, ziet het er weer goed uit...;)

Fraaie dieptebommen!
Voor de kenner inderdaad te herkennen als wielen van een Duitse Panzer 4, maar gelukkig zijn er aan de waterkant niet zoveel kenners van dat spul...;)

:rolling: 'bijschuren' Dit is Vlaams voor het laatste fijne schuurwerk.

Idd panzer IV wieltjes.. maar ik vind dat ze de vergelijking met het echte spul, zeker vanop een aardige afstand wel doorstaan.

Ik heb me rot gezocht naar een pvc buisje met de geschikte diameter, maar had dit niet in de voorraadkast zitten.. naar de modelbouwwinkel dus.
Wat kreeg ik daar gratis en voor niets mee? De plastieken cilindertjes die in de rolletjes papier voor de kassaticketjes zitten :D Daar dus mee verder gewerkt, en ziet er redelijk uit.. of hoe modelbouw niet duur moet zijn.

Allen naar de plaatselijke buurtwinkel dus voor het rolletje uit de kassa!

Ondertussen torpedo's in tweede laag metallic lak, andere kleur voor de voorkant. Straks of morgenvroeg foto's!

Groetjes,
Maarten C

Laatst bewerkt:
Mooi werk weer Maarten!

Heeft een van jullie een goede link naar tabellen waar je kan zien welke verf van de b.v. Revell dan weer welk nummer bij Tamiya is...

Torpedo's hebben hun laatste laag verf gehad, en hangen te drogen. Straks de afplaktape eraf halen.

Ondertussen wel even opletten als ik chili con carne of spaghettisaus wil maken :D

full

Oei..........heeeeeet....... die torpedo's!!!

als het eten toch niet bevalt, zou ik eens de torpedo buizen checken...........??!!

Het was een laat bouwavondje, maar met resultaten:

full

MG42 op de kalotte (beide kanten)

full

torpedo's zijn klaar en liggen provisoir (los) op hun rekken
full

http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/maarten123-albums-s100-02-picture6601-18feb-010.html
Morgen moet ik beginnen met dat priegelwerk om die vast te maken met de PE stukjes, liefst zonder teveel te kliederen met lijm... pff... kijk er al naar uit :rolleyes:
full

Mijnen moeten nog één laagje verf hebben, morgen worden ze vast gemonteerd op de rails, nog meer priegelwerk, ditmaal met draad

full

Overzichtje...

Bemerk ook dat de 1e Panzer Lehr divisie ondertussen mijn s-boot bezet houdt. Zijn op zoek naar de wielen van hun panzer :tank::bad-words:

Morgen op het programma : torps vastmaken, mijnen ook.. hier en daar wat bijschilderen, en misschien beginnen met mijn verder plan voor het aankleden van de brug en kalotte.

Zo, tot dusver mijn bescheiden bijdrage voor vandaag. Ik wens jullie allemaal een goeienacht. :sleepy:

Groeten,
Maarten Cautereels

Maarten,

Je gaat hard.....maak ook laate uurtjes, de romp spuiten geeft veel resultaat in een uurtje, ben nu avonden zoet met hakken en breken om een bemaning anatomisch correct op hun plek te krijgen, dat het lijkt of ze ook iets nuttigs aan het doen zijn. Daarnaast nog tig meter canvas doek te weatheren op de reiling.... Denk dat we de 16e een mooi aantal verschillende S-jes in het water hebben liggen....

Weet nog steeds niet met hoeveel we er zullen zijn, maar ik denk langzamerhand wel dat we een eigen stand nodig hebben......koffie en natuurlijk snaps! (heb een poging gedaan om schipperbitter te vertalen in het duits....Grrr) laten we het houden op veel procenten...zitten we goed. Vaarvijver vol met mijnen dieptebommen en torpedo's Denk dat we wel wat ruimte krijgen.......gna..gna!!

16 mei in Heemskerk, ergens hier staat een link waar je, je kunt aanmelden, zoeken op Marine vaardag kan ook. Alleen marine schepen welkom....!

Die link staat onder de rubriek 'marineschepen' .

Ik heb me reeds aangemeld, maar onder voorbehoud. Zoals ik eerder al vertelde is Heemskerk wel een roteind rijden vanuit Antwerpen, en ik zie het niet goed zitten om dat op mijn eentje met de vriendin te doen. Ik hoop dat er nog geïnteresseerden zijn vanuit mijn club, of Belgen op het forum, zodat we iets kunnen afspreken.

Hoe staat ons flotieltjeconstructieprogramma nu voorlopig?

- Maarten F : goed aan de bouw.. komt volledig goed.
- Roel V.E. : volop aan het bouwen, komt ook goed
- Joris : pas begonnen, lukt het je tegen 16 mei?
- H.B.Busking : S-boot in de wacht?

- Kees (revell 1/72) varende (lijkt het net of die van ons een jonkie hebben!)

Nog andere bouwers die hier rondhangen, maar onder de radar blijven?

Zo, ik vlieg er na de lunch maar weer eens terug in.

Groeten,
Maarten C

Da's lekker doorbouwen voor mij zelf dan.
Had ook soort van in de planning zitten om de U-96 af te willen hebben rond die datum. Maar dat is kleine kans dat dat gaat lukken.
Stort me nu even wat meer op de S-100 dan maar.
Relatief simpeller dan de U-96.

Mocht ik die kant op gaan en kunnen, Maarten, misschien een idee om wat af te spreken?
Antwerpen / Capelle is rond de 100 km. en aardig op de route.
Je zou dan met mij het stukje Capelle / Heemskerk mee kunnen toeren.
Regel ik de brandstof/auto en jij een bakkie ergens onderweg of zo.

Back