Bedankt voor de mooie filmpjes Roel!
Die torpedo het ruime sop zien kiezen was echt mooi! Nu ben ik mij aan het afvragen waarom ik geen torp systeem heb ingebouwd!!
'The last survivor' had ik al eens gezien. Het is blijkbaar het eerste deel van een vijfdelige docu, maar ik heb de andere vier nog niet gevonden, misschien staan deze nog niet op het net? Zou iets te maken hebben met de restauratie van S130?
Op het bouwfront vandaag weinig goed nieuws. Na ene hele dag frutselen en friemelen sta ik even ver, en zelfs een klein stapje terug in vergelijking met gisterenavond! hier een kort verslag, hoofdzakelijk om mijn frustratie van me af te schrijven:
Deze namiddag begon ik enthousiast met de dieptebommen :
Ik had mooie gelijke draadjes gemaakt, en metalen houdertjes om ze bijeen te houden (zie foto op de link van Joris eerder, zoals de foto van de kit-bommen). Vervolgens alles bevestigd met CA lijm aan de dieptebommen. Ik vond dit totaal geen zicht.

Opnieuw dan maar ! de boel uiteen gehaald en terug begonnen met dikkere draad. Toen het af was leek het helemaal op niets :2gunfire:
Na deze dubbele ingreep was de hele verf op de dieptebommen en de rails natuurlijk grondig verkl**t, dus heb ik de rails gedemonteerd (ik had deze goed vastgelijmd

) en rails en bommen opnieuw afgeschuurd en gespoten. Alles staat nu te drogen, de rails zijn al gemonteerd. :snipersmile:
Vanavond was ik dan maar begonnen met de bevestiging van die PE beugeltjes voor de torpedo's op de rails... Had ik dus beter niet gedaan

nweer:
Wat een gefriemel zeg. Zelfs met twee diamantpincetten, en een niet geschilderde torpedo als vorm, mini tangetjes, een vergrootglas, Jupiler, Trappist, etc. was dit onmogelijk juist in vorm te buigen en te houden. Na ongeveer een anderhalf uur had ik ze 'ongeveer' in vorm.
Volgende stap : de eerste set beugels op de rails lijmen met CA lijm. Omdat ze echter geen 100 percent in vorm waren, wou ik ze vastduwen met een tangetje en een pincetje. Resultaat : Tangetje en pincetje vast aan de rail, beugeltje niet :bad-words:
Bij het verwijderen van het tangetje en pincetje brak de torpedorail af het schip :-x Deze dan maar terug bijgeschilderd en terug op schip geplaatst.
Nog een half uur de eerste beugeltjes bewerkt... pasten eindelijk mooi op de rails, vastgelijmd.
Torpedo erop. Dan de tweede set beugeltjes aangebracht, met die kleine plastic friemelschroefjes uit de kit erin.Voorzichtig, en met een stukje keukenrol bij de hand om een eventueel teveel aan lijm op te deppen.
Hier stootte ik op het zelfde probleem. Het in vorm gebogen PE stuk paste weer niet. Ondertussen zaten de tang, het pincetje, een stuk keukenrol en twee vingers van mijn rechterhand ijzersterk bevestigd aan zowel de torpedo, de beide beugeltjes en de torpedorail...

Bovendien was het miniscuul schroefje uit de kit ondertusssen opgelost in de CA lijm!!!!

nweer::bad-words:
Dan heb ik maar een kwartiertje gewacht. Ik kon immers niet verder omdat ik met twee rechtervingers vastgeplakt was, en écht stevig vastgeplakt, aan de boot (ben rechtshandig). Gelukkig kwam om 22 uur mijn vriendin thuis van haar avondschool Nederlands. Zij vond het wel een grappig tafereel
Schat.. geef je me even mijn bier en die hamer daar??? :bad-words:
Met mijn linkerhand, en met hulp van mijn vriendin, dissolvant, en een scalpel, mezelf losgemaakt van de boot. Tegelijk met mijn vingers kwamen de torpedo, de torpedorail, de beugels, het tangetje, het pincetje, en het stukje keukenrol ook van de boot!!!!! :murder:
Resultaat : twee vingers vol lijm.. torpedorail kapot, verf op torpedo en rail verkl**t, twee beugeltjes kapot, één opgelost plastic schroefje.

nweer::2gunfire::sniper::bad-words:
Ondertussen heb ik de torpedorail terug schoon gemaakt, aan mekaar gelijmd en geschilderd en deze terug gemonteeerd op het dek, de tweede keer vanavond). De torpedo zelf heb ik opnieuw afgeschuurd en gespoten (er zat echt veel lijm op!). De PE beugeltjes heb ik zoveel als mogelijk schoon gemaakt en geschilderd.
Nu drink ik een biertje en kijk ik tv, terwijl ik met een nagelvijltje de superglue van mijn vingers aan het vijlen ben

roost:
Morgen is er een nieuwe dag.. een nieuwe poging...
Tot zover mijn rampdag.
Groetjes,
Maarten Cautereels