Goeienavond iedereen!
Roel, bedankt voor de updates! Vooral het nieuws van Ken heeft me zeer geschokt :rolling:.
Mooie foto's van het Italeri model, maar ik denk vast dat wij, met onze creatieve inbreng het nog beter kunnen doen
Heeft de grote plastic nieuwigheid iets te maken met Tirpitz? revell heeft haar uit op 1/350. Een mooi varend model van 71 cm lang van te maken! Bestelde haar vandaagbij de modelbouwboer. kwestie van ene opvolger te hebben als mijn s boot af is.
Ik wacht op de crew voor de boot, maar heb ondertussen toch een Tamiya tankbemaning aangekocht die ik een beetje wil ombouwen. Kwestie van een tussenoplossing te hebben. Trouwens, ik zie op de foto's dat Italeri op hun boot wél de bemanning had staan... wat is het probleem om die dingen dan maar ineens in serie te produceren? De mallen hebben ze blijkbaar al....
Al de kanonnetjes doen me watertanden!!!! Won ik maar eens euromillions!
@Maarten : de waterdichtheid van de boot was voor mij ook een aangename verassing, Ook leuk dat hij wat kan verdragen van gewicht. Het blijft me een raadsel hoe je al die electronica, bedrading en accu's uit mekaar kunt houden!
@Jan_m Inderdaad. het Rivierenhof in Deurne. de club die daar nog zéér actief is heet de rsmb :
www.rsmb.be De vaarvijver en het clublokaal liggen achter het openluchttheater. Elke zondag vaardag, als het weer het toelaat tenminste. Ook op Linkeroever in Antwerpen naast de jachthaven zit nog een club. Deurne is echter dichter voor mij.
De stand van zaken op dit moment :
Donderdag zijn mjn ventilatortjes van Conrad aangekomen! Ingebouwd volgens de richtlijnen van Roel. Dat werkt dus echt naar behoren! Ik denk er wel aan om misschien een tweede accu te legggen.. maar dat zijn zorgen voor later.
Verder het grote deksel achter de brug in twee stukken gezaagd. Het voorste vast tegen de brug, ook al volgens de methode eerder beschreven in het draadje (ondertussen eigenlijk al een serieuze drààd) Dit laat het inderdaad toe om al die frutseltjes zoals de vlaggemast en de trapjes naar de brug mooi vast te houden.
Alles afgebouwd achterop, behalve de rails voor de dieptebommen/mijnen. Moet daar nog gaatjes maken voor extra vijsjes (schroefjes) om het dek vast en waterdicht te kunnen maken achterop.
Ondertussen bezig met de montage van het geschut. Vooral de flakvierling. Ik probeer nog altijd een elegante oplossing te vinden voor de affuit.
Vandaag twee setjes Italeri 1/35 accesoires voor tanks gekocht (nr. 6424). Daar zitten MG 42's en MG34's bij die ik ga monteren. Bovendien zit er een grote hoeveelheid van die pansterplaat met reliëf (cfr late Tiger en Koningstiger) bij waar ik wat mee van plan ben op de brug en kalotte

Foto's volgen morgen SWMBO is met vriendinnen de stad in en heeft het toestel...
Groetjes,
Maarten Cautereels